Aaanniiicaaa skrev 2018-05-17 15:05:42 följande:
Ja taxi vill man väl helst slippa ta om det är lite längre till sjukhuset. Själv föddes jag i en taxi för att det gick så snabbt xD
Han är förhoppningsvis förberedd på att nåt sånt kan hända :) men kanske bra att packa ner en spypåse eller 2 i bb-väskan, jag har blivit räddad av att ha hundbajspåsar i fickan några gånger under graviditeten
Det känns mer okej nu än i början, måste alltid åka den sträckan om man ska till stan eller skolan (fast det är lite längre till sjukhuset såklart >_<). Så jag har vant mig och det känns inte som att det tar så lång tid, frågan är hur det känns när man har värkar, kan tänka mig att sträckan känns aningen längre då

Hundbajspåsar, haha, ja, man får göra vad man behöver göra ibland alltså under grav

Vi får se helt enkelt

Hade varit skönt att hinna fram bara, föda för första gången i en bil hade varit nervigt, men det brukar väl inte gå så fort för förstagångsföderskor som jag förstått det..
Ok, ja, kan säkert kännas längre och kanske är mindre skönt att åka bil just då.. skönt att du känner dig trygg med vägen iaf, skönt att ha viss koll innan