Inlägg från: Jacqueline |Visa alla inlägg
  • Jacqueline

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

BF 26e maj, är lagom slut i kroppen nu.

Femte barnet, fyran är bara 13 månader så det blev väldigt tätt (oplanerat)....har känts jobbigt i kroppen senaste tre veckorna och sömnen har blivit väldigt påverkad.

Även fast lillkillen sover hela natten vaknar jag runt 4-4:30 varenda morgon med ont i höfter/bäcken och en extrem hungerkänsla.

De andra barnen är födda vecka 39, 37, 38 och 38 så jag hoppas att denna lilla kommer lite före BF med för min kropp orkar verkligen inte mycket mer nu.

• Jacqueline

Förvärkar och slempropp här med, är så himla osäker på när man ska ta det på allvar bara.

Med fjärde barnet fick sambon övertala mig att vi skulle åka in för jag tyckte inte det fjorde tillräckligt ont eller var tillräckligt regelbundna värkar. Var öppen 6cm när vi kom in så det var ju bra att jag lyssnade på sambon.

• Jacqueline

Har iaf varit hos bm nyss och bebis är fixerad och redo, hon tror det blir vilken dag som helst.

• Jacqueline

Börjar undra hur jävla mycket slempropp man kan ha i sig haha^^ tyckte mig skymta lite blodblandat med och idag ligger bebisen och trycker på neråt så jag knappt kan sitta ordentligt.

• Jacqueline

Liiite drygt nu, massor med förvärkar igår och inatt och nu även lite blodblandade flytningar men inget mer....kan det inte bara sätta fart med värkar så man kan få det överstökat haha

• Jacqueline

Så jävla värdelöst, man lägger sig vid 22 med kraftiga förvärkar helt säker på att man ska vakna mitt i natten av riktiga värkar men istället vaknar man klockan 04 av ont i höfterna, kissnödig och kan inte sova mer men har inte en enda värk eller sammandragning!!!

Hur drygt får det lov att vara egentligen??? Baaaah!!

• Jacqueline
    RJEL skrev 2018-05-07 08:16:07 följande:

Igår fick jag förvärkar som kom och gick under dagen och kändes mer under kvällen/natten.

Sa till sambon att detta känns annorlunda mot allt annat jag känt så de kanske är dags inatt elr imorn

Vaknar mitt i natten av att jag måste kissa och all värk i rygg och mage är som bortblåst .. suck.. trodde verkligen att de skulle starta.

Pendlar så mycket mellan att vara redo och se fram emot förlossningen och att vara fruktansvärt livrädd och panikslagen.. så himla jobbigt :(. Är förstföderska.

Förstår hur du menar, detta blir mitt femte och sista barn men minsta sonen är bara 13 månader så jag minns smärtan lite för bra och det skrämmer mig och jag är rädd att jag ska få panik på förlossningen.

Samtidigt längtar jag så galet mycket efter att det ska sätta igång, kroppen orkar inte va gravid mer känner jag och jag är så klart enormt nyfiken på att få träffa den lilla som man burit inom sig alla dessa veckor.

Försöker trösta mig med att jag föder extremt fort så smärtan varar bara en väldigt kort stund.

Hoppas vi alla har våra små hos oss inom kort <3
  • Jacqueline
    Lanza2017 skrev 2018-05-07 09:11:27 följande:

spännande o läsa hur det går för alla, men ändå så skönt o så att man inte är själv i allt detta :))

är själv väldigt trött på alla förvärkar o sammandragningar o smärta mellan benen.. haha, barnmorskan lovade mig en hinnsvepning nästa gång vi ses om det inte är igång tills dess vilket jag inte tror, har ngn gjort det o hur känns det? är lite orolig...

Är lite obehagligt men mest för att de trycker och lirkar ibland långt in så det är väl mest själva ?grävandet? som är obehagligt.

Tyckte inte det gjorde ont iaf, blödde lite efteråt men å andra sidan satte värkarna igång ganska omgående ich bebisen kom på natten
  • Jacqueline

En liten del av slemmisen iaf, den är ungefär i storlek med en golfboll....haft såna nasty gegg-slemmiga grejer senaste 1-1,5 veckorna med.

• Jacqueline
    FH24 skrev 2018-05-08 07:04:03 följande:

Mitt vatten gick inatt och därefter kom värkarna, åkte in runt 4. Konstigt nog hade jag inte börjat öppna mig? Fick starka värktabletter för att sova, hjälpte såklart inte mot värkarna -.-. Är fortfarande kvar på sjukhuset för att se om jag börjat öppna mig om en stund, annars blir vi hemskickade igen. Så segt!

Dock vet jag då inte vad jag ska gå på när jag ska in igen, eftersom slemproppen gått, vattnet gått och värkarna är regelbundna. Haha, är väl bara att vänta och se!

Spännande!!! Lycka till
  • Jacqueline

Varning för gnäll!!

Är såååå trött på detta nu, onda förvärkar på kvällarna så man tror nåt är på gång men sen avtar det så fort man går och lägger sig.

Ändå vaknar man vid 04 och kan inte sova mer pga värk i höfter/bäcken!

Slemmiga jävla flytningar konstant, enormt ofräscht känns det och hela tiden gnuggar bebisen huvudet mot muskulaturen i underlivet så det skär, hugger och ilar!

Baaah!!!! Har iaf kunnat gå på toa ordentligt idag, fan skönt att bajsa när man varit konstant trög i magen i flera månader haha!!

• Jacqueline

Ska nog be sambon göra en hinnsvepning så det tar fart ordentligt nån gång, är helt matt i kroppen av alla verkningslösa förvärkar, sammandragningar och fogar

• Jacqueline
    Neysie skrev 2018-05-08 10:17:22 följande:

Önskar man kunde slappna av mer och inte leta efter tecken hela tiden. Har lite dov mensvärk och rätt starka sammandragningar och när jag gick på toa upptäckte jag rosa slemmiga flytningar. Jag fyller år på torsdag och min sambos syrra på lördag så det vore hemskt praktiskt om bebisen kunde komma idag. ;D

Hur har ni tänkt med smärtlindring under förlossningen?

Jag kommer bara köra med lustgas precis som med dom andra, föder så jäkla fort aå jag hinner knappt med annat och sen är jag rädd för ryggmärgsbedövning haha
  • Jacqueline

Grattis till bebisen Lussebulle!!!

Här är det något fuffens på gång iallafall!!

Förvärkarna har ändrat karaktär och spridit sig neråt ljumskarna och svanken, blodiga flytningar och av nån anledning spänner det i brösten nåt kopiöst!

• Jacqueline

Inget nytt ännu, blev plötsligt sjukligt trött så försökte ta en powernap på soffan...tre värkar under tiden men inget regelbundet ännu.

Vilade kanske 40min iaf...

• Jacqueline
    EhxJ skrev 2018-05-09 12:33:33 följande:

Tack Hoppfullhet! Jag har läst det som finns, men tänkte ändå det vore kul att höra om någon här har erfarenhet.

Själv har jag idag haft starka sammandragningar sedan ett par timmar, men bara i samband med rörelse (gick ner i källaren och lade i en tvätt). Är så starka att jag måste andas igenom dom, men så har varit så i en vecka snart utan att något händer! Blir galen! Man vill ju göra något för att fördriva tiden...

Fick en hinnsvepning förra graviditeten, gör inte ont men känns lite obekvämt tyckte jag...sonen föddes på natten sen, fick hinnsvepning på eftermiddagen
  • Jacqueline
    EhxJ skrev 2018-05-09 12:46:06 följande:

Åh vad kul att höra att det fungerade! Vilken vecka var det i? Funderar du på att göra det igen denna graviditet?

38+3 är sonen född...var faktiskt sambon som gjorde det på mig^^ kommer det inte igång ordentligt av sig själv nu under dagen får han minsann hinnsvepa även denna gången.
  • Jacqueline
    EhxJ skrev 2018-05-09 12:54:25 följande:

Haha! Ja då måste du verkligen uppdatera oss om ni gör hinnsvepning och vad som händer ikväll! Är han utbildad barnmorska?

Nää^^ men min bm ville inte göra en förra graviditeten för hon sa att då skulle hon få skäll av sina kollegor eller nåt...så jag utbildade sambon i hur man gör och visade bilder på Google osv och sen gjorde han det på mig istället.

Noggrann hygien, nedklippta naglar och sen på med engångshandskar.

Man måste dock va mogen och öppen
  • Jacqueline

Blev en liten tjejja inatt 04:06, brått ut!

Vart ingen hinnsvepning igår utan det löste sig själv...var öppen 8cm när vi kom in

• Jacqueline
    pandoraDiem skrev 2018-05-12 08:25:30 följande:

Ni som har fött och hade förvärkar, när insåg ni att det var på riktigt och hur lång tid tog det då innan bäbis kom? Har mina föräldrar här i helgen men när de åker så är vår tänkta barnvakt typ 6 timmar härifrån (har lite backuper närmre i och för sig) men börjar bli lite nervös över att mannen inte kommer kunna vara med genom förlossningen.

Ungefär 1-1,5v hade jag förvärkar men de ändrade karaktär 1-1,5 dygn innan det satte fart.

La mig för att sova vid 22:00, vaknade 00:30 med riktiga värkar...åkte in till sjukhuset på en gång och var framme 1:30-1:40 och var öppen 8cm. Dottern föddes sen 04:06.
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?