Anonym (Blirsåtrött) skrev 2017-12-13 18:33:47 följande:
Ååh fy vad jobbigt! Har precis som dig haft de jobbigt ett tag med jobb och vänner (har inga helt enkelt) och detta barnaförsökandet och missfall. Har en riktig vän som har ett numer seriöst förhållande med en kille som har ett barn. Hon har börjat fråga hur de är att vara gravid osv. Bara bääävar mig för att hon ska komma och säga att hon är gravid för jag tror jag kommer känna som dig i så fall. Måste varit svårt att ens gratta? Speciellt när dom blev gravid så himla lätt.
Är det 1,5 år man måste försöka? Vilket län bor du i? Fått för mig att det är ett år. Fast, har man fått missfall som jag måste man räkna ett år från missfall, inte när man börja försöka.
Beklagar iaf för mens och gravid-kompis och allt annat jobbigt!
Ah, jag har verkligen försökt ta kontakt med vänner för att göra nått annat så man slipper tänka på allt så mkt. Men de är som om dom känner av att jag inte riktigt mår bra, för alla verkar ta avstånd. Mitt stora mål nu är att ta bort alla förväntningar och fantasitänk,försöka ha sex vid ÄL och sen bara släppa det.. men jag vet som inte vad jag ska uppehålla tankarna med?!
Jo de var verkligen ett stelt grattis måste jag erkänna.
Nah de är 1,5 år bor i ett litet samhälle i Norrland, säkert extra lång tid eftersom jag gjorde den där förbannade aborten i våras..:,( så då ?kan jag ju bli gravid?, fastän jag försökt förklara att det var ett jäkla mirakel som jag inte fattade just då. Utan nu i efterhand när jag gått igenom hela mitt liv och tänkt i dom banorna. Uäh får en klump i halsen när jag tänker på den där aborten. Bara för att vi var i världens svacka båda två och hela livet var upp och ner så tog vi ett sånt beslut.. och jag tänkte ?jag vill göra de så fort som möjligt så fostret inte hinner bli så stort för då kommer jag inte fixa att göra abort? MEN fan om vi bara väntat några veckor till...
Tack ändå för dina fina ord!!!