• MyLonging

Sekundär barnlöshet - tillsammans är vi starka

Har precis börjat bli aktiv med att öppna mina tankar om sekundär barnlöshet. kort och gott: Jag har försökt aktivt att få ett syskon i över 2 år. En graviditet under dessa år som slutade i MA i vecka 11+. 
    Alla som försöker bli gravida vet hur många tankar och känslor som finns i en och hur jobbigt det är i perioder. 
    Jag hoppas att vi kan dela tankar och erfarenheter med varandra. 

Berätta gärna om er histora.

• Svar på tråden Sekundär barnlöshet - tillsammans är vi starka
  • Anonym (Blirsåtrött)

Här har de hänt mycket!

Just för att det är jul gör de inte värre för mig faktiskt. Lika illa jämt dock gör jag som vanligt, planerar i förväg för att jag kaaanske är gravid i jul. Min son är hos sin pappa på julafton så svärmor kommer till oss och vill ta ett glas vin. Jag kommer köpa alkoholfritt utifall. Och så tror jag egentligen att jag kommer ju inte vara gravid!

Vitamin osv är rätt lätt för mig att komma ihåg, äter omeprazol dagligen så tar de samtidigt. Som jag för övrigt känner kanske inte är så bra. Omeprazol alltså. Man fick inte äta de när jag va gravid med sonen för finns inge studier. Nu säger min bm att de inte är nån fara. Men tror jag går över till nått annat (som funkar mycket sämre) men som man alltid fått äta som gravid, om jag blir gravid igen.

Bim på juldagen, börjar nu kännas som om jag har pms. Men för många dagar kvar. Som vanligt letar jag gravid symptom och som vanligt blir jag lika arg på mig själv. Leta inte symptom! Men de är ju så svårt, vill ju så gärna vara gravid.

Jaa, hoppas vi ses i bf 2018 snart allihopa!

• Anonym (Blirsåtrött)

Tack för tipset om Falun btw! Bor ca en timme därifrån, där jag födde sonen (trots att jag hör till ett annat landsting) och ska föda mitt nästa.

• MyLonging

Igår fick jag veta att min andra vän (som vi också ska fira nyår med) är gravid, i samma vecka ish som den andra vännen som vi ska fira nyår med. Alltså kommer det vara två gravida hemma hos mig under nyår. Jag är självklart glada för dom men det känns lite jobbigt och tungt inför nyår. =/ Det kommer ju garanterat bli en massa graviditetssnack. 

funderar på om jag ska skriva till dom att hur jag mår och så och att jag skulle uppskatta om vi inte snackar så mycket om graviditeter och så. Fast samtidigt så är jag inte alls en sån person som vill vara till besvär. Så jag är kluven. Tänker att jag kanske bara ska ta mig igenom det. Men kommer garanterat slå tillbaka dagen efter. hmm.. ja vi får se. Känns lite jobbigt just nu bara. :(

• Pluttan

Hej tjejer. Ett tag sen jag skrev. Jag har precis fått ett sk prekliniskt missfall. Dvs plussade innan bim sen började jag blöda några dagar efter bim. Nu är plusset så gott som borta :( Så julen blir ju lite nedstämd för den sakens skull :( Jag har kört med rosenrot och apiforce och tänkte göra det denna gången igen. Jag tänkte också testa bisolvon och efter äl barnalbyl.

~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • emeloi

Hej allihop. Jag önskar att jag sett denna tråd tidigare, jag och min man försökte få ett syskon till vår dotter född -15. Vi försökte i ett och ett halvt år och jag ställde mer och mer in mig på att vi kanske inte var menade att få fler barn, det kändes såklart skitjobbigt, men vi har ju en underbar liten tjej redan så vi gjorde ett sista ryck efter oktobermensen, novembermensen var sen 1 vecka, sen 2 veckor, sen 4 veckor! Och jag testade bara massa negativa test, visste varken ut eller in.

Sen förra måndagen testade jag plötsligt positivt! Är nu i vecka 8+1.

Under perioden vi försökte hade jag nog behövt denna tråd, bra att den finns.

Stort lycka till till er allihop! <3

• Anonym (Blirsåtrött)

Beklagar åt att behöva fira nyår så och beklagar missfall!

Jag har som sagt bim på måndag. Tänkt testa första gången imorgon. Gick och kissade nu och vips, lite rosa blod på pappret. Aaaaldrig fått mens två dagar för tidigt. Vette fan vad som händer. Känt mig gravid senaste dagarna men va de bara vanlig pms? Så sjukt besviken alltså. Eller kan de vara en liten blödning som kan få under grav? Helt förvirrad nu. Skit dag alltså.

Hoppas ni alla får en god jul iaf!

• Anonym (VågaTro)
    MyLonging skrev 2017-12-19 21:59:17 följande:

Jag brukar också må bäst runt ÄL sen ungefär en vecka innan mens blir jag som mest hängig. Min BIM är runt 7/1 då mina 3 sista cyklar börjat den 7:e .

Ja altså detta med tabletter tar lite tid att komma i rutin med haha. Fungerar det inte nu så kommer jag prova denna någon gång till kanske med någon månads mellanrum.

Ah okej, jag har BIM 30/31 dec. Ganska skönt att de är innan nyår, kan jag dricka vin som plåster på såren på nyårsafton. Alkohol är nått som jag egentligen inte dricker ofta,men sen vi börjat försöka så har jag fått för mig att jag måste passa på nu innan man blir gravid!:,)

Så jäkligt med dina två gravida kompisar på nyårsafton. Hade dött! Min bästa vän som nyss blev gravid står jag inte ut med.. Hon ska av någon anledning uppdatera om exakt alla gravsymptom via sociala medier till mig fast hon vet hur det ligger till, jag svarar inte ens. Så har fått för mig att hon gör det lite för att jävlas.. Eller så är det bara så det känns för att jag är så bitter. Men jag jobbar på det.
  • Anonym (VågaTro)
    Pluttan skrev 2017-12-22 21:25:27 följande:

Hej tjejer. Ett tag sen jag skrev. Jag har precis fått ett sk prekliniskt missfall. Dvs plussade innan bim sen började jag blöda några dagar efter bim. Nu är plusset så gott som borta :( Så julen blir ju lite nedstämd för den sakens skull :( Jag har kört med rosenrot och apiforce och tänkte göra det denna gången igen. Jag tänkte också testa bisolvon och efter äl barnalbyl.

Åh så tråkigt att läsa hur det gått för dig! Och så här i juletider önskar man ju bara att alla skulle ha fått vara gravida! Kämpa på och ge inte upp,du har iallafall fått se skymten av det där plusset och du vet att det är på g nu! Nästa gång så stannar det kvar! God jul på dig!:)
  • Anonym (VågaTro)
    emeloi skrev 2017-12-22 21:51:32 följande:

Hej allihop. Jag önskar att jag sett denna tråd tidigare, jag och min man försökte få ett syskon till vår dotter född -15. Vi försökte i ett och ett halvt år och jag ställde mer och mer in mig på att vi kanske inte var menade att få fler barn, det kändes såklart skitjobbigt, men vi har ju en underbar liten tjej redan så vi gjorde ett sista ryck efter oktobermensen, novembermensen var sen 1 vecka, sen 2 veckor, sen 4 veckor! Och jag testade bara massa negativa test, visste varken ut eller in.

Sen förra måndagen testade jag plötsligt positivt! Är nu i vecka 8+1.

Under perioden vi försökte hade jag nog behövt denna tråd, bra att den finns.

Stort lycka till till er allihop! <3

Älskar dessa historier som ger hopp! Det enda man lever på i den här väntan :) gjorde du nått speciellt den gången då det tog sig? Eller tror du på det min barnmorska sa att när man försöker så hårt så låser sig kroppen, men när man ger upp så släpper spänningar i kroppen och då brukar plusset komma direkt...:) spännande teori ändå.

Grattis till ditt plus och En riktigt god jul!
  • Anonym (VågaTro)
    Anonym (Blirsåtrött) skrev 2017-12-23 18:49:33 följande:

Beklagar åt att behöva fira nyår så och beklagar missfall!

Jag har som sagt bim på måndag. Tänkt testa första gången imorgon. Gick och kissade nu och vips, lite rosa blod på pappret. Aaaaldrig fått mens två dagar för tidigt. Vette fan vad som händer. Känt mig gravid senaste dagarna men va de bara vanlig pms? Så sjukt besviken alltså. Eller kan de vara en liten blödning som kan få under grav? Helt förvirrad nu. Skit dag alltså.

Hoppas ni alla får en god jul iaf!

Oj oj vad kan det vara.. kroppen kan ju bli helt upp å ner när man försöker hårt. Men jag hoppas innerligt det är en gravid blödning! Så jobbigt att de ska komma dagen innan julafton också! Jag har min BIM 30/31 nästa helg alltså. Känns ganska bra att de blir som raka besked inför nyåret. Kan man göra en rejäl ?omstart? under nyårsafton. God Jul och Håller tummarna för dig!!
Svar på tråden Sekundär barnlöshet - tillsammans är vi starka