• MyLonging

Sekundär barnlöshet - tillsammans är vi starka

Har precis börjat bli aktiv med att öppna mina tankar om sekundär barnlöshet. kort och gott: Jag har försökt aktivt att få ett syskon i över 2 år. En graviditet under dessa år som slutade i MA i vecka 11+. 
    Alla som försöker bli gravida vet hur många tankar och känslor som finns i en och hur jobbigt det är i perioder. 
    Jag hoppas att vi kan dela tankar och erfarenheter med varandra. 

Berätta gärna om er histora.

• Svar på tråden Sekundär barnlöshet - tillsammans är vi starka
  • MyLonging

Är på BIM -4 och negativt test. Tror inte heller det kommer bli positivt trots att vi varit sjukt aktiva denna månaden.. men men.... Bara att invänta mensen, igen.

Ligger hemma och både jag och sonen är dundersjuka med feber och grejer. Såblir inget långt inlägg, kommer skriva mer när jah e friskare till att faktiskt öppna datorn. Gillar inte att skriva från mobilen.

• Anonym (Blirsåtrött)

Jag känner på nått vis att jag inte vill proppa i mig för mycket grejer heller. Kollade på progesteronkräm osv, men min "vitamin kvinna" innehåller 21 st vitaminer och mineraler så jag håller mig till den så länge. Ägglossningstest provade jag bara första månaderna. Men sambon kan verkligen behöva få i sig lite extra vitaminer haha. Vi är dock inte så hoppfulla då vi vet att de tog hans.föräldrar två år att bli gravid med sambon pga lågt spermieantal. Men mer än så vet vi inte och vi har ju blivit gravid två ggr .

Ett par stycken förutom sambon vet om detta men ingen av dom har barn eller försöker få barn så får liksom "fel" svar när jag pratar med dom, så mycket skönare att prata med människor som själv är mitt i det eller har varit med om de. Därför jag är anonym här också, för jag vet att iaf min ena syrra hänger här på fl. Vill hålla allt hemligt, samtidig som jag bara vill säga "jaaaaa vi försöker få barn men lyckas inte så sluta fråga" åt folk.

Men, hotell bokat hela helgen med spa och äl på söndag så hoppas vi lyckas med babymaking då

• Pluttan

Så är man runt ägglossnings tid. Och försöker mysa på så mycket det bara går. Hoppas så.

~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Anonym (Moomin)

Och där kom mensen. Fan.

Saken blir ju inte bättre av att den börjar dra ut på tiden så att cykeln blir flera dagar längre än normalt! Då börjar man få upp förgoppningarna ju. Gah, kanske är jag själv som påverkar detta med min besatthet kring att bli gravid. Förmodligen. Skengravid.

Nåja, blir på't igen.

Ska införskaffa ägglossningstester och kanske blir det även att testa på "Vitamin kvinna", det lär ju inte skada iaf.

Mys på ni som är kring den tiden i cykeln. Önskar er all lycka till. :)

• Anonym (Nela)

Hej, hoppar in här om jag får? Vi har sedan i januari försökt få ett syskon till vår första som var oplanerad. Vi är unga och friska, jag är 28, och jag är så himla förtvivlad över att det inte vill ta sig

Har precis tagit ett tognegativt gravtest på BIM-5 - varför utsätter jag mig ens? Har haft alla symptom man kan ha, känt den där känslan att JO NU FAN! men inget mer än ett misstänkt kemiskt missfall förra månaden. Har dragit ner på kaffe och knaprar vitaminer till tusan. Näst på tur är bisolvon...

Detta tar så sjukt på mitt psyke och mående samtidigt som jag har sjukt dåligt samvete som inte kan ?nöja mig? med vår fantastiska etta när så många aldrig får barn. Kan inte glädjas åt vänners graviditeter och vill inte prata graviditet och förlossning med någon. Så kluven och stressad över att tiden går och jag har varit så himla inställd på att bli tvåbarnsmamma att det skrämmer livet ur mig med tanken på att det kanske aldrig blir så...

Sådär, vilken roman det blev! Med vänlig hälsning Besvikelsen över ännu ett neg test

• Anonym (Blirsåtrött)
    Anonym (Nela) skrev 2017-12-06 15:31:06 följande:

Hej, hoppar in här om jag får? Vi har sedan i januari försökt få ett syskon till vår första som var oplanerad. Vi är unga och friska, jag är 28, och jag är så himla förtvivlad över att det inte vill ta sig

Har precis tagit ett tognegativt gravtest på BIM-5 - varför utsätter jag mig ens? Har haft alla symptom man kan ha, känt den där känslan att JO NU FAN! men inget mer än ett misstänkt kemiskt missfall förra månaden. Har dragit ner på kaffe och knaprar vitaminer till tusan. Näst på tur är bisolvon...

Detta tar så sjukt på mitt psyke och mående samtidigt som jag har sjukt dåligt samvete som inte kan ?nöja mig? med vår fantastiska etta när så många aldrig får barn. Kan inte glädjas åt vänners graviditeter och vill inte prata graviditet och förlossning med någon. Så kluven och stressad över att tiden går och jag har varit så himla inställd på att bli tvåbarnsmamma att det skrämmer livet ur mig med tanken på att det kanske aldrig blir så...

Sådär, vilken roman det blev! Med vänlig hälsning Besvikelsen över ännu ett neg test

Välkommen!

Exakt samma här, både med försökt sen januari och alla känslor du beskriver

Här håller jag som sagt på att laddar för hotellhelg och ägglossning men har sen i söndags haft nån konstig yrsel till och från, alltså typ sjösjuka så j ag inte ens kan gå ibland, inte svimningskänsla. Inte ringt läkare och vill inte dör vet ni varför? Jag vill inte veta vad som är fel utifall att de är nått som gör att jag inte kan åka på hotell i helgen och kanske inte kan mysa ordentligt denna ägglossning. Inte "oj, undra om jag är allvarligt sjuk, borde kanske kolla upp de" utan "ignorera in i det sista så denna ägglossningshelg går vägen". Jag tror inte jag är vid mina sinnens fulla bruk av detta skaffa barnandet ????
  • MyLonging
    Anonym (Nela) skrev 2017-12-06 15:31:06 följande:

Välkommen in i tråden. Vi alla här vet nog vilka känslor som går igenom dig. Jag känner iaf igen mig i allt som du säger. Varje dag blir man påmind om det som man längtar efter. Instagram, facebook, reklam, grannar, vänner ja till och med min son längtar efter ett syskon, och det är nog det hårdaste av allt. Vet du vad. Det skrämer livet ur mig att inte bli tvåbarns mamma också. Nu ska jag till och med gå ner till 75% på jobb bara för att kunna bli lugn och harmonisk och försöka få bort all stress. Ska köra bisolvon denna månaden.

Måste bara fråga er andra; när mannen har ejakulerat i er, vad gör ni då? För jag går alltid på toa efter... jag har funderar lite, kanske ska man stanna kvar i sängen i något osexigt läge i en halvtimme? Hur gör ni?
  • Anonym (Blirsåtrött)
    MyLonging skrev 2017-12-07 15:13:34 följande:

Välkommen in i tråden. Vi alla här vet nog vilka känslor som går igenom dig. Jag känner iaf igen mig i allt som du säger. Varje dag blir man påmind om det som man längtar efter. Instagram, facebook, reklam, grannar, vänner ja till och med min son längtar efter ett syskon, och det är nog det hårdaste av allt. Vet du vad. Det skrämer livet ur mig att inte bli tvåbarns mamma också. Nu ska jag till och med gå ner till 75% på jobb bara för att kunna bli lugn och harmonisk och försöka få bort all stress. Ska köra bisolvon denna månaden.

Måste bara fråga er andra; när mannen har ejakulerat i er, vad gör ni då? För jag går alltid på toa efter... jag har funderar lite, kanske ska man stanna kvar i sängen i något osexigt läge i en halvtimme? Hur gör ni?

Jag har läst om det att ligga kvar, det spelar ingen roll. Flera miljoner spermier hinner börja simma även om man ställer sig upp direkt. Vi myser några minuter medan han fortfarande är inne sen "städar jag upp" de hehe. Däremot har jag läst teorier om att kvinnan får orgasm samtidigt som mannens utlösning, eller alldeles efteråt kan de hjälpa spermierna att simma då sekretet blir mer lättsimmat, så tröttas inte spermierna ut lika lätt och fort. Vi har provat de senaste ägglossningarna, dagarna före och samma dag typ. Jag kan inte få orgasm av penetration så de är vibrator som gäller ingen lycka än dock, som märkes.

Men sambons vitaminer kom idag iaf så nu ska jag bara komma ihåg att påminna han om dom varje dag haha

Min son tjatar också om syskon, frågar varför jag inte har någon bebis i magen och så, verkligen jobbigt
  • Pluttan
    MyLonging skrev 2017-12-07 15:13:34 följande:

Jag brukar ligga kvar så 20 - 30 minuter. Sen går jag upp på toa. Men vet inte om det är en bra metod eftersom jag är ju uppenbarligen inte gravid än. Så tror egentligen inte det spelar så stor roll faktiskt. Men man lever ju ändå på hoppet varje månad.
    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • MyLonging
    Pluttan skrev 2017-12-08 22:03:15 följande:
    Jag brukar ligga kvar så 20 - 30 minuter. Sen går jag upp på toa. Men vet inte om det är en bra metod eftersom jag är ju uppenbarligen inte gravid än. Så tror egentligen inte det spelar så stor roll faktiskt. Men man lever ju ändå på hoppet varje månad.
    Nä eller hur, men ändå, man blir ju smått desperat och vill prova allt. Funderar till och med att gå till kyrkan och ta ett snack med Gud.

Är det fler än jag som är lite smårädda för att plussa? Jag är så rädd för att plussa för att jag är rädd att den lyckan som infinner sig ska slitas bort i ett MF. Suck. Det är så mycket känslor i en sån här resa att jag vet varken ut eller in.
Svar på tråden Sekundär barnlöshet - tillsammans är vi starka