• MyLonging

Sekundär barnlöshet - tillsammans är vi starka

Har precis börjat bli aktiv med att öppna mina tankar om sekundär barnlöshet. kort och gott: Jag har försökt aktivt att få ett syskon i över 2 år. En graviditet under dessa år som slutade i MA i vecka 11+. 
    Alla som försöker bli gravida vet hur många tankar och känslor som finns i en och hur jobbigt det är i perioder. 
    Jag hoppas att vi kan dela tankar och erfarenheter med varandra. 

Berätta gärna om er histora.

• Svar på tråden Sekundär barnlöshet - tillsammans är vi starka
  • MyLonging
    Anonym (VågaTro) skrev 2018-01-01 23:41:07 följande:

Alltså jag är i chock! Jag har plussat!! Det är alltså två sträck på graviditetstestet! Var tvungen att kolla 3 gånger om de inte var ett ÄL test! Det här är så sjukt, Har inte berättat till sambon ännu ens. Vill göra det speciellt.. som jag så många gånger innan hunnit planera när jag inte varit gravid. Och nu när plusset kom är jag helt bortkommen.. Herregud.. Dagen kom!!! Var det för att jag coolade ner lite med allt graviditetstänk ? Eller var det för att sambon provade att hålla sig 5 dagar innan ÄL ? Tankarna bara snurrar.

STORT GRATTSI! Du gav mig nytt hopp!! Även om jag inte tror det blir just denna cykeln.

Nu ska du bara njuta och se, lyssna och känna vackra saker. Sug in allt positivt och undvik allt negativt. LYCKA TILL NU! Detta beskedet gjorde min dag <3
  • Anonym (Blirsåtrött)
    Anonym (VågaTro) skrev 2018-01-01 23:41:07 följande:

Alltså jag är i chock! Jag har plussat!! Det är alltså två sträck på graviditetstestet! Var tvungen att kolla 3 gånger om de inte var ett ÄL test! Det här är så sjukt, Har inte berättat till sambon ännu ens. Vill göra det speciellt.. som jag så många gånger innan hunnit planera när jag inte varit gravid. Och nu när plusset kom är jag helt bortkommen.. Herregud.. Dagen kom!!! Var det för att jag coolade ner lite med allt graviditetstänk ? Eller var det för att sambon provade att hålla sig 5 dagar innan ÄL ? Tankarna bara snurrar.

Jättemega Grattis till dig!! All lycka till er nu!

Hoppas de fortsätter plussa för alla här nu
  • Anonym (Blirsåtrött)

Sambon pratar inte med nån om barnlösheten, helt ärligt tänker han inte så mycket på de så jag blir sårad. Pratar med han om de ibland, att han inte verkar bry sig. Han vill jättegärna ha barn men verkar inte störa han att de tar tid. Han hatar att se mig ha så jobbigt över de och tycker synd om mig men är inte speciellt ledsen själv.

Jag pratar bara med min lillasyster och en vän om de ibland. Min lillasyster är skönast att prata med då hon kan förstå till viss del. Hon försöker inte få barn men har fått från läkare att hon kanske inte kan få barn så de är rätt skönt att prata med henne. Min vän har tre barn som hon fått utan problem så hon säger bara "stressa inte, de kommer" osv, sånt där som inte hjälper.

Min mamma och pappa och andra syster vet också att vi försöker och att vi fått missfall, då vi varit tvungen att ha barnvakt vid vul osv men jag pratar inte med dom om de och dom frågar inte heller. Skulle vilja prata med min mamma om de men vi träffas nästan aldrig själva och kommer aldrig på tal om vi pratar i telefon.

För övrigt så har jag äl nån gång från lördag-måndag, min senaste mens kom ju för tidigt så vet inte. Legat med en rejäl influensa sen i onsdags, precis börjat bli bättre idag. Så jag är inte så hoppfull om att min kropp orkar odla en graviditet denna äl.. Så dom senaste dagarna har jag brutit ihop otaliga gånger i ren hopplöshet där jag bara känner att allt är emot mig. Det ena efter de andra, man har.de inte nog jobbigt med barnlöshet, tappat alla vänner, tufft på jobbet och vad nu allt som varit emot en detta år, utan jag ska få influensa och förstöra sonens jullov också. Blev liksom grädden på moset på nått vis. Såg ett program igår där en kvinna födde barn och börja tokgråta och bara kände mig förbannad.

Men, nytt år nya tag! Lycka till allihopa

• Pluttan
    tinis skrev 2018-01-03 15:19:42 följande:

Hur pratar ni om barnlösheten, längtan och kampen med andra?

Jag har varit väldigt öppen att vi har det svårt. jag var så peppad när vi bestämde oss för att skaffa syskon att jag ville berätta om vårt härliga beslut för hela världen! första barnet var en hoppsan och när jag hittar tillbaka så gick det på "första försöket".

jag tycker att det är så skönt att prata om det med vänner även om ingen i min närhet själva har haft det svårt

Inte så många som vet att vi försöker eftersom jag dock ändå är 40 + och har 3 barn. Men de få som vet har jag också berättat för att vi har det svårt.
    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Anonym (VågaTro)
    MyLonging skrev 2018-01-03 21:37:26 följande:

STORT GRATTSI! Du gav mig nytt hopp!! Även om jag inte tror det blir just denna cykeln.

Nu ska du bara njuta och se, lyssna och känna vackra saker. Sug in allt positivt och undvik allt negativt. LYCKA TILL NU! Detta beskedet gjorde min dag <3

Åh tusen tack,det ska jag verkligen försöka göra! Vad glad jag blir att det skänkte dig hopp!!<3 Håller tummarna för att plussen ska regna i denna grupp under 2018, det förtjänar vi alla.
  • Anonym (VågaTro)
    MyLonging skrev 2018-01-03 21:37:26 följande:

Åh tusen tack,det ska jag verkligen försöka göra! Vad glad jag blir att det skänkte dig hopp!!<3 Håller tummarna för att plussen ska regna i denna grupp under 2018, det förtjänar vi alla.
  • Anonym (VågaTro)
    Anonym (Blirsåtrött) skrev 2018-01-03 21:43:43 följande:

Jättemega Grattis till dig!! All lycka till er nu!

Hoppas de fortsätter plussa för alla här nu

Tusen tack! Är så himla overkligt. Håller fortfarande på att smälta det.. Ja det hoppas jag också, håller tummarna för er <3
  • MyLonging

BIM -3 och ett stort MINUS på test, men jag har sagt till mig själv att jag ska inte längre tänkta negativt utan jag ska fokusera på allt som är positivt. Kanske lika bra eftersom vi ska till Thailand on 19 dagar.  Vi kör på som vanligt näst cykel, eller hur tjejer! <3 

• UndrandeSökare
    MyLonging skrev 2018-01-04 08:58:03 följande:

BIM -3 och ett stort MINUS på test, men jag har sagt till mig själv att jag ska inte längre tänkta negativt utan jag ska fokusera på allt som är positivt. Kanske lika bra eftersom vi ska till Thailand on 19 dagar.  Vi kör på som vanligt näst cykel, eller hur tjejer! <3 

Det kan ju hända att du blir gravid när du är i Thailand och slappnar av på semestern också ! Det har ju hänt för andra....
  • Anonym (Moomin)

Hej alla! Har hänt mycket omtumlande saker omkring oss. Det nya året brakade igång med både negativt och positivt. Men det negativa kommer vi att kunna hantera tillsammans, jag och sambon.

Det positiva är att även vi väntar ett syskon! Nu hoppas vi att allt går vägen med graviditeten, för mer negativitet kan jag inte klara just nu. Man får ta en dag i taget!

Kramar!

Svar på tråden Sekundär barnlöshet - tillsammans är vi starka