• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • marsen
    Linnet1976 skrev 2018-05-15 17:43:00 följande:

Läcker vatten och ska in på kontroll nu ikväll... men inga värkar ännu. Hoppas det sätter igång...

Åhå, händer det något??
  • Linnet1976

Haha.. nä. Hemma igen med samma sorts värkar som tidigare (väldigt oviktiga). Vattnet sipprar hela tiden, eller typ går i omgångar. Ska sova och händer inget i natt ska jag gå i gång den här förlossningen i morgon! Så tröttsamt. Barnmorskan kommenterade Aaaaah men det tredje barnet serru, det är lurigt, kan starta hur som helst. Men det kommer gå fort när det väl sätter igång. Jo tack. Vi får hoppas. Skain igen om 2 dygn om inget händer.

• Linnet1976
    pandoraDiem skrev 2018-05-15 17:51:09 följande:

Förvärkarna kommer tätare nu, typ 7-10 min mellan dem och de gör ondare. Är det kroppen som luras igen månntro? Är iofs eftermiddag och det är då jag brukar ha som mest förvärkar så får väl se om de försvinner framåt natten som vanligt eller inte.

Är det förresten någon annan som känner sig sjukt hormonell? Jag känner inte igen mig själv, är irriterad, ledsen och arg i omgångar. Stackars maken. Humöret brukar annars inte påverkas så mycket hos mig pga hormoner.

Men de där värkarna låter lovande...
  • Aaanniiicaaa

Hoppar in i den här tråden Grattis till er som fått redan, har varit kul att följa utvecklingen i tråden! :)

Har bf 18/05, första barnet.

Inga direkt tecken på att det är på g. Har haft lite mensvärksliknande värk ibland på natten senaste 1 1/2 veckan typ men väldigt svagt för det mesta.

En natt var det lite jobbigare men det var inte som en värk utan höll på utan uppehåll i kanske 20 min eller nåt, sen somnade jag om.

Såå.. för tillfället känns det inte så troligt att den ska ploppa ut på fredag, men man kan ju alltid hoppas^^

• pandoraDiem
    Linnet1976 skrev 2018-05-15 22:01:16 följande:

Men de där värkarna låter lovande...

Ja, något kanske håller på att hända. Fortfarande ca 10 min mellan värkarna men de är rätt intensiva (svårt att sova nu). Men lite oroväckande att de inte börjar komma tätare.

Hoppas det sätter igång för dig, låter ju som en början att vattnet gått.
  • Inga bekymmer
    Linnet1976 skrev 2018-05-15 22:00:38 följande:

Haha.. nä. Hemma igen med samma sorts värkar som tidigare (väldigt oviktiga). Vattnet sipprar hela tiden, eller typ går i omgångar. Ska sova och händer inget i natt ska jag gå i gång den här förlossningen i morgon! Så tröttsamt. Barnmorskan kommenterade Aaaaah men det tredje barnet serru, det är lurigt, kan starta hur som helst. Men det kommer gå fort när det väl sätter igång. Jo tack. Vi får hoppas. Skain igen om 2 dygn om inget händer.

Och jag som tänkte att jag ville att det skulle starta med vattenavgång som med 2:a barnet, för då startade värkarna nästan direkt och med en helt annan intensitet jämfört med första gången. Den förlossningen blev en drömförlossning. Men också 3:dje barnet här så kanske får tänka om...
  • Inga bekymmer

Sen kl 16 igår har jag haft förvärkar som känns rätt ordentligt och håller i mer än 1 minut. Men de kommer så glest. Nu är det typ en gång i kvarten.. Tacksam att jag kunnat sova en hel del åndå. Har haft den under natten också, men vet inte huruvida jag sovit mig igenom några eller inte. När jag vaknat, kanske 5-6 ggr har jag fått dem. Känns ju som att det är på G nu men undrar hur länge det ska hålla på såhär innan det startar på riktigt...

• Inga bekymmer
    pandoraDiem skrev 2018-05-16 10:50:46 följande:

Det blev en liten Saga <3 8.40 kom hon, åkte in vid 7. Allt gick fint!

Åh, vad härligt!:) Stort grattis!!! Då tog det inte så många timmar från det du skrev att det var glesa värkar tills det var dags ändå. Hoppingivande för mig:)
  • Mm79
    pandoraDiem skrev 2018-05-16 10:50:46 följande:

Det blev en liten Saga <3 8.40 kom hon, åkte in vid 7. Allt gick fint!

Nämen grattis!! Vad kul! :) Verkar ju gått smidigt ;)
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?