• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • marsen
    pandoraDiem skrev 2018-05-16 10:50:46 följande:

Det blev en liten Saga <3 8.40 kom hon, åkte in vid 7. Allt gick fint!

Nemen åh! Grattis!!

Antar att de kom tätare och tätare från att du skrev inatt då? :)
  • pandoraDiem

Tack :) slutade att klocka dem när det var typ 5 min mellan värkarna för då kände jag igen den där tryckande känslan. Verkar som jag inte får helt regelbundna värkar, hade det inte med sonen heller.

Heja alla ni som snart har era små här också!

• LakritsMatte
    pandoraDiem skrev 2018-05-16 11:58:46 följande:

Tack :) slutade att klocka dem när det var typ 5 min mellan värkarna för då kände jag igen den där tryckande känslan. Verkar som jag inte får helt regelbundna värkar, hade det inte med sonen heller.

Heja alla ni som snart har era små här också!

Grattis! Vad skönt att det äntligen är över!

Kan inte annat än bli lite avundsjuk på alla er som fått era små nu! Längtar mig fördärvad efter att få träffa min lilla flicka och bli färdig med att vara gravid! Högsommarvärmen kom lite väl tidigt...
  • Carquist

Stort Grattis!
  • Lanza2017

Jätte stort Grattis :))
  • 12345hopp

Nu hoppar jag också in i tråden! Jättegrattis till er som redan fått era bebisar, och till er andra - håll ut! :)

Jag har egentligen BF 15 juni men blir igångsatt den 28/5 (tack och lov) då jag väntar tvillingar :) jag har väl gått och överanalyserat "tecken" sedan vecka 30 typ men här sitter jag än, otymplig som ett kylskåp i vecka 36. Har mycket sammadragningar men annars inget dramatiskt, någon förvärk här och där men kommer kanske en eller två sedan försvinner det så jag är inte speciellt hoppfull om att något skall ske även ifall det vore skönt att slippa vara gravid snart.

Detta blir vårt andra och tredje barn, första barnet är bara 16 månader så jag har fått känna på att jag lever denna graviditeten :) så trött och tung som jag kände mig i vecka 40 första graviditeten kände jag mig i vecka 20, sedan har det bara eskalerat så jag sitter också och väntar på att något skall hända här, även ifall jag innerst inne tycker det vore bäst om de stannade kvar lite till!

Minnet är fortfarande färskt från förra förlossningen så man blir alldeles ivrig när man läser om alla er som får hålla era bebisar för första gången, som man längtar efter den känslan nu! <3

• Ostbågar

Hej hoppar in jag med. Hade bf 10/5 men knappt haft några känningar alls, ingen slemproppen osv bara lite sammandragningar och mensvärk typ ibland.

Men haft kraftigare sammandragningar var 10e minut sen 3 imorse. Hoppas det kanske kan vara på g.

Mitt första barn så har ingen erfarenhet hur det ska kännas.

• Hoppfullhet

Stort grattis :)
  • Inga bekymmer
    Ostbågar skrev 2018-05-16 13:13:09 följande:

Hej hoppar in jag med. Hade bf 10/5 men knappt haft några känningar alls, ingen slemproppen osv bara lite sammandragningar och mensvärk typ ibland.

Men haft kraftigare sammandragningar var 10e minut sen 3 imorse. Hoppas det kanske kan vara på g.

Mitt första barn så har ingen erfarenhet hur det ska kännas.

Låter som det kan va på g då, är ju regelbundet om än glest. Precis så startade min första förlossning. Svaga värkar en hel dag som successivt tilltog i styrka. Hur känns dina sammandragningar. Gör de lite ont? I så fall är det nog förvärkar.
  • Inga bekymmer
    12345hopp skrev 2018-05-16 12:40:32 följande:

Nu hoppar jag också in i tråden! Jättegrattis till er som redan fått era bebisar, och till er andra - håll ut! :)

Jag har egentligen BF 15 juni men blir igångsatt den 28/5 (tack och lov) då jag väntar tvillingar :) jag har väl gått och överanalyserat "tecken" sedan vecka 30 typ men här sitter jag än, otymplig som ett kylskåp i vecka 36. Har mycket sammadragningar men annars inget dramatiskt, någon förvärk här och där men kommer kanske en eller två sedan försvinner det så jag är inte speciellt hoppfull om att något skall ske även ifall det vore skönt att slippa vara gravid snart.

Detta blir vårt andra och tredje barn, första barnet är bara 16 månader så jag har fått känna på att jag lever denna graviditeten :) så trött och tung som jag kände mig i vecka 40 första graviditeten kände jag mig i vecka 20, sedan har det bara eskalerat så jag sitter också och väntar på att något skall hända här, även ifall jag innerst inne tycker det vore bäst om de stannade kvar lite till!

Minnet är fortfarande färskt från förra förlossningen så man blir alldeles ivrig när man läser om alla er som får hålla era bebisar för första gången, som man längtar efter den känslan nu! <3

Ojoj, tvillingar och en 16-månaders på det:) Så häftigt med tvillingar, förstår att det känns som du vill att det ska komma igång samtidigt som du vill att de stannar lite till. Har en granne som gick till v 39 med sina och båda vägde över 2 kilo. Är det tvåäggs eller enäggstvillingar du väntar?
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?