• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • Lanza2017

var hos bm idag och fick en hinnsvepning känndes obehagligt o lite ont medan hon höll på men nu är det bättre :)) kände bebisens huvud som var fixerad o öppen ca 1 cm ska bli spännande detta :))

• Ostbågar
    Inga bekymmer skrev 2018-05-16 14:20:16 följande:
    Låter som det kan va på g då, är ju regelbundet om än glest. Precis så startade min första förlossning. Svaga värkar en hel dag som successivt tilltog i styrka. Hur känns dina sammandragningar. Gör de lite ont? I så fall är det nog förvärkar.
    Jag hoppas på det! nej ont gör dem inte riktigt, mer en tryckande känsla. 
  • Linnet1976
    pandoraDiem skrev 2018-05-16 10:50:46 följande:

Det blev en liten Saga <3 8.40 kom hon, åkte in vid 7. Allt gick fint!

Åh grattis gud så härligt!

Här händer knappt något. Är hemma fortfarande och väntar på riktiga värkar. Ska in om 24 h om inget händer.
  • pandoraDiem

Tack för alla grattishälsningar! Igår kändes det som jag skulle vara gravid för alltid så förstår er frustration i väntan. Men snart snusar vi alla bäbis! Följer er med spänning :)

• Aaanniiicaaa
    pandoraDiem skrev 2018-05-16 15:54:59 följande:

Tack för alla grattishälsningar! Igår kändes det som jag skulle vara gravid för alltid så förstår er frustration i väntan. Men snart snusar vi alla bäbis! Följer er med spänning :)

Grattis!!

Idag har jag haft spänd mage typ hela dagen, eller iaf sen tolv när jag vaknade efter en 4h tupplur ^_^

Liite mensvärk nu på em efter en lite längre promenad men det gör verkligen inte ont och det känns snarare som att jag haft en lång sammandragning större delen av dagen än flera små.

Sambon reagerade iaf på att magen såg utspänd ut när jag mötte upp honom efter jobbet nu.

Är det nån annan som fått problem med karpaltunnelsyndrom?

Jag har gått med ortoser i snart en månad och det enda som blivit bättre är min greppstyrka (vilket iofs är skönt) men domningarna har ökat och sitter i båda händerna nu + korvfingrar till och från under både dagen och natten >_
  • dec06

Idag fick jag tid för igångsättning ???? på fredag smäller det! Jippi ???? har eg Bf 23 maj men mina värden blir inte bättre. +3 protein i urinen.... men hag känner mig frisk. Skumt nog.

• Inga bekymmer

Mina förvärkar avtog på förmiddagen nästan helt. Men ca kl 14 började de komma igen och nu kommer de med rätt så mkt smärta, men är 5-10 minuter emellan dem. Hoppas på att det snart blir mer regelbundet så man kan få tänka på att åka iväg. Kanske borde duscha och packa ner det som inte redan är nedpackat, typ hygienartiklar.. är på Bf-4 idag.

• Lanza2017
    Aaanniiicaaa skrev 2018-05-16 17:40:33 följande:

Grattis!!

Idag har jag haft spänd mage typ hela dagen, eller iaf sen tolv när jag vaknade efter en 4h tupplur ^_^

Liite mensvärk nu på em efter en lite längre promenad men det gör verkligen inte ont och det känns snarare som att jag haft en lång sammandragning större delen av dagen än flera små.

Sambon reagerade iaf på att magen såg utspänd ut när jag mötte upp honom efter jobbet nu.

Är det nån annan som fått problem med karpaltunnelsyndrom?

Jag har gått med ortoser i snart en månad och det enda som blivit bättre är min greppstyrka (vilket iofs är skönt) men domningarna har ökat och sitter i båda händerna nu + korvfingrar till och från under både dagen och natten >_

Hade problem med karpaltunnelsyndrom med dottern och hade som du ortoser i ca en månad, höll på med

de främst nattetid då jag inte kunde öppna händerna på morgonen, samma stund som dottern föddes försvann detta och det var det bästa som hänt mig där o då haha!
  • Aaanniiicaaa
    Lanza2017 skrev 2018-05-16 18:03:37 följande:

Hade problem med karpaltunnelsyndrom med dottern och hade som du ortoser i ca en månad, höll på med

de främst nattetid då jag inte kunde öppna händerna på morgonen, samma stund som dottern föddes försvann detta och det var det bästa som hänt mig där o då haha!

Skönt att det försvann så snabbt! Arbetsterapeuten jag gick till sa att det kan ta flera månader innan det försvinner >_
  • Aaanniiicaaa
    Inga bekymmer skrev 2018-05-16 18:00:50 följande:

Mina förvärkar avtog på förmiddagen nästan helt. Men ca kl 14 började de komma igen och nu kommer de med rätt så mkt smärta, men är 5-10 minuter emellan dem. Hoppas på att det snart blir mer regelbundet så man kan få tänka på att åka iväg. Kanske borde duscha och packa ner det som inte redan är nedpackat, typ hygienartiklar.. är på Bf-4 idag.

Spännande! Uppdatera oss när du orkar
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?