• Neysie

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Jag har bf imorgon 4/5 med tredje barnet. Blir snart galen av väntan. ;) Slemproppen gick i förrgår och jag har haft massor av olika känningar de senaste 2 veckorna. Min sambo jobbar natt och vi har 2 barn sen innan så jag är lite orolig att det ska starta mitt i natten och att han inte ska hinna hem.

• Neysie
    Lindholm01 skrev 2018-05-03 12:16:25 följande:

Hej ???? vi väntar vårt andra barn 18 maj. Vad har ni alla för tecken, om ni känt något? Jag har extrema förvärkar och har gjort nummer 2 några gånger sedan igår. Känns som det närmar sig men man vågar inte hoppas för mycket ????

Jag har trott det varit på g 3 ggr sista veckorna. Ordentliga förvärkar, slemproppen som gått och molvärk men nej allt har gått över efter nåt dygn. :( Hade aldrig några känningar innan de andra 2 förlossningarna så det är sååå frustrerande. Bf imorrn och yngsta grabben tror stenhårt på att bebis kommer då så jag hoppas han har rätt. ;)
  • Neysie

Nä det är så svårt att veta. Min bästa kompis hade samma bf som mig men snittades för en vecka sen och jag är såååååå avundsjuk på att hon har sin bebis nu att jag knappt vill prata med henne just nu. Haha.

• Neysie

Jag har knappt sovit nåt. Vaknade av att det värkte i ryggen och det värker fortfarande med sammandragningar så jag HOPPAS det är på gång nu!!! Bf idag. :)

• Neysie

Åh tycker det är så svårt med dessa förvärkar och känningar. Har gått hela dagen med molvärk i ryggen som vid sammandragningar gjort riktigt ont. Vet inte om jag borde ringa förlossningen och rådgöra eller vänta på ifall det börjar göra ondare? Det sitter mest i ryggen. Som ett band som spänns åt så man nästan går av.

• Neysie
    Inga bekymmer skrev 2018-05-05 12:22:16 följande:

Det sägs ju att 3:dje fl många ggr är mer lurig. Första hade jag som du med dina två första inga förkänningar alls. Svaga värkar som startade kl 6 på morgonen, sen fortsatte det hela dagen och natten och ökade i täthet och intensitet och nästa dag föddes han på em. 2:a fick jag molvärk och trodde det var på g 27 dec, Bf 8 Jan. Låg som en strandad val fram till nyår. Molvärken försvann och fick vänta till 12 Jan men då startade det med vattenavgång och gick mkt snabbare.

Nu har jag sen i onsdags kväll haft mer kännbara sammandragningar så det känns ju som det kan dra igång... men misstänker att kroppen luras bara..

Hur tycker ni andra som väntar nr 3? Är det mer lurigt so far än de andra?

Väntar oxå 3:an och håller verkligen med att den är lurigare! De 2 första hade jag aldrig några känningar med förrens det varnar dags men den här har fått mig tro att det varit på gång flera gånger men icke... molvärk och onda sammandragningarna hela dagen igår och inatt men idag känns det inte lika mycket. Bf+1. Suck
  • Neysie
    Inga bekymmer skrev 2018-05-05 15:20:44 följande:

Åh, vad drygt för dig. Har du ringt förlossningen och frågat vad de tror?

Nää jag är sån att jag drar mig för att ringa in. Borde ju vara på g inom några dagar nu iaf. Sjukt frustrerande är det med alla känningar! Vart sur idag när min kompis katt fått ungar före mig. Haha
  • Neysie
    Inga bekymmer skrev 2018-05-05 16:48:42 följande:

Hahaha!:) Min bm sa att om jag får sammandragning som molar eller gör ont och känslan sitter i en hel timme så ska jag ringa förlossningen och rådgöra men jag vet inte.. låter överdrivet tycker jag.

Jaa det låter lite överdrivet faktiskt. Är så trist att åka in och bli hemskickad. Därför väntar jag hellre lite längre än jag vill. ;)
  • Neysie
    Jacqueline skrev 2018-05-06 06:42:05 följande:

Liiite drygt nu, massor med förvärkar igår och inatt och nu även lite blodblandade flytningar men inget mer....kan det inte bara sätta fart med värkar så man kan få det överstökat haha

Håller med dig! Jag är så trött på att vara gravid nu och jag läääängtar halvt ihjäl mig efter bebis men mest av allt just nu vill jag bara ha det gjort så det är över sen. Haha
  • Neysie

Haha bara en unge trillar ut så kanske det startar en kedjereaktion!

Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?