• Anonym (Fastochfin)

När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?

Vad säger ni modelejon?

• Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?
  • Anonym (Huvva!)

Aldrig börja! Småtjejer okey, men inte kvinnor. Nästan det fulaste plagg jag vet. Endast möjligen okey under lång klänning.

• Snuttis2

Oj!

Är inne på mitt 36: e levnadsår och planerar inte att sluta snart !

Varför är åldern viktig, vad du klär i handlar väl mer om personlighet & kroppstyp/form?!

• Anonym (?)
    Anonym (Huvva!) skrev 2017-10-15 19:50:21 följande:

Aldrig börja! Småtjejer okey, men inte kvinnor. Nästan det fulaste plagg jag vet. Endast möjligen okey under lång klänning.

Vad är felet på leggings?
  • Anonym (Fastochfin)
    Anonym (?) skrev 2017-10-15 19:51:31 följande:

Vad är felet på leggings?

Leggings kan vara fint om kroppsformen är fin...
  • Anonym (6)

Men vad har leggings med sex att göra? Jag trodde man sexade upp sig i raffiga underkläder...menmen ;) man lär sig alltid nya saker!

Leggings är praktiskt och skönt på fritiden. Vill spara nylonstrumpbyxorna och pumpsen till kontoret!

• Anonym (hannah)

Vad är det för fel på leggings? Jag har alltid leggings, lång tröja (till mitten av låret) + leggings, klänning + leggings, kjol + leggings... Sedan med långa strumpor också, så mysigt!

• Dr Börje
    Anonym (Fastochfin) skrev 2017-10-15 19:46:24 följande:

Vad säger ni modelejon?

Kvinnor får väl klä sig hur dom vill oavsett ålder?

Men andra får ju samtidigt också tycka vad man vill om vissa plagg. Och leggings är fan i mig en styggelse. Ok om dom göms under långbyxor. Men jag förstår inte hur en människa kan visa sig offentligt i ett par leggings. Det mest motbjudande plagget. Oavsett alder och kroppstyp. Ok...småtjejer undantaget (när slutar tjejer vara småtjejer?....oklart).

Jag jämställer leggings med långkalsonger. Jag går inte omkringr och offentligt visar upp mig i långkalsonger. Jag kan möjligen ha dom under jeansen en riktig kall vinterdag. Men det är allt.

Fy fan
  • Anonym (XYZ)

Runt lågstadiet skulle jag tycka är lämpligt att sluta med leggings som annat än mysa-i-soffan-plagg eller gå-ner-i-tvättstugan-plagg eller (och nu är vi verkligen på gränsfall) slänga-sopor-och återvinningen-på-gården-plagg.

Om de inte används under kjol eller klänning, med samma funktion som strumpbyxor vill säga.

• Anonym (hannah)
    Dr Börje skrev 2017-10-15 20:01:00 följande:
    Kvinnor får väl klä sig hur dom vill oavsett ålder?

Men andra får ju samtidigt också tycka vad man vill om vissa plagg. Och leggings är fan i mig en styggelse. Ok om dom göms under långbyxor. Men jag förstår inte hur en människa kan visa sig offentligt i ett par leggings. Det mest motbjudande plagget. Oavsett alder och kroppstyp. Ok...småtjejer undantaget (när slutar tjejer vara småtjejer?....oklart).

Jag jämställer leggings med långkalsonger. Jag går inte omkringr och offentligt visar upp mig i långkalsonger. Jag kan möjligen ha dom under jeansen en riktig kall vinterdag. Men det är allt.

Fy fan
    Jag förstår verkligen inte vad som är så hemskt? På sättet jag använder dom (som jag antar är det vanligaste?) så är dom ju som tights/strumpbyxor.
Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?