• emeloi

Sekundär barnlöshet - tillsammans är vi starka

Hej allihop. Jag önskar att jag sett denna tråd tidigare, jag och min man försökte få ett syskon till vår dotter född -15. Vi försökte i ett och ett halvt år och jag ställde mer och mer in mig på att vi kanske inte var menade att få fler barn, det kändes såklart skitjobbigt, men vi har ju en underbar liten tjej redan så vi gjorde ett sista ryck efter oktobermensen, novembermensen var sen 1 vecka, sen 2 veckor, sen 4 veckor! Och jag testade bara massa negativa test, visste varken ut eller in.

Sen förra måndagen testade jag plötsligt positivt! Är nu i vecka 8+1.

Under perioden vi försökte hade jag nog behövt denna tråd, bra att den finns.

Stort lycka till till er allihop! <3

• emeloi
    Anonym (VågaTro) skrev 2017-12-23 23:45:05 följande:

Älskar dessa historier som ger hopp! Det enda man lever på i den här väntan :) gjorde du nått speciellt den gången då det tog sig? Eller tror du på det min barnmorska sa att när man försöker så hårt så låser sig kroppen, men när man ger upp så släpper spänningar i kroppen och då brukar plusset komma direkt...:) spännande teori ändå.

Grattis till ditt plus och En riktigt god jul!

Tack för dom fina orden :) det vi gjorde annorlunda var att vi struntade i att kolla äl, vi hade sex varje dag i två veckor runt den tiden jag vet ungefär att den är. Det som är konstigt är att jag måste ha haft tidigare äl än jag trodde, så tur att vi hade så mycket sex, min man tyckte det var den bästa metod vi prövat ;) :D
  • emeloi
    Anonym (VågaTro) skrev 2017-12-29 08:03:21 följande:

Ah Vetu jag ska också försöka göra efter den principen inför nästa ÄL. Gubben är ju döstressad när han måste prestera just dagarna kring ÄL! Kan tänka mig att han kommer uppskatta det :))

Min man tyckte det var riktigt roligt :) konstigt nog så blev det inte stress eller tråkigt, det liksom förde oss närmare varandra, det var nyttigt för vår relation :) sen att jag blev gravid (nu i v. 10) va ju självklart en trevlig bonus.. ;)
  • emeloi
    Anonym (VågaTro) skrev 2018-01-01 23:41:07 följande:

Alltså jag är i chock! Jag har plussat!! Det är alltså två sträck på graviditetstestet! Var tvungen att kolla 3 gånger om de inte var ett ÄL test! Det här är så sjukt, Har inte berättat till sambon ännu ens. Vill göra det speciellt.. som jag så många gånger innan hunnit planera när jag inte varit gravid. Och nu när plusset kom är jag helt bortkommen.. Herregud.. Dagen kom!!! Var det för att jag coolade ner lite med allt graviditetstänk ? Eller var det för att sambon provade att hålla sig 5 dagar innan ÄL ? Tankarna bara snurrar.

Vilket starkt och fint plus! Stort grattis! Vilket härligt sätt att börja nya året :)
  • emeloi

Jag och maken försökte få syskon till vår dotter född 2015 i 1 1/2 år och hade ställt in oss på att vi inte skulle få fler barn. Plussade i vintras och nu är det bara 22 dagar kvar tills lillebror är beräknad. Man tar verkligen inget för givet längre och jag har valt att vara väldigt öppen med att syskonet tog tid, många är omedvetna om sekundär barnlöshet och jag känner att jag vill säga att det inte bara alltid är att "slappna av" och "tänka på nåt annat", ibland vill det sig helt enkelt inte. Vi känner oss så tursamma som nu väntar på vårt andra barn, även om det inte direkt är optimal sommar för att vara höggravid hade jag inte velat ha det på nåt annat sätt <3 :)

Svar på tråden Sekundär barnlöshet - tillsammans är vi starka