• MyLonging

Sekundär barnlöshet - tillsammans är vi starka

Har precis börjat bli aktiv med att öppna mina tankar om sekundär barnlöshet. kort och gott: Jag har försökt aktivt att få ett syskon i över 2 år. En graviditet under dessa år som slutade i MA i vecka 11+. 
    Alla som försöker bli gravida vet hur många tankar och känslor som finns i en och hur jobbigt det är i perioder. 
    Jag hoppas att vi kan dela tankar och erfarenheter med varandra. 

Berätta gärna om er histora.

• Svar på tråden Sekundär barnlöshet - tillsammans är vi starka
  • Pluttan

Blev så glad när jag fick positivt på ältest i förrgår. Så nu kommer den långa väntan igen. Hoppas *
    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Anonym (Moomin)
    Anonym (VågaTro) skrev 2018-01-01 13:00:04 följande:

Gah,har inte fått min mens. Genomsnittet för mig ligger på cykeldag 26. Men har även fått på dag 25 och 27 ibland.

Idag är det cykeldag 28!!! En dag hit och dit men man kan ju inte annat än sväva på moln!

Trodde jag skulle fira in nyåret med mensen men när den inte kom firade jag in det med världens hopp inför det nya året, mkt bättre visade det sig att fira så!

Jag är mkt medveten om att den likaväl kan komma på tisdag som dom flesta kalendrar lovar. Kan inte testa mig förens imorn på morgonen heller..

Har så ont i brösten och förkyld. Vet inte om de är förkylningen som orsakar ont i brösten eller vad.

Alltså shit tänk om!!!! Gott nytt år på er alla :)

Gott nytt år! Jag håller tummarna för dig, tänk om 2018 blor ett bra år för oss alla. Briukar du ha ömma bröst innan BIM? Så spännande, uppdatera oss gärna om hur det går.

Vi hade ju BIM samtidigt och jag har inte heller fått någon mens ännu.

Insåg dock att dag 28 är imorgon, vilket är så långt den har väntat med att komma som längst efter förlossningen. Den lär säkert komma imorgon, verkar som om min cykel håller på att rätta till sig och ställa in sig på 28 dagar precis som förut, vilket är skönt ändå.
  • Anonym (Moomin)
    Pluttan skrev 2018-01-01 20:41:11 följande:

Blev så glad när jag fick positivt på ältest i förrgår. Så nu kommer den långa väntan igen. Hoppas *

Håller tummar och tår! Väntan är olidlig, jag vet. Du får försöka hålla dig sysselsatt så du har annat att tänka på (lättare sagt än gjort, jag vet).
  • Anonym (VågaTro)

Alltså jag är i chock! Jag har plussat!! Det är alltså två sträck på graviditetstestet! Var tvungen att kolla 3 gånger om de inte var ett ÄL test! Det här är så sjukt, Har inte berättat till sambon ännu ens. Vill göra det speciellt.. som jag så många gånger innan hunnit planera när jag inte varit gravid. Och nu när plusset kom är jag helt bortkommen.. Herregud.. Dagen kom!!! Var det för att jag coolade ner lite med allt graviditetstänk ? Eller var det för att sambon provade att hålla sig 5 dagar innan ÄL ? Tankarna bara snurrar.

• emeloi
    Anonym (VågaTro) skrev 2018-01-01 23:41:07 följande:

Alltså jag är i chock! Jag har plussat!! Det är alltså två sträck på graviditetstestet! Var tvungen att kolla 3 gånger om de inte var ett ÄL test! Det här är så sjukt, Har inte berättat till sambon ännu ens. Vill göra det speciellt.. som jag så många gånger innan hunnit planera när jag inte varit gravid. Och nu när plusset kom är jag helt bortkommen.. Herregud.. Dagen kom!!! Var det för att jag coolade ner lite med allt graviditetstänk ? Eller var det för att sambon provade att hålla sig 5 dagar innan ÄL ? Tankarna bara snurrar.

Vilket starkt och fint plus! Stort grattis! Vilket härligt sätt att börja nya året :)
  • Pluttan

Alltså wow! Sååå roligt. Stort grattis <3
    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Anonym (Moomin)

Åh, stort stort grattis! <3<3<3

Vilken ära att vi fick veta före sambon. :)

Ta hand om er nu!
  • Anonym (VågaTro)

Emeloi,Pluttan& Moomin.

Tusen tack! Är fortfarande helt paff.. Ett stort lugn i mitt inre har infunnit sig och en varm lyckokänsla i bröstet slår mig ibland. Är först nu jag inser hur mkt psykisk påfrestning jag har utsatt mig för med alla tankar,stress och oro. Och hur det har resulterat i fysiska problem jag inte ens reagerat över. Det är verkligen inte en rolig resa jag gjort.. Så mkt pengar och så många tårar som spillts.

Är lite tragikomiskt såhär i efterhand hur desperat man kan bli när den biologiska klockan ringer som högst.

Jag är så tacksam över att det äntligen är över för min del och hoppas det har kommit för att stanna kvar, men lite ledsen är jag för alla er som inte kan dela denna lättnad med mig. Jag önskar inget annat än att ni också snart får era plus och slipper den där hemska väntan!

Ge inte upp, och var inte rädd att byta strategier! <3

• tinis

Hur pratar ni om barnlösheten, längtan och kampen med andra?

Jag har varit väldigt öppen att vi har det svårt. jag var så peppad när vi bestämde oss för att skaffa syskon att jag ville berätta om vårt härliga beslut för hela världen! första barnet var en hoppsan och när jag hittar tillbaka så gick det på "första försöket".

jag tycker att det är så skönt att prata om det med vänner även om ingen i min närhet själva har haft det svårt

• MyLonging
    tinis skrev 2018-01-03 15:19:42 följande:

Hur pratar ni om barnlösheten, längtan och kampen med andra?

Jag har varit väldigt öppen att vi har det svårt. jag var så peppad när vi bestämde oss för att skaffa syskon att jag ville berätta om vårt härliga beslut för hela världen! första barnet var en hoppsan och när jag hittar tillbaka så gick det på "första försöket".

jag tycker att det är så skönt att prata om det med vänner även om ingen i min närhet själva har haft det svårt

Hej Tinis. 
    Jag  säger att vi försöker men att det har varit svårt. Dock kanske inte jag lägger ut hur pass dåligt jag mått och viljen jävla berg och dalbana det har varit och är. Det är bara mina närmsta som vet hur jag verkligen mår. 
Svar på tråden Sekundär barnlöshet - tillsammans är vi starka