Sekundär barnlöshet - tillsammans är vi starka
Hej!
Hoppar in här om jag får.
Har en femåring från ett tidigare förhållande. Nu försökt i ett år med min sambo. Blev gravid snabbt men fick ett tidigt missfall. Blev gravid snabbt efter men i v 6+5 fick jag smärtor en söndag, dom gick över men fick åka in på undersökning dagen efter. Hinnsäck men inget foster. Detta är normalt så tidigt så det blev undersökning på undersökning, vecka efter vecka, samma sak. Undersökning nr tre, v 9+3 kändes hopplös och fick tid bokad till 12 fylla veckor. Gynekologen trodde väll antagligen jag skulle få missfall innan de men icke, hade en 12 veckor stor hinnsäck och min kropp fattade aldrig att den skulle stöta ut detta. Medicinsk hemabort.
Nu lyckas vi inte bli gravida. Såå frustrerande. Jag äter vitaminer, precis köpt ett fertilitetspaket till sambon . Vi har sex ofta (alltid haft) så tänkte om spermierna blir för svag av detta och kanske därför vi inte lyckades skapa riktigt foster och nu inte kan bli gravid, så började ha sex bara varannan dag men inte funkar de heller. Jag har väldigt regelbunden menscykel.
Jag har äl 10/11 dec men känns ju sjukt hopplöst . Och överallt är de vänner och bekanta som lägger ut ulbilder och det gör mig arg och avundsjuk, svårt att bli glad för deras skull. Och aallaa i våran omgivning tycker sig ha rätten att påpeka att de är väll dags för att skaffa barn. När ska ni skaffa barn då? Dags nu va? Ditt barn behöver ett syskon. När ska ni ha tillökning? Tackade nej till en öl för nån månad sen, då började de pratas om att jag måste ju vara gravid. Blir så förbannad, lust att bara, Jaaa hade jag fått som jag velat hade jag varit höggravid nu! Men man kommer med nån konstig bortförklaring.
Förlåt för långt inlägg men känner mig så ensam