• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • marsen

Kontroll hos bm. Förhöjt bltr. 130/90. Har legat på 120/65 i början. Sen 130/75. Och nu 130/90. Googlade runt lite och många säger att de fick en liten höjning av blodtrycket strax innan förlossningen satte igång. Har ni någon erfarenhet av det?

Spår av äggvita i urinen också, så ny tid bokad tills på tisdag.

Fortfarande inte fixerad utan fullt rörligt huvud. Gaaaah. Ge mig några tecken nu, tack!!!!

• 40 år och jobbar på nr 3

Bf 10 maj så har gått över +1 idag

Jag var haft sammandragningar rätt länge men visst har de ändrat karaktär den senaste 1 1/2 veckan till att kännas mer men tyvärr när jag får de riktigt tuffa som strålar neråt livmoderhalsen och bäckenbotten och som gör att det krampar i ljumskarna så drar det ändå inte igång. Det bara dör typ.

Det är de tecknen som får min hjärna att tro att det är på g men som min kropp lurar mig med för det blir ju inget.

Bebisen rör sig dock väldigt mkt och inatt var det som att det plaskade i magen när hon viftade runt. Helt sjukt skumt alltså. Det verkar finnas gott om näring och vätska där inne- All inclusive liksom

Kom nu bebis :)

marsen skrev 2018-05-11 14:12:14 följande:

Kontroll hos bm. Förhöjt bltr. 130/90. Har legat på 120/65 i början. Sen 130/75. Och nu 130/90. Googlade runt lite och många säger att de fick en liten höjning av blodtrycket strax innan förlossningen satte igång. Har ni någon erfarenhet av det?

Fortfarande inte fixerad utan fullt rörligt huvud. Gaaaah. Ge mig några tecken nu, tack!!!!

Står säkert i tråden men när har du bf?

Kommer de sätta igång dig tror du?
  • marsen
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2018-05-11 14:21:48 följande:

Står säkert i tråden men när har du bf?

Kommer de sätta igång dig tror du?

Har bf den 23 maj :)

Nä, hon sa att spår av äggvita ser de som ingen äggvita..? Men ett nytt besök ganska tätt bara för att se så att det inte är någon begynnande hf.

Ser det höjda bltr som ett "hoppas-tecken" på förlossning :D
    marsen skrev 2018-05-11 14:45:41 följande:

Har bf den 23 maj :)

Nä, hon sa att spår av äggvita ser de som ingen äggvita..? Men ett nytt besök ganska tätt bara för att se så att det inte är någon begynnande hf.

Ser det höjda bltr som ett "hoppas-tecken" på förlossning :D

Bra där!
  • lillainna

Hade också tid hos BM idag, här är bebis iaf tillslut fixerad och huvudet var er ruckbart! :)

Så nu hoppas jag bara att sammandragningarna som jag har av och på ska börja bli riktiga värkar. För nu får han som komma tycker jag ;)

• pandoraDiem

Kul idé att sammanställa en lista. Har bf 15e maj. Har förvärkar som vägrar utvecklas till riktiga värkar. Det är väl bara att vänta in dem, någon gång händer det väl :) fyller år imorgon så kanske är bra att det inte vill sätta igång än så bäbis för en alldeles egen födelsedag

• Inga bekymmer
    RJEL skrev 2018-05-11 11:26:46 följande:

Nä precis, nu när min bf närmar sig mer och mer (2dagar) och jag inte har några tecken alls på att han vill komma så skojar de flesta om att han kommer va kvar 2 veckor till och att jag kommer bli igångsatt och oj oj vilken stor bebis de kommer va... inget jag direkt orkar höra på. Men jag är inte en sån person som ryter ifrån tyvärr . Men jag har läst på och pratat med min syster bland annat och att man spricker är något man i de flesta fall inte äns känner och det är jätte vanligt. Så jag har blivit lite lugnare angående det.

Försöker ta varje dag som den kommer nu och peppa mig själv att jag kommer klara förlossningen. Till en viss del vill jag att smärtsamma värkar ska komma för jag är så redo att få träffa vår son nu. Medans andra dar så är de väldigt panikfyllt att tänka på. Så det går upp och ner.

Tack för att du tog dig tid att skriva till mig!:)

Du får öva dig på att ryta ifrån, eller iaf ge svar på tal så att de skäms:) Jag hade INGA tecken vad jag minns inför första förlossningen förrän det startade. Han kom 2 dagar före Bf. Det här med många tecken och förvärkar är nog vanligare för omföderskor tror jag, så att du inte har tecken behöver inte betyda att du har långt kvar. Jag tror du kommer klara det fint!! Ta varje dag som den kommer låter bra!:)
  • LakritsMatte
    marsen skrev 2018-05-11 14:12:14 följande:

Jag hade också lite förhöjt! 130/80, brukar ligga på 120/70. Smärta höjer ju blodtrycket dock och jag har väldigt ont av förvärkar+ländryggsmärta+foglossning nu så... tog dock inga prover nu.

Inte heller här var huvudet fixerat, men tydligen brukar det fixeras MYCKET senare än första graviditeten...
  • marsen
    LakritsMatte skrev 2018-05-11 16:40:28 följande:

Jag hade också lite förhöjt! 130/80, brukar ligga på 120/70. Smärta höjer ju blodtrycket dock och jag har väldigt ont av förvärkar+ländryggsmärta+foglossning nu så... tog dock inga prover nu.

Inte heller här var huvudet fixerat, men tydligen brukar det fixeras MYCKET senare än första graviditeten...

Ja, smärta höjer bltr något. Jag har ju dock inget som plågar mig så jag hoppas fortfarande att det är ett tecken :D

Ja, vid min andra tror jag inte att han fixerades alls (gubbe som funderar) och han är ändå född en dag innan BF. Så det kan ju dra igång ändå!
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?