Anonym (Moomin) skrev 2017-12-03 09:42:56 följande:
@Våga Tro: Känner igen mig fullständigt och gissar att det är vanligt när man har en så stark längtan att alla tankar kretsar kring detta månad efter månad. Vissa månader är jag så säker att jag redan börjar fantisera om namn och fundera på om vi ska sälja vagnen redan nu för att köpa en syskonvagn. :( När man är mitt uppe i det känner man ett lyckorus men är mensen kommer är besvikelsen total.
Denna månad är det annorlunda, men det är för att jag känner symtom som tyder på mens snarare än graviditet.
@Blirsåtrött: Beklagar missfallen du gått igenom.
Jobbigt med alla frågor från andra om syskon. Trisr att man ska behöva bortförklara sig men samtidigt vill man kanske inte att folk ska veta hur man kämpar för syskon. Kanske blir som ytterligare ett stressmoment bara.
Tampas ibland också med jobbiga känslor när "alla" andra tycks ha det så lätt att plussa närhelst de önskar och planerar.
Fertilitetspaket, vad består det av?
Tack för omtanken. Jaa de blir så ttröttsamt att alla ska lägga sig i, liksom hade jag velat att folk skulle veta allt hade jag väll tagit upp de själv men nu pratar jag aldrig om de så då vill jag antagligen inte att dom ska veta, men i denna lilla by jag bor i är de så viktigt med skvaller, alla vill vara först med att veta allt om alla.
Jag hittade det på
graviditetskollen.se igår, finns olika storlekar med olika vitaminer. Beställde storlek small åt han, tre olika tabletter men en innehåller två ämnen/vitaminer. Främjar spermieproduktion, ger starka och smidiga spemier osv
jag äter "vitamin kvinna" från apoteket, ska också främja fertilitet.
Samma här med som @våga tro, har namn redan, kollat vagnar, letat fram sonens gamla bebiskläder, varenda månad hittar jag symptom på graviditet, planerar närmsta framtiden med "jag kanske är gravid då och isåfall måste vi göra såhär". Försöker verkligen släppa tanken, slappna av och köra på men det är ju helt omöjligt .