UndrandeSökare skrev 2017-12-29 08:45:18 följande:
Moomin- Det är mycket möjligt att du har zinkbrist och behöver äta zink tillskott dagligen.
Bästa sättet att ta reda på det, är att ta blodprov, det har jag gjort och fick då veta att jag ligger för lågt. Blodprovet måste tas fastande.
Endera frågar du om din läkare på vårdcentralen om hjälp eller så kan man ta prover själv genom Werlabs och Blodkollen. Gå in på deras hemsidor och kolla under provtagningsorter så ser du om de har labb i din närhet.
Werlabs har ett vitamin och mineralpaket vet jag där man testar mot många olika brister samtidigt som zink, b12, magnesium etc
Använder man rabattkoden LCHF hos Werlabs så blir det billigare.
Eftersom jag hade zinkbrist så tänker jag köpa zinktabletter med 30mg zink i varje tablett.
Tack snälla för denna informationen!
Visst borde man gå och kolla sig, har tänkt göra det men inte fått tummen ur. Dock kanske det blir missvisande nu när man redan knaprat tillskott ett tag.
Vet inte heller hur det är att ta så pass mycket mer zinl än jag gör redan samtidigt som jag ammar, om värdet nu skulle vara lågt. Men det får man väl fråga proffsen om sen. Ska definitivt boka tid för att testa mig redan nu efter nyårshelgen.