Inlägg från: 40 år och jobbar på nr 3 |Visa alla inlägg
  • 40 år och jobbar på nr 3

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Bra tråd! Skönt att få dela frustration i real-tid med er :)

Är i 39+2 och väntar på nr 3 ( den lilla berömda...?)

Nr 1 kom 5 dgr innan bf, nr 2 14 dgr innan bf, trodde verkligen nr 3 skulle vara snabba men här sitter jag utan nån som helst känning av begynnande förlossning.

Gjorde hinnsvepning i torsdags, fick molvärk, blodblandade flytning (delar av slempropp också tror jag), sammandragningar mellan 2-5 på natten och sen.... inget.

Lördagkväll, en hel del sammandragning, knappt att de gör ont, lite känningar nedåt, hade nog värre känningar för 3-4 veckor sen. Lite mer slemmiga flytningar men återigen, nada!

Vad händer???!!!

FH24 skrev 2018-05-06 08:35:53 följande:

Haha, känner precis samma. Massor av förvärkar hela helgen och blodblandade flytningar men inget mer. Var så säker på att det var på G i natt, tog Alvedon men hjälpte såklart inte och värkarna blev värre. Nu på morgonen, ingenting, som bortblåst haha.

Håller tummarna att det snart sätter igång!! Lycka till :D !!

Underbara graviditet!!! Det där med att det bara försvinner är ju så ologiskt på nåt sätt. All annan smärta man kan ha verkar följa ett mer logiskt mönster
    marsen skrev 2018-05-06 13:19:53 följande:

Men ni har ju bra tecken ändå! Tääänk om man kunde få känna på en förvärk åtminstone, eller att en större del av slemproppen skulle gå.. Tror jag får vänta tills tiden går ut, sämsta möjliga tiden för mig att föda på ????

Har helt glömt bort hallonbladsteet den här gången. Drack det två gånger om dagen från v38 förra graviditeten. Inte för att få igång något utan mer för läkningsprocessen och att jag läst att det skulle mildra förlossningen lite. Och jag vet inte om det hade med det att göra, men min förlossning var himmelsk och avslaget var borta inom någon vecka.

Tycker att bebis är mindre aktiv nu. Och det kan ju också vara ett tecken säger dom :D

Det är ju just det, en massa tecken men ingen framgång mot förlossningen :p

Har känt av en hel del sammandragningar under dagen idag både när jag varit I rörelse och i vila, framförallt när jag ligger på sidan. Men de gör inte speciellt ont alltså. Hög smärttröskel eller bara ?träning??

Vaknade med magont i den vanliga magen idag och har haft diarré 3 gånger ( sorry för äckelinfot men antar att vi alla är där...)

Sen har jag fåt en hel del sammandragningar så fort jag rört på mig och som känns mer än de andra sammandragningarna jag ofta får när jag vilar.

Men lite bekymrad att jag är så öm i vanliga magen, någon som känner igen sig?

Vaknade med magont i den vanliga magen idag och har haft diarré 3 gånger ( sorry för äckelinfot men antar att vi alla är där...)

Sen har jag fåt en hel del sammandragningar så fort jag rört på mig och som känns mer än de andra sammandragningarna jag ofta får när jag vilar.

Men lite bekymrad att jag är så öm i vanliga magen, någon som känner igen sig?

marsen skrev 2018-05-07 21:02:24 följande:

Man kanske blir lite öm i vanliga magen vid den omtalade tarmtömningen? :D

Ja så har jag tänkt också. Hade väldiga värkar igårkväll, 4-5 st/10 min. Vi ringde förlossningen och de sa att vi kunde komma in iom att jag är omföderska. Jag sa att jag skulle testa duscha innan för att se hur förloppet utvecklade sig.

Allt stannade sen av och inget mer under kvällen mer än ett par kraftigare sammandragningar.

När jag gick och la mig senare kom det ett par kraftiga som fick hela ryggen att svanka sig och det typ krampade fram till i mensmagen, värken höll i sig i 3 minuter och sen, INGENTING.

Sov som en stock inatt och nu är det som inget har hänt.

Orkar inte kroppen eller är jag inte redo. Men vad är allt detta? Bf 10 maj, de två tidigare barnen kom 5 resp 14 dagar innan bf.

Nån som har nåt upplysande att sticka in med?
    FH24 skrev 2018-05-08 07:04:03 följande:

Mitt vatten gick inatt och därefter kom värkarna, åkte in runt 4. Konstigt nog hade jag inte börjat öppna mig? Fick starka värktabletter för att sova, hjälpte såklart inte mot värkarna -.-. Är fortfarande kvar på sjukhuset för att se om jag börjat öppna mig om en stund, annars blir vi hemskickade igen. Så segt!

Dock vet jag då inte vad jag ska gå på när jag ska in igen, eftersom slemproppen gått, vattnet gått och värkarna är regelbundna. Haha, är väl bara att vänta och se!

Heja!!!!
    Neysie skrev 2018-05-08 08:15:24 följande:

Bf +4... gick och la mig med mensvärk, sovit som en stock och vaknar med med mensvärk men inget mer. Ååååh så less jag är!

Påg vad segt!!!! Man undrar ju verkligen vad det är som ska vara så svårt att trigga igång.

Skönt att du sovit bra, jag tror det är ett riktigt bra tecken för vad kroppen laddar för.

Kanske är alla dessa ?icke-tecken? de vi ska titta på. De som verkligen händer mellan mensvärk, sammandragningar etc
    Neysie skrev 2018-05-08 08:31:33 följande:

Ja man tycker ju att när kroppen fått nog ska ungen ut men tydligen har jag inte plågats tillräckligt än. ;) Varje dag nu känns som en evighet. Ska träffa min bm imorrn och be henne om hjälp. Jag vill inte gå längre nu, är såå stressad över hela situationen: min sambo jobbar ju nätter och jag är så sjukt nervös över att allt ska starta och gå jättefort på natten.

Jag vet inte vad jag ska göra längre, känner stt jag inte vill lämna hemmet för långt ifall det skulle dra igång samtidigt så är jag emot att sluta ?leva? normalt bara för att jag är höggravid. Splittrade känslor.

Ska också till bm imorgon, jag gjorde ju en hinnsvepning i torsdags och var då öppen ca 2-3 cm. Får se om vi gör en till imorgon
    Linnet1976 skrev 2018-05-08 08:56:47 följande:

Åh vad spännande! Hoppas det händer nu!

Här är allt borta, inget blod längre, inga flytningar, ingen värk - bara en vild bebis i magen! Jag som var nära att ringa BB härom natten. Mina värkar var också runt 3 på 10 minuter. Nu känns det evigheter borta. Jag kommer vara gravid i 3 veckor till!

Och det skulle vara fruktansvärt jobbigt, kan ju knappt gå. Igår hade jag problem att ta mig hem från parken med en av mina döttrar, för sammandragningar och tryck nedåt. Vi pratar 3 kvarter bort. Dör av tristess här hemma.

Exakt vad jag också känner. Allt borta liksom, känner mig lurad... det enda jag känner är ömhet i tarmar och övriga organ typ. Som om de fick ta effekten av de värkar jag kände igår
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?