• Anonym (Fastochfin)

När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?

Vad säger ni modelejon?

• Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?
  • Kusin Krakel
    Anonym (30+?) skrev 2017-10-15 21:15:01 följande:

Blir det inte varmt?

Nej, i synnerhet inte på vintern. Har vanliga i bomu?l, är inte carmare än vanliga strumpbyxor (inte nylon då). På vintern har jag för övrigt ofta strumpbyxor med fleece innuti.
  • mammalovis
    Anonym (Fastochfin) skrev 2017-10-15 20:36:16 följande:
    Inget fel på leggings om kroppen är fin
    Och vems uppgift är det att bestämma det?

Leggings var perfekta under graviditeten, då de gick att vika under magen. Aldrig att jag tar på mig ett par byxor som klämmer överallt igen. Sedan har jag självklart kjol/klänning eller ett längre linne över, för att visa rumpan i leggings känns på tok för oklätt.

En karl som visar en glipa i häcken är inte heller snyggt, så tillräckligt långa kläder oavsett kön!
  • Anonym (123)
    Glinda från Oz skrev 2017-10-15 21:37:17 följande:
    Det här är alltså en tafflig stil enligt dig?
    Det där var jättesnyggt, men det är mest pumpsen och kappan som gör stilen. Ser aldrig svenska kvinnor klä sig sådär. Leggings ser jag mest på överviktiga som tycker det är bekvämare än jeans...

Men jag kanske bor i en för liten håla utan stil.

Jag hade gärna använt pumps varje dag om man inte fick snea blickar för att man är för "festklädd" till vardags.
  • Anonym (Anna)

Ja, byxorna är hemskt stillösa och osmickrande tycker jag.
  • Efraim Barkbit

Minst sagt taffligt ja.
  • Anonym (hm2)

en jobbarkompis fråga mig vad man kalla dessa för och jag svarade ärligt  ingen aning då sa han att dom kallas
    mummel .

sedan fråga han varför dom kallades det och mitt svar igen var ingen aning då sa han att dom kallas mummel
    för man ser läpparna men hör dom inte tala .

• Anonym (Hipp)
    Dr Börje skrev 2017-10-15 20:08:31 följande:

Och om män började gå om kring I långkalsonger utan annat ovanpå? Skulle det se ok ut tycker du?

Leggings är strumpbyxor utan fot. Män brukar inte ha strumpbyxor.
  • Pussan
    Anonym (123) skrev 2017-10-15 22:04:40 följande:
    Det där var jättesnyggt, men det är mest pumpsen och kappan som gör stilen. Ser aldrig svenska kvinnor klä sig sådär. Leggings ser jag mest på överviktiga som tycker det är bekvämare än jeans...

Men jag kanske bor i en för liten håla utan stil.

Jag hade gärna använt pumps varje dag om man inte fick snea blickar för att man är för "festklädd" till vardags.
    Men det bryr du dig väl inte om? Älskar själv att känna mig lite festlig till vardags i höga klackar, känner mig helt enkelt lite läcker pga vad klackarna gör med mina vrister, vader, lår och rumpa.
  • taquine
    Haha ja kan väl inte bli mer taffligt, vem skulle springa omkring med röda pumps eller några fakeskinnbyxor 2017? Ryser av bilden 
    Men det där med stil och klass är ju inte dom som häckar här på fl grej
    Goodness me
  • Pussan
    taquine skrev 2017-10-15 22:54:54 följande:
    Haha ja kan väl inte bli mer taffligt, vem skulle springa omkring med röda pumps eller några fakeskinnbyxor 2017? Ryser av bilden 
    Men det där med stil och klass är ju inte dom som häckar här på fl grej
    Skulle det vara något fel på röda pumps alltså? 
Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?