• Anonym (Fastochfin)

När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?

Vad säger ni modelejon?

• Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?
  • Anonym (Ann)
    Anonym (B) skrev 2021-03-28 19:46:24 följande:
    Dallrande skinkor i leggings ser bara billigt, sunkigt, trashigt, slafsigt ut. Oaptitligt kort sagt.
    Om jag visste vem du var skulle jag gå framför dig i bara leggings. Då skulle du få se på daller!  Ärligt, vad spelar det för roll om en kvinnas rumpa dallrar så det syns? Så ovanligt är det inte.
  • Anonym (Man)
    Anonym (S) skrev 2021-03-28 19:04:09 följande:
    Fast det finns ju leggins som ser ut exakt som strumpbyxor förutom att foten saknas. Har man då skor med högrr skaft är det ju omöjligt att veta om det är leggins eller strumpbyxor. Jag har många leggins i nylon, som alltså ser ut exakt som strumbyxor ned till anklarna.
    Jo, men det är ju snyggt. Som sagt, alla får klä sig som man vill, men om man undrar så tycker jag att strumpbyxor är finare än leggings. Men om man bär leggings så att det ser ut som strumpbyxor så är det ju helt ok :) 
  • gråfågel
    Anonym (Biobonus) skrev 2021-03-28 20:39:51 följande:

När man börjar ettan bör man sluta med leggings och använda riktiga kläder

Jag undrar om folk inte har olika definition på leggings. Jag ser inte hur någon skulle kunna skilja på byxor och mina leggings, många vanliga byxor sitter ju också tight?
  • Anonym (enriktigkarl)

Finns ingen ålder för det men däremot ska inte en överviktig kvinna klä sig i leggings oavsett ålder.

• Anonym (Tränad)
    Leyla95 skrev 2021-03-28 18:45:39 följande:
    Tyvärr ser jag alltför ofta både män och kvinnor ha mjukisbyxor utomhus under vinterhalvåret. Jag bryr mig inte om det är så de klär sig under fritiden när de snabbt ska till mataffären, men när en kvinna eller man kommer till jobbet med mjukisbyxor förlorar jag lite respekt. Men det är bara min åsikt. 
    Är du väldigt noggrann med kläder
  • Anonym (Signerad synonym)

Nu får ju kvinnor klä sig precis som dom vill och behöver inte alls ta någon som helst hänsyn till vad jag tycker. Oavsett ålder.

Men....leggings är en styggelse. Det är ok på småflickor men inte på en vuxen kvinna. Jag har full förståelse att det säkerligen är bekvämt och praktiskt. Kan även se att det duger gott att ha inom hemmets väggar. Men utanför hemmet så ser det aldrig bra ut. Oavsett vilken kroppstyp du har. Strumpbyxor eller nylonstrumpor är att föredra. Eller byxor. Men aldrig leggings. Jag jämför det med att jag skulle börja gå omkring utomhus i långkalsonger. Samma sak. 

Men ni klär er som ni vill. 

• Tukt

NU är ju tråden från 2017? Vart hittar folk allt gammalt mög?
    Men visst. Låt de som vill ha leggings ha det. Speciellt eftersom det då är lätt att identifiera individer med en personlighet man inte vill beblanda sig med.

• Anonym (Lizzy)
    Tukt skrev 2021-03-29 17:29:23 följande:

Men visst. Låt de som vill ha leggings ha det. Speciellt eftersom det då är lätt att identifiera individer med en personlighet man inte vill beblanda sig med.

Exakt så ! Allt blir så mycket enklare att identifiera de man inte vill para sig med. Män i chinos och skjorta vänder man inte blicken mot ...
  • New  Dawn
    Tukt skrev 2021-03-29 17:29:23 följande:

Vad gäller gamla trådar så spelar det absolut ingen roll när det gäller så här "allmänna" grejer. Det är en sak om någon berättar om en situation och frågar om råd. Då blir tråden inaktuell på ett annat sätt. Visserligen kan man ju undra hur folk hittar dessa gamla trådar.

Av vilken anledning vill du inte beblanda dig mig folk som använder leggings?
    Anyone can hate. It costs to love.
Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?