• Anonym (Fastochfin)

När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?

Vad säger ni modelejon?

• Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?
  • Anonym (Bib)
    Anonym (hannah) skrev 2017-10-15 20:06:57 följande:

Jag förstår verkligen inte vad som är så hemskt? På sättet jag använder dom (som jag antar är det vanligaste?) så är dom ju som tights/strumpbyxor.

Jag har faktiskt börjat använda leggings som vuxen. Jag insåg storheten i ?strumpbyxor utan fot? när jag fick barn och insåg att det är lättare att byta strumpor än hela nederdelen. Inte kul att gå runt med gröt eller liknande under foten halva dan för att det inte blev tillfälle att byta :) Man behöverju inte ha sunkiga leggings. Och den objektiva skillnaden mellan dagens tunna tajta byxor och leggings är nästan obefintlig. Allt handlar om smak/fördomar/okunskap.
  • fluu

När de har lust.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Hipp)
    Anonym (Tränad) skrev 2017-10-16 13:12:22 följande:

Det har nog att gör med hur tränad kvinnan är men ja skulle nog säga ända upp till 30+ om kvinnan är tränad. 

Så när man är äldre än 30 kan man inte ha strumbyxor längre?

Jag är 40+ och har fortfarande kjol som slutar ovanför knäna - och strumpbyxor när det är för kallt för att vara utan. Min man älskar det och jag tycker det är bekvämare än byxor.
  • Anonym (Tränad)
    Anonym (Hipp) skrev 2017-10-16 14:50:36 följande:

Jag är 40+ och har fortfarande kjol som slutar ovanför knäna - och strumpbyxor när det är för kallt för att vara utan. Min man älskar det och jag tycker det är bekvämare än byxor.
    Du får ursäkta min okunnighet är det inte skillnad mellan strumpbyxor och leggings? 
  • Anonym (jj)

Nej max 21 år. Det är läskigt hur det går utför efter 20. Borde finnas kontrollanter ute som ser efter att inte gamla tanter har leggings.

• Anders 386
    No Logo skrev 2017-10-16 11:15:31 följande:

När de börjar ettan, dvs ca 7 år

Håller med. Jag tycker inte det ser påklätt ut med "leggings". Det är mer för barn. Och när kvinnor motionerar eller tränar. 
    Men jag är relativt gammal och ser det kanske därför lite annorlunda. Jag ser leggings som ett sätt för kvinnan att på ett väldigt medvetet sätt exponera sin kropp. Det är en nästan lite störande sexuell exponering, lite för övertydlig. 
    Men för den kvinna som njuter av att män blir kåta på henne så OK då... Det är upp till henne. 
  • Anonym (sara)
    Anders 386 skrev 2017-10-16 16:09:57 följande:
    Håller med. Jag tycker inte det ser påklätt ut med "leggings". Det är mer för barn. Och när kvinnor motionerar eller tränar. 
    Men jag är relativt gammal och ser det kanske därför lite annorlunda. Jag ser leggings som ett sätt för kvinnan att på ett väldigt medvetet sätt exponera sin kropp. Det är en nästan lite störande sexuell exponering, lite för övertydlig. 
    Men för den kvinna som njuter av att män blir kåta på henne så OK då... Det är upp till henne. 
    Kan kvinnor någonsin göra dig nöjd? Din fru är för frigid och det är så synd om dig och kvinnor som är mer sexuellt framåt(inte för att man är det för att man bär leggings, ledsen, men kvinnor sätter inte på sig leggings för din skull) är också fel.
  • livserfaren
    Anonym (Hipp) skrev 2017-10-16 14:50:36 följande:

Jag är 40+ och har fortfarande kjol som slutar ovanför knäna - och strumpbyxor när det är för kallt för att vara utan. Min man älskar det och jag tycker det är bekvämare än byxor
    Gillar ditt inlägg har alltid haft en fetisch för kvinnor som har kjol o nylonstrumpbyxor och lågskor har förkärlek för nylonklädda ben o kvinnofötter.tycker det äär såå sexigt.
  • Anonym (Hipp)
    Anonym (Tränad) skrev 2017-10-16 15:20:33 följande:

Du får ursäkta min okunnighet är det inte skillnad mellan strumpbyxor och leggings? 

Finns ju olika sorter, några är samma som strumpbyxor men utan fot. Andra är kraftigare. Men tycker man inte att gamla eller otränade kvinnor kan ha leggings kan de ju inte ha strumpbyxor heller. Kraftigare leggings håller ju in och formar mer än strumpbyxor.
  • Anonym (Hipp)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2017-10-16 16:24:27 följande:

När de är för feta. Ingen vill se allt fett hänga och dallra

Detta exponeras som sagt även när man har strumpbyxor. Gillar du inte det heller? Föredrar du byxor på kvinnor?
Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?