• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • pandoraDiem
    Anjav8 skrev 2018-05-14 11:37:27 följande:

Yes, första barnet så jag var/är inställd på att gå över tiden meeeen känns ändå så drygt. Jag mår verkligen super, sover hela nätter (vilket jag förstått är ovanligt) vilket jag tror bidrar till känslan att hon aldrig kommer komma... men ska försöka njuta istället, men det är svårt..

Precis så var det för mig också med första. Men när det väl satte igång så satte det igång på riktigt. Inte som nu med massa förvärkar som inte leder nånstans.
  • RJEL

Hahah kan inget annat än skratta åt mitt försök till uppdatering förut..
    Men jag ringde hem sambon och ringde förlossningen och sa att de går inte att va hemma längre.
    Jag var 4cm öppen och hade 3 värkar på 10minuter så blev inlagd.
    Nu har jag äntligen fått ryggbedövning (tack gud för den!!)
    Nu är jag öppen 5cm.

Kan tillägga att där hemma gick slemproppen precis innan vi åkte in. Elr en stor bit av den iaf.

Kul att det händer saker för flera av oss nu!:)

• LakritsMatte
    RJEL skrev 2018-05-14 12:18:09 följande:

Hahah kan inget annat än skratta åt mitt försök till uppdatering förut..

Men jag ringde hem sambon och ringde förlossningen och sa att de går inte att va hemma längre.

Jag var 4cm öppen och hade 3 värkar på 10minuter så blev inlagd.

Nu har jag äntligen fått ryggbedövning (tack gud för den!!)

Nu är jag öppen 5cm.

Kan tillägga att där hemma gick slemproppen precis innan vi åkte in. Elr en stor bit av den iaf.

Kul att det händer saker för flera av oss nu!:)

Åh vad skönt att det händer nu! Hoppas allt går bra för er och att det går snabbt! Lycka till!
  • marsen
    RJEL skrev 2018-05-14 07:47:06 följande:

Har ringt förlossningen och dom sa att det verkar vara igång och att jag ska försöka hålla ut så länge jag kan hemma. Ta alvedon, ta ett bad osv

Har tagit alvedon men alltså ett bad?! Kunde inte stanna kvar.. fick panik.. ja måste gunga o röra på mig. Kunde ta en snabb dusch vilket heller inte hjälpte eller va skönt..

kan knappt skriva klart.. dom kmr så tät. Uppgraderar senare

Wohoo! Låter ju onekligen som att det är dags!! Färdknäppen fungerade för dig alltså, här är den useless! :D Lycka till!!
  • RJEL
    marsen skrev 2018-05-14 12:27:00 följande:
    Wohoo! Låter ju onekligen som att det är dags!! Färdknäppen fungerade för dig alltså, här är den useless! :D Lycka till!!
    Vi testade färdknäppen flera gånger innan o inget hänt. Men efter att ha haft förvärkar 2-3 nätter i rad så verka de som att de funka! :) för jag börja ju blöda och värkarna blev kraftigare och kraftigare
  • 40 år och jobbar på nr 3

Hej gänget!!!

Vill bara tala om att söndagens värkar ledde till bilresa till sjukhuset och väl där tittade vår älskade Maja ut 6 timmar senare!!!

Kan tillägga att värkarna startade glest men regelbundet och var från kl 12-16 max 2 per 10:de minut. En hinnsvepning senare på förlossningen så tog den efterföljande promenaden på 200 m, 1 timme!!! Sen jäklar var värkarna igång!!

Just nu känns livet bara toppen och på vad jag kan i inläggen se så är det fler som verkligen ligger i startgroparna, håller tummarna för er.

Lycka till alla!!

• pandoraDiem
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2018-05-14 13:23:00 följande:

Hej gänget!!!

Vill bara tala om att söndagens värkar ledde till bilresa till sjukhuset och väl där tittade vår älskade Maja ut 6 timmar senare!!!

Kan tillägga att värkarna startade glest men regelbundet och var från kl 12-16 max 2 per 10:de minut. En hinnsvepning senare på förlossningen så tog den efterföljande promenaden på 200 m, 1 timme!!! Sen jäklar var värkarna igång!!

Just nu känns livet bara toppen och på vad jag kan i inläggen se så är det fler som verkligen ligger i startgroparna, håller tummarna för er.

Lycka till alla!!

Åh grattis till dottern! Fortsätt njuta nu :)
  • Inga bekymmer
    marsen skrev 2018-05-14 12:27:00 följande:

Eller också hade det startat nu ändå, det är ju det som inte riktigt går att veta:) Tror mer att det hade startat oavsett, det var ju dags liksom.
  • marsen

Passande nog hade vi föreläsning i obstetrik idag. Läran om den gravida kvinnan. Trodde man skulle pejling på allt efter tre graviditeter, men icke! Har nog aldrig antecknat så mycket på en föreläsning förut!

Annars är det lugnt. Liiite molvärk mitt på dagen, men inget annat.

• Hoppfullhet
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2018-05-14 13:23:00 följande:

Hej gänget!!!

Lycka till alla!!

Stort grattis till dig o er :)
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?