• FH24

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Väntar mitt första barn och har BF 13e maj. Känner att han gärna får titta ut nu, haha.

Har i ca 3 dagar haft ont/kramp i magen, dock ihållande värk och inte som värkar som kommer och går. Har även haft mensvärksliknande smärta. Fick igår till mig att livmodertappen är nästintill utplånad fast fortfarande stängd samt att han nu ligger väldigt djupt i bäckenet. Hoppas så på att dessa olika tecken tyder på att det snart är dags, haha. Är som sagt första barnet så har inte heller något att jämföra med, så svårt att veta :)

• FH24
    FH24 skrev 2018-05-03 07:13:23 följande:

Väntar mitt första barn och har BF 13e maj. Känner att han gärna får titta ut nu, haha.

Har i ca 3 dagar haft ont/kramp i magen, dock ihållande värk och inte som värkar som kommer och går. Har även haft mensvärksliknande smärta. Fick igår till mig att livmodertappen är nästintill utplånad fast fortfarande stängd samt att han nu ligger väldigt djupt i bäckenet. Hoppas så på att dessa olika tecken tyder på att det snart är dags, haha. Är som sagt första barnet så har inte heller något att jämföra med, så svårt att veta :)

Så spännande att läsa om allas olika tecken! :)

Nu i morse gick även slemproppen, vet att det kan dröja ett tag till efter att den gått. Hoppas dock att det innebär att det är på G :)

Något nytt hos er andra? :)
  • FH24
    Jacqueline skrev 2018-05-04 09:19:45 följande:

Börjar undra hur jävla mycket slempropp man kan ha i sig haha^^ tyckte mig skymta lite blodblandat med och idag ligger bebisen och trycker på neråt så jag knappt kan sitta ordentligt.

Haha jaa, det var en del. Min slempropp gick i morse, den var blodblandad. Fortfarande lite blod när jag går på toa, men var tydligen normalt fick jag till mig när jag ringde för att fråga, så länge det inte rinner.

Så spännande, låter som att det kanske snart är dags för din del om bebis trycker på så :) här känns det fortfarande bara som stark mensvärk. Har tid hos bm 11.30, så tänkte passa på att fråga hur det ser ut, hehe.
  • FH24
    marsen skrev 2018-05-04 12:49:12 följande:

Men det låter ju verkligen som att du också är på G! Slempropp och mensvärk, jippi!!

Hoppas verkligen det! BM trodde också att det var något på gång :) dock varit ganska så lugnt nu under dagen, haha.
  • FH24
    Jacqueline skrev 2018-05-06 06:42:05 följande:

Liiite drygt nu, massor med förvärkar igår och inatt och nu även lite blodblandade flytningar men inget mer....kan det inte bara sätta fart med värkar så man kan få det överstökat haha

Haha, känner precis samma. Massor av förvärkar hela helgen och blodblandade flytningar men inget mer. Var så säker på att det var på G i natt, tog Alvedon men hjälpte såklart inte och värkarna blev värre. Nu på morgonen, ingenting, som bortblåst haha.

Håller tummarna att det snart sätter igång!! Lycka till :D !!
  • FH24
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2018-05-06 12:00:32 följande:

Underbara graviditet!!! Det där med att det bara försvinner är ju så ologiskt på nåt sätt. All annan smärta man kan ha verkar följa ett mer logiskt mönster

Haha håller helt med dig! Vi får hoppas det drar igång på riktigt snart! Håller tummarna ! :D
  • FH24

Mitt vatten gick inatt och därefter kom värkarna, åkte in runt 4. Konstigt nog hade jag inte börjat öppna mig? Fick starka värktabletter för att sova, hjälpte såklart inte mot värkarna -.-. Är fortfarande kvar på sjukhuset för att se om jag börjat öppna mig om en stund, annars blir vi hemskickade igen. Så segt!

Dock vet jag då inte vad jag ska gå på när jag ska in igen, eftersom slemproppen gått, vattnet gått och värkarna är regelbundna. Haha, är väl bara att vänta och se!

• FH24

Tack så mycket för alla lyckoönskningar! :)

Blev hemskickade då värkarna kom mer sällan, de avtog inte men kom med längre mellanrum. De menade på att förlossningen ofta kommer i etapper och att det ofta räcker att åka hem så drar det igång mer igen. Redan börjat tillta igen hemma, så tror det blir en tur tillbaka i eftermiddag/kväll. Angående öppningen tittade de inte den igen, då de menade att värkarbetet är det som öppnar och därför krävs ett intensivt värkarbete. Antar att jag helt enkelt får utgå från att åka in när det är 3 min emellan igen.

Vattenavgången kom oväntat, skulle endast gå upp på toaletten och precis innan jag hann fram började det rinna. Därefter tog det bara några min innan värkarna kom.

Lycka till allihop, kan sätta igång när som helst från ingenstans :)!

• FH24
    Neysie skrev 2018-05-10 06:37:31 följande:

Nu ligger vi inne på förlossningen! :D

Började få värkar igår kväll och inatt vid 1:30 gjorde de så ont att vi åkte in. Öppen 3 cm så fick morfinspruta för att kunna sova lite. Tack och lov skickade de inte hem oss trots att det är fullt på fl. Nu väntar vi på att det ska komma igång ordentligt igen. Så förhoppningsvis får vi bebisen idag på min födelsedag. ;)

Ååh så spännande! önskar dig ett stort lycka till! uppdatera gärna när bebis har tittat ut!! :D <3

Är också på förlossningen (3e gången gillt). varit inne två gånger tidigare men då jag inte varit öppen har jag skickats hem (med värkar). när vi för 3e gången kom in igår vid 23 så var jag 3 cm öppen och barnmorskan kände bebisens huvud. Då det går segt framåt så har de förberett för eventuellt dropp för skynda på :) skulle sats i gång idag kl. 13 oavsett :D nu är det nära! :D
  • FH24
    Hoppfullhet skrev 2018-05-10 08:04:53 följande:

Heja dig med!!

igår kl.21.14 kom äntligen vår pojk, 49cm lång och väger 3585g.Efter många kämpiga dagar med värkar och en lång utdragen förlossning, är han äntligen här och vi alla mår toppen!

Håller tummar och tår för att fler får sina små inom kort! :D
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?