Inlägg från: ida maria |Visa alla inlägg
  • ida  maria

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Hoppar in här...

Har BF 24/5 så 38+6 idag. I förmiddags kom en blodig del av slemproppen och sedan i eftermiddags har jag haft lite oregelbundna värkar, mellan 6 och 10 min emellan, men inte alls speciellt onda. Frustrerande, vet knappt om det är på g eller inte?

Med mina två första gick vattnet först så då var det ju bara att åka in... Men den här trean vill helt enkelt va lite egen :)

• ida  maria
    Inga bekymmer skrev 2018-05-17 20:18:51 följande:

Ja, det är typiskt nr 3:) Lite samma för mig om du läser mina andra inlägg på slutet. Och flera andra som säger lika om 3:an. Den är lurig. Men din är säkert på g snart, snart! Om inte inatt så kanske imorgon...:)

Åkte till slut in vid nio igår kväll, 6 min mellan ganska milda värkar. Iom de andra varit snabba ut vill jag ändå kolla läget. 3cm... efter ctg vid 22:45 fick jag ändå välja själv om jag ville stanna en stund och se vad som händer eller åka hem. Tur vi stannade, kl 12 gick vattnet och sen han vi knappt in på förlossningsrummet innan hon var ute på två krysstvärkar 12:27...

Det var dags med andra ord, men ett helt annat förlopp än med mina två killar på 6&8.
  • ida  maria
    pandoraDiem skrev 2018-05-18 07:11:16 följande:

Grattis! Tur att ni stannade!

Tack! Ja den barnmorskan som ville skicka hem oss blev nog lite paff!
  • ida  maria
    12345hopp skrev 2018-05-18 14:20:09 följande:

Grattis!! Det verkar som att något i en bara vet när det är dags att åka fast man kanske inte trodde riktigt att det var på gång :)

Ja det tror jag också, å då gäller det att stå på sig även om man inte känner att omgivningen är övertygad!
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?