• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • Copycatkid
    Inga bekymmer skrev 2018-05-16 22:10:25 följande:

Nu är vi på väg till förlossningen! Håll tummarna nu gott folk att jag öppnat mig en del!:) Strax innan vi åkte var det 2-3 min mellan värkarna. Nu har det varit 5!! Men de känns rätt intensivt. Längtar tills vi kommit fram så maken kan trycka på ryggen vid värkarna.

Åh håller tummarna att allt går bra och att du alldeles snart har bebis i famnen :D
  • marsen

Hade det inte varit för många av er hade jag trott att det var på gång nu. Vaknade av molvärk i magen nu vid 02.45. Gick ner och pinkade och nu har denna molvärk kommit fyra gånger till sen dess. Strålar ut i ryggen och gör mig både lite illamående och nödig.

Har ju inte haft några förvärkar alls så detta är nytt för mig. Vi får se hur de artar sig i duration, frekvens och styrka! :)

• marsen

Hepp... Hade 10 förvärkar mellan 03-04 sen tog dom tvärslut. Var upp på toa och gjorde nummer två till och med och hoppades att det skulle vara starten. Tji fick jag. Bara att somna om och masa sig upp på föreläsning sen då! :D

• pandoraDiem
    Inga bekymmer skrev 2018-05-16 22:10:25 följande:

Nu är vi på väg till förlossningen! Håll tummarna nu gott folk att jag öppnat mig en del!:) Strax innan vi åkte var det 2-3 min mellan värkarna. Nu har det varit 5!! Men de känns rätt intensivt. Längtar tills vi kommit fram så maken kan trycka på ryggen vid värkarna.

Åh, lycka till!
  • Anjav8
    Aaanniiicaaa skrev 2018-05-16 22:23:12 följande:

Oh, spännande! Lycka till!

Hur långt har ni här i tråden till förlossningen? Vi har ca 50 min.

Vi har cirka 10 minuter om det är trafik, så skönt.

Här händer är det inget, tror jag.. hade lite känningar när jag la mig igår men de gick över och har sovit hela natten.. men nu känner jag en lite brännande, stickande känsla på ena sidan, som sen typ går neråt mot mensmagen.. känns mest obehagligt, magen hårdnar liksom till efteråt & sen avtar det. kan det vara något? Idag är det BF+5...

Imorgon ska vi iaf rings till förlossningen för ultraljudskoll, så det ser jag framemot nu.. en dag i taget liksom ????

Håller tummarna för er som har åkt in, vill också ????????????
  • Lanza2017

Spännande o läsa hur det går för alla i slutspurten nu :)) Efter hinnsvepningen igår så på kvällen började mina värkar ta fart sammandragningar som gjorde ont smärtan strålade ner mot ljumskarna o ryggen fruktansvärd

mensvärk som höll i o detta höll i sig fram till 04 ungefär gick upp tog en alvedon och somnade till slut för att vakna av detta igen men inte i samma styrka gör fortfarande ont och känns men inte lila ofta, fattar inte vad min kropp håller på med?!? ändå skönt o få lite sömn för var helt slut där vid 04 :))

• Inga bekymmer

00.40 kom vår son till världen! Fantastiskt fin, en stadig bit på 3736 g och 50 cm lång <3 Känns ändå liten. Vid första undersökningen en halvtimme efter vi kom in var jag öppen 8 cm, så nöjd blev jag då!:) Ingen idé att ta nån bedövning där, bara lustgas. Det var tufft men gick väldigt bra, behövde inte sy något! Nu ska jag fortsätta följa er andra med!:)

• Hoppfullhet
    Inga bekymmer skrev 2018-05-17 08:25:58 följande:

00.40 kom vår son till världen! Fantastiskt fin, en stadig bit på 3736 g och 50 cm lång <3 Känns ändå liten. Vid första undersökningen en halvtimme efter vi kom in var jag öppen 8 cm, så nöjd blev jag då!:) Ingen idé att ta nån bedövning där, bara lustgas. Det var tufft men gick väldigt bra, behövde inte sy något! Nu ska jag fortsätta följa er andra med!:)

Åh va härligt, stort grattis!!
  • Lanza2017

Stort Grattis vad kul :))
  • pandoraDiem

Grattis till sonen! Låter som en bra förlossningsupplevelse :) bra jobbat!
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?