Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?

Folk får klä sig hur de vill bara de håller sig inom "anständighetsnormen". Man vill ju inte möta nakna personer i affären t.ex...

Men om någon frågar vad jag tycker är snyggt: Leggings som "byxor" är helt ok, t.ex. till en lång tröja eller tunika eller vad det kan vara. Leggings i stället för strumpbyxor är osnyggt. Till kjol eller klänning är det jättemycket stiligare med strumpbyxor eller strumpor. 

• Anonym (Man)
    Anonym (Hipp) skrev 2017-10-16 11:32:33 följande:
    Jag tycker också det är snyggare med strumpbyxor med fot. Men man kan, som jag, ha leggings i skor/stövlar där det inte syns om man har strumpbyxor eller leggings. Smart eftersom det ofta är vid tårna som strumpbyxorna går sönder (för mig i alla fall).

I Norrland, där jag bor nu, har jag märkt att väldigt många kvinnor har leggings och kjol eller klänning. Troligtvis för att det är så kallt. Inte så snyggt.

Ni som tycker att det är fult med leggings för att man ser för mycket av benens former (nån sa korvskinn), gillar ni inte heller när kvinnor har strumpbyxor? Och i så fall, föredrar ni att vi har byxor istället, vilket ofta är alternativet eftersom man fryser utan strumpbyxor alla årstider utom mitt på sommaren?
    För min del är det inte benens former som är problemet. De får gärna synas oberoende om benen är tjocka eller smala. Det som jag tycker är osnyggt med leggings under kjol är att de ger intryck av kalsonger som hänger ner. Men om de "går ner" i stövlar eller skor spelar det ingen roll utseendemässigt, då kan man lika gärna tro att det är strumpbyxor eller strumpor.
  • Anonym (Man)
    Anonym (S) skrev 2021-03-28 19:04:09 följande:
    Fast det finns ju leggins som ser ut exakt som strumpbyxor förutom att foten saknas. Har man då skor med högrr skaft är det ju omöjligt att veta om det är leggins eller strumpbyxor. Jag har många leggins i nylon, som alltså ser ut exakt som strumbyxor ned till anklarna.
    Jo, men det är ju snyggt. Som sagt, alla får klä sig som man vill, men om man undrar så tycker jag att strumpbyxor är finare än leggings. Men om man bär leggings så att det ser ut som strumpbyxor så är det ju helt ok :) 
  • Anonym (Man)
    Anonym (123) skrev 2021-04-26 18:49:53 följande:

Underligt att du svarar på något jag skrev 2017, men okej vi kör.

Jag tror inte tråden handlar om leggings i tunn nylon som ser ut som strumpbyxor. Det var heller inte sådana jag pratade om.

Man brukar ju också sällan ha skor hela dagen, och dom gånger jag ser kvinnor med leggings och kjol/klänning har dom sällan skor som döljer. Utan kanske ballerina eller sneakers eller liknande. Det jag tycker är fult är när det kapas av. Förstår inte anledningen till (opaque) leggings när man lika väl kan ha tunna strumpbyxor som är mycket snyggare.

Jag håller med om detta
Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?