• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • Hoppfullhet
    Linnet1976 skrev 2018-05-17 12:22:48 följande:

Tidigt i morse kom vår son efter 4 h på BB. Det var lite mer dramatiskt än mina tjejers förlossningar som bara rullade på snabbt. Åkte in med oregelbundna men starka och långa värkar. Det var ca 30 h efter att vattnet gått. Först blev jag inte insläppt på BB utan bara på undersökning och sen såg de att hans hjärtljud var så dåliga så då blev det tal om snabbt snitt. Snabba svängar.

Men efter att ha stått med rumpan i vädret en stund, flöt det på mer smidigt, tills det gick för snabbt igen och hans hjärtljud gick ner. Så efter en helvetstimme med bricanyl för att ta bort värkar fast kvarstående smärta fick jag slutligen värkar igen och han kom ut.

Jag vill ju att det ska gå fort, därför har jag nu fött dem utan smärtlindring men det känns som det denna gång blev lite för snabbt för bebisen. Hursom han kom ju ut till sist.

Ojoj, skönt att allt gick bra! Grattis :)
  • Sanklu

Hoppar också in här i tråden :)

Grattis till alla som äntligen fått träffa sina små! <3

Jag har BF 28/5 med första barnet och letar efter alla tecken som går! Dock har det inte hänt något förutom att man känt en liten molande värk ibland samt stundvis lite tätare sammandragningar som även de gör lite ondare än tidigare men de har också snabbt försvunnit. Dagarna börjar gå saktare nu...

• dec06
    Aaanniiicaaa skrev 2018-05-16 22:02:02 följande:
    Hur länge väntade man på att det skulle bli bra efter förlossningen innan man tog beslut om operation? Har också ont i fingrarna nu så det är ju möjligt att det beror på svullnaden smile3.gif Skönt att det blev bra för dig iaf efter op.! smile1.gif
    Jag opererade ena handen när dottern var 2-3 månader har jag för mig. Ingen hitt med handen i stort bandage när man har spädbarn så jag skippade helt den andra handen då. Den oopererade handen blev kanske lite bättre men domnade alltid bort om jag höll i något länge, t.ex cykelstyret när jag cyklade, krattan eller liknande. Det var ytterst störigt men visst vande man sig. Andra grav 2,5 år senare blev samma sak. Den opererade handen var bra men den oopererade blev såklart värre. Så tillslut opererade jag den också och sen blev allt bra
    Men jag gjorde många nervkontroller innan för att se om och hur mycket nerverna tagit skada osv. Så mycket fix å trix var det har jag för mig.

Vänta iaf och se hur det blir efter förlossning, för det mesta löser det sig då Jag ha´de nog bara lite osis.
  • dec06
    Aaanniiicaaa skrev 2018-05-16 22:04:00 följande:
    Spännande att du fått ett datum även om det är tråkigt att det beror på ökad proteinmängd. Är det begynnande havandeskapsförgiftning eller?
    Ja både läskigt å skönt att veta när det är dags

De två tidigare har jag fått i v.42+0 och går jag så lång tid denna gång blir jag nog sjuk trodde de igår vid läkarbesöket. De misstänker nämligen början till havandeskapsförgiftning. Proteinet i urin och blodprovet tyder på det men jag har tipp topp lågt blodtryck och absolut inga andra symptom så de vet varken ut eller in. Men sånt kan ju komma plötsligt också. Så dumt att sitta å slösa på sjukhustid för att ta prover var å varann dag och träffa läkare som ska mäta CTG osv när bebis faktiskt är klar och tillslut ska den ju ut

Gjorde tillväxt-ul igår 39+0 och då vägde den redan 3,8 kg....så det räcker ju tycker jag iaf Jag var dessutom öppen 3 cm så en igångsättning går nog snabbt trodde de. Så nu väntar jag bara. Hinnsvepningen gjorde absolut ingen nytta tycker jag iaf. Bebis bumpar vidare där inne glad i hågen Men nu är vi ivriga att träffa den!!! Och praktiskt att kunna planera med storasyskonen också för barnvakt å så. Hunden hade vi helt glömt bort, men det löser vi nog också på nåt sätt. Haha!
  • lillainna
    Isabelle1717 skrev 2018-05-17 11:11:12 följande:

Så spännande!! Är det första barnet, kände du någonting inatt? Hoppas allt går bra

Kände inget i natt alls, men hade värk i både rygg och mage av och på hela dagen igår.

Fick åka hem från FL och invänta att värkarna kommer lite mer tätt. Men ska vara tillbaka till senast kl 19 om inte innan pga att vattnet gått. :)
  • lillainna

[quote=78719914][quote-nick]lillainna skrev 2018-05-17 13:03:03 följande:[/quote-nick]Kände inget i natt alls, men hade värk i både rygg och mage av och på hela dagen igår.

Fick åka hem från FL och invänta att värkarna kommer lite mer tätt. Men ska vara tillbaka till senast kl 19 om inte innan pga att vattnet gått. :)

Jo, första barnet här så känns jättespännande! :)

• pandoraDiem

Tidigt i morse kom vår son efter 4 h på BB. Det var lite mer dramatiskt än mina tjejers förlossningar som bara rullade på snabbt. Åkte in med oregelbundna men starka och långa värkar. Det var ca 30 h efter att vattnet gått. Först blev jag inte insläppt på BB utan bara på undersökning och sen såg de att hans hjärtljud var så dåliga så då blev det tal om snabbt snitt. Snabba svängar.

Men efter att ha stått med rumpan i vädret en stund, flöt det på mer smidigt, tills det gick för snabbt igen och hans hjärtljud gick ner. Så efter en helvetstimme med bricanyl för att ta bort värkar fast kvarstående smärta fick jag slutligen värkar igen och han kom ut.

Jag vill ju att det ska gå fort, därför har jag nu fött dem utan smärtlindring men det känns som det denna gång blev lite för snabbt för bebisen. Hursom han kom ju ut till sist.

Grattis! Skönt att det slutade bra. Ta nu hand om varandra <3
  • Mm79
    Inga bekymmer skrev 2018-05-17 08:25:58 följande:

00.40 kom vår son till världen! Fantastiskt fin, en stadig bit på 3736 g och 50 cm lång <3 Känns ändå liten. Vid första undersökningen en halvtimme efter vi kom in var jag öppen 8 cm, så nöjd blev jag då!:) Ingen idé att ta nån bedövning där, bara lustgas. Det var tufft men gick väldigt bra, behövde inte sy något! Nu ska jag fortsätta följa er andra med!:)

Stort grattis till sonen, vad härligt :)
  • Mm79

Grattis till lilla underverket, skönt att det gick bra, trots dramatik <3
  • Aaanniiicaaa
    Isabelle1717 skrev 2018-05-16 23:38:02 följande:

Under omständigheterna känns det ok och jag är glad att vi slipper ta taxi, han som kör känner dessutom till var allt ligger vilket vi inte gör så det är ju tryggt, och min man jobbar nära med honom och tycker om honom. Men ja, jag har ju aldrig gått igenom en förlossning så vem vet hur det blir. Om jag ligger där i bilen och vattnet sipprar eller om jag behöver kräkas eller något annat, haha.. får bli som det blir Hur känns det för dig, du har ju ännu en bit längre?

Ja taxi vill man väl helst slippa ta om det är lite längre till sjukhuset. Själv föddes jag i en taxi för att det gick så snabbt xD

Han är förhoppningsvis förberedd på att nåt sånt kan hända :) men kanske bra att packa ner en spypåse eller 2 i bb-väskan, jag har blivit räddad av att ha hundbajspåsar i fickan några gånger under graviditeten

Det känns mer okej nu än i början, måste alltid åka den sträckan om man ska till stan eller skolan (fast det är lite längre till sjukhuset såklart >_<). Så jag har vant mig och det känns inte som att det tar så lång tid, frågan är hur det känns när man har värkar, kan tänka mig att sträckan känns aningen längre då
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?