Copycatkid skrev 2018-05-14 20:39:09 följande:
Jaha se där! Min bm har inte ens kollat min tapp trots smärtsamma förvärkar :( har också kryckor så vet hur förjävligt det är med foglossning, känns som man brutit bäckenet! Hon sa att vi skulle diskutera hinnsvepning nästa vecka.. skönt att du hade ett lyckat förlopp med igångsättningen förra grav, är nervös över att bli igångsatt eftersom man hört att kroppen kan slå bakut så skönt när man hör att folk tyckt det gått bra :) är nervös över att föda med den foglossningen jag har också, hade du det förra graviditeten också och hur gick det? Jag kan ju absolut inte byta ställning ofta och jag kan ju inte röra mig knappt något :o eller nån annan som haft extrem foglossning och fött innan, hur gick det med bäckensmärtan under förlossningen?
Ja min igångsättning gick som en dans! Tog lite tid att verkligen komma igång bara, kanske 12 timmar efter första dosen cytotec innan värkarna blev ordentliga men sen gick vattnet av sig själv utan nån ballongkateter eller annat strul, sen följde tappen öppningskurvan jättefint! Bebisen föddes ca 12 timmar efter att vattnet gick.
Jag hade inte foglossning förra gången, men värkarna gör mycket ondare än foglossningen så jag misstänker att den smärtan blir sekundär vid förlossningen, om inte annat så lär lustgasen ta bort den :) (känns precis som du beskriver att något känns brutet i höften!)