• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • Isabelle1717

Hej allihopa!
    Så spännande att följa er och nu hoppar jag också in
    Jag väntar mitt första barn, en dotter som är beräknad till den 26 maj. Har inte känt någonting än direkt, har sammandragningar men det har jag haft länge. Fick veta förra veckan att hon är fixerad så det är ju något iaf Känns väldigt abstrakt att vänta på att det ska hända, för man har ju ingen aning om hur det kommer bli. Men vi längtar jättemycket och även om jag är lite nervös så ska det samtidigt bli så spännande

• dec06
    Aaanniiicaaa skrev 2018-05-16 18:23:09 följande:
    Skönt att det försvann så snabbt! Arbetsterapeuten jag gick till sa att det kan ta flera månader innan det försvinner >_
    Mina karpaltunnelproblem försvann tyvärr inte efter förlossningarna. Så jag har faktiskt opererat båda mina händer som sen blev bra Nu tredje grav har jag inte alls dessa problem. Nu är fingrarna bara galet svullna och lederna värker, men inga domningar iaf.

Sätts igång på fredag v. 39+2 Bebis väger tydligen 3,8 nu ungefär och jag är öppen 3 cm så det borde vara fritt fram.
  • 12345hopp
    Inga bekymmer skrev 2018-05-16 14:25:50 följande:

Ojoj, tvillingar och en 16-månaders på det:) Så häftigt med tvillingar, förstår att det känns som du vill att det ska komma igång samtidigt som du vill att de stannar lite till. Har en granne som gick till v 39 med sina och båda vägde över 2 kilo. Är det tvåäggs eller enäggstvillingar du väntar?

Jag väntar tvåäggs :) vi har inte tagit reda på kön heller så det blir ju en jättekul överraskning med tanke på att det kan bli en av varje!

Såfort vi fick veta att det tvillingar så försökte jag googla fram hur länge man fick gå med dem men hittade massa gammal info där det verkar som att man var tvungen att gå tiden ut och till och med två veckor extra precis som en normal graviditet så jag blev lagom uppskrämd. Blev så lättad när jag fick veta att man inte får lov att gå längre än 37+6.

En stor oro var nog att få gigantiska bebisar, men min dotter vägde bara 2900 g när hon kom i vecka 41, och dessa små liv i magen har varit riktigt små hittils också så jag känner mig nöjd :)
  • marsen
    Aaanniiicaaa skrev 2018-05-16 17:40:33 följande:

Grattis!!

Idag har jag haft spänd mage typ hela dagen, eller iaf sen tolv när jag vaknade efter en 4h tupplur ^_^

Liite mensvärk nu på em efter en lite längre promenad men det gör verkligen inte ont och det känns snarare som att jag haft en lång sammandragning större delen av dagen än flera små.

Sambon reagerade iaf på att magen såg utspänd ut när jag mötte upp honom efter jobbet nu.

Är det nån annan som fått problem med karpaltunnelsyndrom?

Jag har gått med ortoser i snart en månad och det enda som blivit bättre är min greppstyrka (vilket iofs är skönt) men domningarna har ökat och sitter i båda händerna nu + korvfingrar till och från under både dagen och natten >_

Under min första graviditet hade jag stora problem med karpaltunnlarna. Det var hemskt!! Vaknade flera gånger om nätterna av att armarna var bortdomnade ändå upp till axlarna. Kunde inte skära min egen mat för det gjorde så ont.

Domningarna försvann nästan direkt efter förlossningen. Hade ont i vissa lägen i några månader, sen försvann det också :)
  • marsen
    Aaanniiicaaa skrev 2018-05-16 17:40:33 följande:

Grattis!!

Idag har jag haft spänd mage typ hela dagen, eller iaf sen tolv när jag vaknade efter en 4h tupplur ^_^

Liite mensvärk nu på em efter en lite längre promenad men det gör verkligen inte ont och det känns snarare som att jag haft en lång sammandragning större delen av dagen än flera små.

Sambon reagerade iaf på att magen såg utspänd ut när jag mötte upp honom efter jobbet nu.

Är det nån annan som fått problem med karpaltunnelsyndrom?

Jag har gått med ortoser i snart en månad och det enda som blivit bättre är min greppstyrka (vilket iofs är skönt) men domningarna har ökat och sitter i båda händerna nu + korvfingrar till och från under både dagen och natten >_

Under min första graviditet hade jag stora problem med karpaltunnlarna. Det var hemskt!! Vaknade flera gånger om nätterna av att armarna var bortdomnade ändå upp till axlarna. Kunde inte skära min egen mat för det gjorde så ont.

Domningarna försvann nästan direkt efter förlossningen. Hade ont i vissa lägen i några månader, sen försvann det också :)
  • Aaanniiicaaa
    dec06 skrev 2018-05-16 19:04:16 följande:

Mina karpaltunnelproblem försvann tyvärr inte efter förlossningarna. Så jag har faktiskt opererat båda mina händer som sen blev bra Nu tredje grav har jag inte alls dessa problem. Nu är fingrarna bara galet svullna och lederna värker, men inga domningar iaf.

Sätts igång på fredag v. 39+2 Bebis väger tydligen 3,8 nu ungefär och jag är öppen 3 cm så det borde vara fritt fram.

Hur länge väntade man på att det skulle bli bra efter förlossningen innan man tog beslut om operation? Har också ont i fingrarna nu så det är ju möjligt att det beror på svullnaden Skönt att det blev bra för dig iaf efter op.!
  • Aaanniiicaaa
    dec06 skrev 2018-05-16 17:50:05 följande:

Idag fick jag tid för igångsättning ???? på fredag smäller det! Jippi ???? har eg Bf 23 maj men mina värden blir inte bättre. +3 protein i urinen.... men hag känner mig frisk. Skumt nog.

Spännande att du fått ett datum även om det är tråkigt att det beror på ökad proteinmängd. Är det begynnande havandeskapsförgiftning eller?
  • Aaanniiicaaa
    marsen skrev 2018-05-16 21:49:26 följande:

Vad läskigt att domna så långt! Har inte vaknat något av domningarna, men känt av svullnaden framförallt när jag vaknat för att kissa. Skönt att det fick över för dig också! fick du några rehabövningar för att försöka lindra symptomen?
  • marsen
    Inga bekymmer skrev 2018-05-16 18:00:50 följande:

Mina förvärkar avtog på förmiddagen nästan helt. Men ca kl 14 började de komma igen och nu kommer de med rätt så mkt smärta, men är 5-10 minuter emellan dem. Hoppas på att det snart blir mer regelbundet så man kan få tänka på att åka iväg. Kanske borde duscha och packa ner det som inte redan är nedpackat, typ hygienartiklar.. är på Bf-4 idag.

Wohoo, hoppas att du är på förlossningen nu och att allt går bra!! :D
  • Inga bekymmer

Nu är vi på väg till förlossningen! Håll tummarna nu gott folk att jag öppnat mig en del!:) Strax innan vi åkte var det 2-3 min mellan värkarna. Nu har det varit 5!! Men de känns rätt intensivt. Längtar tills vi kommit fram så maken kan trycka på ryggen vid värkarna.

Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?