LakritsMatte skrev 2018-05-09 11:09:32 följande:
Jag har en väldigt nära och bra relation med min BM, har haft samma genom två graviditeter. Jag tror inte hon skulle göra det före vecka 39 (38+0) egentligen men jag ska dit 37+5 och har haft en väldigt bra graviditet med undantag för foglossningen. Av medlidande kan jag tänka mig att hon skulle gå med på det. Men vore det någon jag inte kände så väl skulle det nog vara svårare att övertala.
När jag var gravid med första barnet erbjöd hon att göra hinnsvepning när det var någon vecka kvar till BF och vid två tillfällen efter BF men då gick det inte för tappen var inte tillräckligt öppen. Den måste ju vara mjuk och nästan utplånad och öppen minst så mycket att BM får in fingret och når hinnorna, annars går det ju inte. Och är det så öppet är det ju på g ändå.
Tack för svar! Men föestår jag det rätt att hon inte gjorde någon hinnsvepning på dig då, utan bara kollade tappen?
Jag kanske ska fråga min BM när jag ska dit nästa gång, är i v 38+6 då! Men hoppas ju såklart att det kommer igång av sig själv innan, men vet att det är väldigt önsketänkande!
Någon annan som gjort hinnsvepning? Gjorde det ont?