Inlägg från: 40 år och jobbar på nr 3 |Visa alla inlägg
  • 40 år och jobbar på nr 3

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Linnet1976 skrev 2018-05-08 09:43:36 följande:

Jag är också faktiskt lite öm i själva magen. Tänkte på det när du skrev det här om dagen. Alltså verkligen inte mycket, och inte hela tiden, men lite grann. Det måste ju vara normalt?

Ja det är inte krampaktig akut smärta men lite diffus som kommer och går. Att ta ett djupt andetag och liksom spänna ut buken är inte skönt. Och när bebisen far runt i magenoch trycker åt olika håll kan det smärta rejält på vissa ställen men inte alltid....
    Neysie skrev 2018-05-08 10:17:22 följande:

Önskar man kunde slappna av mer och inte leta efter tecken hela tiden. Har lite dov mensvärk och rätt starka sammandragningar och när jag gick på toa upptäckte jag rosa slemmiga flytningar. Jag fyller år på torsdag och min sambos syrra på lördag så det vore hemskt praktiskt om bebisen kunde komma idag. ;D

Hur har ni tänkt med smärtlindring under förlossningen?

Har bara kört varma bad/dusch och lustgas de andra två gångerna så det får bli samma denna gång. (Om den här förlossningen nu blir av...;p )

Är lite skraj för EDA pga av bieffekterna såsom avstannade värkar, dålig krystkontroll som leder till att man tar i för mkt etc.

Jag tror mkt på min egen förmåga och litar på att kroppen löser detta. Även om jag undrar vad min kropp håller påves nu....
    FH24 skrev 2018-05-08 13:17:20 följande:

Tack så mycket för alla lyckoönskningar! :)

Blev hemskickade då värkarna kom mer sällan, de avtog inte men kom med längre mellanrum. De menade på att förlossningen ofta kommer i etapper och att det ofta räcker att åka hem så drar det igång mer igen. Redan börjat tillta igen hemma, så tror det blir en tur tillbaka i eftermiddag/kväll. Angående öppningen tittade de inte den igen, då de menade att värkarbetet är det som öppnar och därför krävs ett intensivt värkarbete. Antar att jag helt enkelt får utgå från att åka in när det är 3 min emellan igen.

Vattenavgången kom oväntat, skulle endast gå upp på toaletten och precis innan jag hann fram började det rinna. Därefter tog det bara några min innan värkarna kom.

Lycka till allihop, kan sätta igång när som helst från ingenstans :)!

Men vad sjutton!!! Detta stärker bara den här trådens sanna frustration :) Är det nån som kommer att föda här tro???!!!

Jag håller på dig, du verkar närmast en förlossning iallafall
    Neysie skrev 2018-05-08 17:24:17 följande:

Min bm ringde och bokade om vår tid imorgon till idag istället. Hon beklagade att de inte fick göra hinnsvepningar längre men jag fick inget svar på varför. Någon som hört nåt om det? Min kompis fick göra häromveckan så det lär ju knappast vara nåt hela Sverige anammat?

Jasså? Det var min bm som föreslog hinnsvepning... enligt studier som gjorts så verkar det inte vara nån nackdel mer än att det inte blir nån effekt.

alfresco.vgregion.se/alfresco/service/vgr/storage/node/content/20713/Hinnsvepning.pdf&guest=true
    Lussebulle2017 skrev 2018-05-09 01:29:48 följande:

Hej!

Vill bara uppdatera er!

Efter att proppen släppt stundvis i en hel vecka så gick vattnet igår kl 21.30. Vår prins föddes kl 02.25! Underbar upplevelse!

All lycka till er!

Äntligen! Härligt med en förlossning i tråden.

Grattis till er

Jag fick min andra hinnsvepning av bm idag, fick inte lika starka molvärkar som första gången (för 6 dgr sen) men hade mer värk nedåt i bäckenet och blygdbenet idag.

Jag blev dock väldigt trött och sov typ 1 1/2 timme efteråt.... laddar inför förlossning kanske *hoppas*!!!

Är typ 3 cm öppen mot 2-3 cm förra veckan. Tappen var kortare denna gång men inte så mycket mer framgång hade det inte blivit. Men skam den som ger sig ;)

EhxJ skrev 2018-05-09 15:38:02 följande:

Spännande! Berätta sen hur det går! Vilken vecka är du i nu?

Är i v 39+6 idag. Har haft en del sammandragningar och tryck neråt efter denna gång, mer än förra gången.

Diarrén kom ganska omgående och en väldig trötthet.

Fortsättning följer hur natten blir.....

Lycka till ni som är inne på förlossningen!

Här har natten varit väldigt lugn, sovit som en stock (och förvånansvärt bra) nån enstaka, mesig sammandragning som inte ens har ett uns smärta i sig.

Jag börjar få ångest att gå över, ska det verkligen hända med tredje barnet när de andra två var tidigare?

Är det nåt som är fel på min kropp? Orkar inte bli igångsatt på ?onaturlig? väg....

Bf idag! Känns som jag aldrig kommer att föda

Neysie skrev 2018-05-10 14:59:41 följande:

Efter 12 h på förlossningen har äntligen våran lilla Dominik kommit. :) Fick prova nån ny smärtlindring som de började med för några veckor sen här: spinal spruta som gjorde värkarbetet sååå mycket lättare. Slutet gick dock alldeles för fort men annars har allt gått bra. :)

Åh vad härligt! Skönt att allt har gått bra och grattis!

Var födde du nånstans?
    marsen skrev 2018-05-10 20:48:40 följande:

Men GRATTIS till bebisarna!!!

Men fortfarande inga säkra tecken som andra kan sukta efter?

Här är der lugnt som i graven. Inga förvärkar, ingen molvärk, inga blodiga flytningar, ingenting....

Mer slemmiga flytningar, rejäla sammandragningar under middagen, vila i soffan och lite fler sammandragningar och sen ingenting. Igen.

En lång sammandragning som gjorde mig helt matt vid läggdags och inatt... ingenting.

Hade inte magen varit klart tydlig sånhade jag börjat tro att jag inte ska ja barn :D

Ny dag och nu är jag 40+0 och har mao gått över, vilket jag aldrig trodde skulle hända efter två tidigare ankomster.

Bf 10 maj så har gått över +1 idag

Jag var haft sammandragningar rätt länge men visst har de ändrat karaktär den senaste 1 1/2 veckan till att kännas mer men tyvärr när jag får de riktigt tuffa som strålar neråt livmoderhalsen och bäckenbotten och som gör att det krampar i ljumskarna så drar det ändå inte igång. Det bara dör typ.

Det är de tecknen som får min hjärna att tro att det är på g men som min kropp lurar mig med för det blir ju inget.

Bebisen rör sig dock väldigt mkt och inatt var det som att det plaskade i magen när hon viftade runt. Helt sjukt skumt alltså. Det verkar finnas gott om näring och vätska där inne- All inclusive liksom

Kom nu bebis :)

marsen skrev 2018-05-11 14:12:14 följande:

Kontroll hos bm. Förhöjt bltr. 130/90. Har legat på 120/65 i början. Sen 130/75. Och nu 130/90. Googlade runt lite och många säger att de fick en liten höjning av blodtrycket strax innan förlossningen satte igång. Har ni någon erfarenhet av det?

Spår av äggvita i urinen också, så ny tid bokad tills på tisdag.

Fortfarande inte fixerad utan fullt rörligt huvud. Gaaaah. Ge mig några tecken nu, tack!!!!

Står säkert i tråden men när har du bf?

Kommer de sätta igång dig tror du?
    marsen skrev 2018-05-11 14:45:41 följande:

Har bf den 23 maj :)

Nä, hon sa att spår av äggvita ser de som ingen äggvita..? Men ett nytt besök ganska tätt bara för att se så att det inte är någon begynnande hf.

Ser det höjda bltr som ett "hoppas-tecken" på förlossning :D

Bra där!
    EhxJ skrev 2018-05-11 20:33:03 följande:

SAMMANSTÄLLNING:

Har försökt sammanställa oss idag, har kanske glömt någon (har inte gått tillbaka och läst alla kommentarer) så ni får säga till om ni saknas eller något är fel! Det som står inom parantes är vad vi har för olika symptom. Ni som redan fått barn är i en egen lista längre ner.

Hoppfullhet - BF 10/5 (förvärkar, ryggont)

40 år och jobbar på nr 3 - BF 10/5 (förvärkar, hinnsvepningx2)

Anjav8 - BF 12/5

RJEL - BF 13/5

pandoraDiem - BF 15/5 (förvärkar)

lillainna - BF 16/5 (sammandragningar)

Linnet1976 - BF 17/5

Lanza2017 - BF 19/5 (sammandragningar, förvärkar)

Inga bekymmer - BF 20/5 (förkänningar, slempropp)

marsen - BF 23/5

EhxJ - BF 25/5 (förvärkar, slempropp)

LakritsMatte - BF 26/5 (förvärkar, hinnsvepning)

Lussebulle - förlossning 9/5 (slempropp släpper successivt 1 v innan, vattenavgång)

Jacqueline - förlossning 10/5 (förvärkar som ändrade karaktär till ljumskar/svank, blodig flytning, spänning i brösten)

Neysie - förlossning 10/5 (började med värkar)

Grymt
    pandoraDiem skrev 2018-05-12 08:25:30 följande:

Ni som har fött och hade förvärkar, när insåg ni att det var på riktigt och hur lång tid tog det då innan bäbis kom? Har mina föräldrar här i helgen men när de åker så är vår tänkta barnvakt typ 6 timmar härifrån (har lite backuper närmre i och för sig) men börjar bli lite nervös över att mannen inte kommer kunna vara med genom förlossningen.

Med den första hade jag sammandragningar som inte gjorde speciellt ont och som kom mot slutet. När förvärkarna drog igång mer höll de på 3 timmar på natten innan vi åkte in till förlossningen och 6 timmar senare var han född, 5 dgr innan BF.

Nr 2 hade jag känningar av ökade sammandragningar/förvärkar på fm (i ca 2 Tim) och planen att storhandla fick bytas mot förlossning. 3 timmar senare är den Sötisen född, 14 dgr innan BF.

Nr 3 har redan lurat mig en gång med förvärkar i 45 min, samtal till förlossning men allt avstannade efter duschen hemma. Det skedde 4 dagar efter första hinnsvepningen.

Fick andra hinnsvepningen för 3 dagar sen. Har haft fler sammndragningar och vissa förvärkar ( om jag jag utgår från stt förvärkarna gör mer ont) men inget som inte hållit i sig nån längre period.

Hade BF 10 maj. Så vad drar man för slutsatser på det??? Haha :D

Är mest förvirrad faktiskt just nu och får verkligen dålig känsla att kroppen drar igång detta själv. Har annars haft sån supertro till att min kropp löser detta galant.

Ut kommer Nr 3 förr eller senare frågan är bara; hur vet jag när det är dags....
    Jacqueline skrev 2018-05-12 19:47:24 följande:

Nä de bara kändes mer i svanken och strålade ner i ljumskarna, smärtan/känslan för övrigt var precis likadan som förvärkarna tidigare.

Vi åkte hem på kvällen sen den 10e, hatar sjukhus så jag stannar gärna så kort tid som möjligt haha^^

Så känns mina förvärkar nu, att det strålar ner mot ljumskarna speciellt om jag rör på mig under en värk och som mensvärk och i svanken. Plus att det trycker neråt emellanåt.

Men det händer ju bara typ 3-4 per timme...
    Hoppfullhet skrev 2018-05-13 08:09:13 följande:

BF+3 idag, en dag längre än förra grav. Trodde faktiskt inte jag skulle behöva gå längre denna gång. Vilken dryg väntan. E så trött om dagarna nu sen ett par dagar tillbaka, mer ihållande mensvärk i rygg ffa på natten. Men ingen ökning precis i förvärkarna. Just nu känns de som de aldrig kommer hända ngt precis..

Också BF+3 idag. Hade under en timme igårkväll ganska täta värkar som stundtals nästan tog andan ut mig. Inga toksmärtor men väldigt intensiva i form av att magen blir väldigt hård och det trycker på nedåt. Mensliknande smärtor i nederdelen av magen och rygg mellan värkarna.

Det avtog sen men fortsatte att komma några gånger i timmen.

Under natten har jag vaknat ett flertal tillfällen med samma typ av värkar men somnat om mellan varje gång.

Nu på morgonen fortsätter de på samma sätt med glesa intervaller.

Kan det kanske börja närma sig tro <3

Hej gänget!!!

Vill bara tala om att söndagens värkar ledde till bilresa till sjukhuset och väl där tittade vår älskade Maja ut 6 timmar senare!!!

Kan tillägga att värkarna startade glest men regelbundet och var från kl 12-16 max 2 per 10:de minut. En hinnsvepning senare på förlossningen så tog den efterföljande promenaden på 200 m, 1 timme!!! Sen jäklar var värkarna igång!!

Just nu känns livet bara toppen och på vad jag kan i inläggen se så är det fler som verkligen ligger i startgroparna, håller tummarna för er.

Lycka till alla!!

Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?