• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • lillainna

Igår kl 17:27 föddes min guldklimp, 3665kg perfektet.

Efter en väldigt långdragen förlossning men det är han mer än värd! <3

• marsen
    lillainna skrev 2018-05-19 12:49:07 följande:

Ååh stort grattis!! Njut i bebisbubblan nu <3
  • pandoraDiem

Grattis! Och bra kämpat!
  • Copycatkid
    pandoraDiem skrev 2018-05-19 10:30:26 följande:

Låter ändå lovande. Snart sätter det nog igång på riktigt. Och värkarna inatt gjorde säkert någon nytta.

Ja jag hoppas verkligen dom gör nytta för annars känns det värdelöst att ha så ont och vara sömnlös :D håller tummarna för att jag inte går över allt för länge iallafall!
  • Copycatkid

Åh jätte stort grattis till din bebis! :D måste bara fråga hur det gick med foglossningen under förlossningen? (Förstod att du hade svår foglossning under graviditeten)
  • Lanza2017

Jätte stort Grattis vad kul o bra kämpat :))
  • Inga bekymmer

Stort grattis!:)
  • marsen

Ååh vad det är seeegt med denna väntan! Igår kväll fick jag en känsla av att "inatt kan det vara dags". Började fråga sambon vilka kläder han packat ner i bb-väskan och om mössa och strumpor var med. Han har fått hela ansvaret för det där då det är hans första barn och han vill verkligen göra alla förberedelser och "lära sig" allt.

Så somnade jag och vaknade inte förrän kl 08! Jag har alltså sovit en hel natt för första gången på jag vet inte huur länge. Så inga som helst förkänningar nu heller. Vill vakna av förvärkar igen så att hoppet åtminstone tänds. Jag vill veta vem som bosatt sig där inne! JAG VILL FÖDA BARN NUUU!!!

Annars har dagen varit hormonell. Kännt mig deppig och gråtit massor. Över ingenting. Sambon har jobbat och barnen är hos sin pappa. Det är cruising i stan så alla andra är där. Jag har kännt mig ensam och övergiven. Åkte till en kompis framåt kvällen för att bryta känslorna lite och det funkade :) Pussade på barnen när jag åkte förbi där också. Mina fina barn, de kommer bli världens bästa storasyskon till bebis <3

• Copycatkid
    marsen skrev 2018-05-19 23:06:05 följande:

Ååh vad det är seeegt med denna väntan! Igår kväll fick jag en känsla av att "inatt kan det vara dags". Började fråga sambon vilka kläder han packat ner i bb-väskan och om mössa och strumpor var med. Han har fått hela ansvaret för det där då det är hans första barn och han vill verkligen göra alla förberedelser och "lära sig" allt.

Så somnade jag och vaknade inte förrän kl 08! Jag har alltså sovit en hel natt för första gången på jag vet inte huur länge. Så inga som helst förkänningar nu heller. Vill vakna av förvärkar igen så att hoppet åtminstone tänds. Jag vill veta vem som bosatt sig där inne! JAG VILL FÖDA BARN NUUU!!!

Annars har dagen varit hormonell. Kännt mig deppig och gråtit massor. Över ingenting. Sambon har jobbat och barnen är hos sin pappa. Det är cruising i stan så alla andra är där. Jag har kännt mig ensam och övergiven. Åkte till en kompis framåt kvällen för att bryta känslorna lite och det funkade :) Pussade på barnen när jag åkte förbi där också. Mina fina barn, de kommer bli världens bästa storasyskon till bebis <3

Åh vad tråkigt när man har en sån känsla för besvikelsen känns som det dubbla när inget startar :( känner igen det där när det känns hopplöst och alla andra är ute och roar sig och själv sitter man som en potatis och bara väntar! Håller tummarna att det är vår tur nuuu!
  • Linnet1976

Grattis, underbart!

Grattis till de andra bebisarna som kommit i tråden här också! Jag följer med spänning!
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?