pandoraDiem skrev 2018-05-12 08:25:30 följande:
Ni som har fött och hade förvärkar, när insåg ni att det var på riktigt och hur lång tid tog det då innan bäbis kom? Har mina föräldrar här i helgen men när de åker så är vår tänkta barnvakt typ 6 timmar härifrån (har lite backuper närmre i och för sig) men börjar bli lite nervös över att mannen inte kommer kunna vara med genom förlossningen.
Med den första hade jag sammandragningar som inte gjorde speciellt ont och som kom mot slutet. När förvärkarna drog igång mer höll de på 3 timmar på natten innan vi åkte in till förlossningen och 6 timmar senare var han född, 5 dgr innan BF.
Nr 2 hade jag känningar av ökade sammandragningar/förvärkar på fm (i ca 2 Tim) och planen att storhandla fick bytas mot förlossning. 3 timmar senare är den Sötisen född, 14 dgr innan BF.
Nr 3 har redan lurat mig en gång med förvärkar i 45 min, samtal till förlossning men allt avstannade efter duschen hemma. Det skedde 4 dagar efter första hinnsvepningen.
Fick andra hinnsvepningen för 3 dagar sen. Har haft fler sammndragningar och vissa förvärkar ( om jag jag utgår från stt förvärkarna gör mer ont) men inget som inte hållit i sig nån längre period.
Hade BF 10 maj. Så vad drar man för slutsatser på det??? Haha :D
Är mest förvirrad faktiskt just nu och får verkligen dålig känsla att kroppen drar igång detta själv. Har annars haft sån supertro till att min kropp löser detta galant.
Ut kommer Nr 3 förr eller senare frågan är bara; hur vet jag när det är dags....