Anonym (Moomin) skrev 2017-12-13 21:17:58 följande:
Du behöver inte be om ursäkt, tråden finns ju här för att vi ska kunna ösa ur oss allt som florerar i våra tankar, visst?
Åh, tog det också hårt när mensen kom. Den här gången hade jag en riktig berg-och-dal-bana av känslor mellan ägglossning och mens. Hann intala mig själv - och även min sambo - ordentligt att jag verkligen var gravid, bara för att den var flera dagar senare än den varit på länge..Jag förtränger dock alla tråkiga känslor snabbt och kör på, vilket nog inte är så bra för måendet på lång sikt.
Jobbigt och orättvist egentligen att människor som ine ens försöker (eller t o m försöker undvika) att bli gravida lyckas när vissa andra kämpar och ägnar nästan varje vaken sekund åt att tänka på och planera för att få till plusset. Känn dig inte ynklig som människa, det är just mänskligt att känna såsom du gör i den situation du befinner dig.
Kramar till dig!
Ah de där är förjävligt när mensen är sen, och ?allt pekar på plus? då blir mensen ett vidrigt uppvaknande! Men de är starkt av dig att göra så,jag har tyvärr blivit helt värdelös på det. Hamnar typ i deprission när mensen kommer och de blir bara värre å värre. men man ska försöka förtränga och sikta framåt, de är nog hjärnans fortplantnings system som räddar oss alla från att inte ge upp. För plusset kommer, men de är ju riktigt tärande när biologiska klockan väl börjar ringa och kroppen inte alls samarbetar som den ska.
Barnmorskan var tydlig med att det är så många som blir gravida naturligt när dom väl påbörjar sin IVF (?) behandling, när dom som släpper på alla spänningar i kroppen. Jag måste bara komma på hur man ?släpper allt? men ändå fortsätter försöka nu...
Tack för dina fina ord!!!!