• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • Hoppfullhet
    pandoraDiem skrev 2018-05-12 08:25:30 följande:

Ni som har fött och hade förvärkar, när insåg ni att det var på riktigt och hur lång tid tog det då innan bäbis kom? Har mina föräldrar här i helgen men när de åker så är vår tänkta barnvakt typ 6 timmar härifrån (har lite backuper närmre i och för sig) men börjar bli lite nervös över att mannen inte kommer kunna vara med genom förlossningen.

Jag kan bara jämföra med min första eftersom denna ej kommit än :S.. då hade jag förvärkar på nätterna ca 1 vecka innan hon föddes, dom gjorde ont o störde nattsömnen men dem ökade liksom inte utan höll sig på samma nivå i smärta. Den morgonen det blev riktigt värkar hade jag kanske haft förvärmarna i 4-5 h sen började de göra mer ont under kommande 2 h för att sedan kraftigt öka i både smärta o frekvens. Från att jag förstod att de va riktiga värkar tog de kanske 6-7 h tills hon va född. Kom till förlossningen 2 h innan hon föddes. Mina värkar blev dock ej regelbundna förrän kanske precis efter jag kom in till FL.
  • 40 år och jobbar på nr 3

Ni som har fött och hade förvärkar, när insåg ni att det var på riktigt och hur lång tid tog det då innan bäbis kom? Har mina föräldrar här i helgen men när de åker så är vår tänkta barnvakt typ 6 timmar härifrån (har lite backuper närmre i och för sig) men börjar bli lite nervös över att mannen inte kommer kunna vara med genom förlossningen.

Med den första hade jag sammandragningar som inte gjorde speciellt ont och som kom mot slutet. När förvärkarna drog igång mer höll de på 3 timmar på natten innan vi åkte in till förlossningen och 6 timmar senare var han född, 5 dgr innan BF.

Nr 2 hade jag känningar av ökade sammandragningar/förvärkar på fm (i ca 2 Tim) och planen att storhandla fick bytas mot förlossning. 3 timmar senare är den Sötisen född, 14 dgr innan BF.

Nr 3 har redan lurat mig en gång med förvärkar i 45 min, samtal till förlossning men allt avstannade efter duschen hemma. Det skedde 4 dagar efter första hinnsvepningen.

Fick andra hinnsvepningen för 3 dagar sen. Har haft fler sammndragningar och vissa förvärkar ( om jag jag utgår från stt förvärkarna gör mer ont) men inget som inte hållit i sig nån längre period.

Hade BF 10 maj. Så vad drar man för slutsatser på det??? Haha :D

Är mest förvirrad faktiskt just nu och får verkligen dålig känsla att kroppen drar igång detta själv. Har annars haft sån supertro till att min kropp löser detta galant.

Ut kommer Nr 3 förr eller senare frågan är bara; hur vet jag när det är dags....
  • LakritsMatte

Jag fick ju hinnsvepning igår förmiddag, men förvärkarna har inte ökat i intensitet, just nu är det helt lugnt. Lite körig i magen dock, har varit två gånger på toa imorse! Förberedelser? Vem vet...

• pandoraDiem

Tack för svaren tjejer! Verkligen svårt att veta om det är på riktigt när kroppen luras hela tiden. Antar att jag får ta det som det kommer. Hade ju förvärkar/värkar rätt lång tid förra gången innan vi åkte in (typ 1.5 dygn), men de gick iaf åt rätt håll - dvs gjorde ondare och ondare även om de aldrig blev riktigt regelbundna. Denna gång har förvärkarna hållt på sen en vecka tillbaka typ men leder ingenstans. Får se hur fort det går när det väl sätter igång på riktigt.

• EhxJ

Idag har jag nya tecken/känningar med smärta i underlivet, mellangården samt vid blygtbenet i samband med förvärkar? Någon annan som har det? Men förvärkarna blir inte så starka och inte fler eller värre... i övrigt är jag mer förkyld än någonsin och hostar en massa slem. Helt slut. Så hoppas verkligen INTE förlossningen startar de närmsta dagarna för vet inte huuuur jag skulle orka isf!

• Hoppfullhet
    EhxJ skrev 2018-05-12 14:04:39 följande:

Idag har jag nya tecken/känningar med smärta i underlivet, mellangården samt vid blygtbenet i samband med förvärkar? Någon annan som har det? Men förvärkarna blir inte så starka och inte fler eller värre... i övrigt är jag mer förkyld än någonsin och hostar en massa slem. Helt slut. Så hoppas verkligen INTE förlossningen startar de närmsta dagarna för vet inte huuuur jag skulle orka isf!

Kan ju va huvudet som trycker neråt?
  • Hoppfullhet

O krya på dig, hoppas de släpper innan förlossningen börjar. Kroppen brukar ju som alla säger sätta igång när man är redo så förhoppningsvis väntar den ut viruset lite först.
  • Jacqueline

Ungefär 1-1,5v hade jag förvärkar men de ändrade karaktär 1-1,5 dygn innan det satte fart.

La mig för att sova vid 22:00, vaknade 00:30 med riktiga värkar...åkte in till sjukhuset på en gång och var framme 1:30-1:40 och var öppen 8cm. Dottern föddes sen 04:06.
  • pandoraDiem

Usch, stackare. Att vara förkyld och höggravid kan inte vara roligt. Krya på dig!

Mina förvärkar känns mest i nedre delen av magen och svanken, där jag normalt har mensvärk. Sen ibland liksom sticker det till neråt underlivet, antar att det är typ bäbisen huvud som trycker på eller något sånt.
  • pandoraDiem
    Jacqueline skrev 2018-05-12 19:04:53 följande:

Ungefär 1-1,5v hade jag förvärkar men de ändrade karaktär 1-1,5 dygn innan det satte fart.

La mig för att sova vid 22:00, vaknade 00:30 med riktiga värkar...åkte in till sjukhuset på en gång och var framme 1:30-1:40 och var öppen 8cm. Dottern föddes sen 04:06.

Tack för svaret! När de ändrade karaktär, var det att de gjorde ondare eller kom mer regelbundet eller var det på något annat sätt?

Tur att ni åkte in på direkten. Att föda hemma eller på väg till sjukhuset är absolut inget jag vill göra, då kommer jag hellre dit och blir hemskickad av falsklarm. Är ni kvar på sjukhuset eller är det bäbismys hemma nu? :)
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?