• Anonym (Fastochfin)

När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?

Vad säger ni modelejon?

• Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?
  • Anders 386
    Anonym (sara) skrev 2017-10-16 16:15:23 följande:
    Kan kvinnor någonsin göra dig nöjd? Din fru är för frigid och det är så synd om dig och kvinnor som är mer sexuellt framåt(inte för att man är det för att man bär leggings, ledsen, men kvinnor sätter inte på sig leggings för din skull) är också fel.
    Förstår inte riktigt ditt svar - det är väl klart att kvinnor inte sätter på sig leggings för min skull. 
    Men jag konstaterar att leggings kan vara en sexuell signal som visar att kvinnan är ute efter sexuell uppmärksamhet. (Eller tyvärr när det gäller vissa kvinnor - dom får istället kritiska blickar från människor som klankar ner på deras figur och har negativa synpunkter på deras sätt att klä sig - och kanske hånar dom bakom deras rygg.)

Mitt svar är bara en fingervisning till er kvinnor därute att ni kanske ska vara lite försiktiga och klä er med "stil". Det kan vara bra för er att förstå vilka signaler ni sänder ut. I vissa fall tycker jag det saknas självinsikt. 

(Jag har åsikter om sunkigt klädda män också - men det har inte i den här tråden att göra.)
  • Anonym (sara)
    Anders 386 skrev 2017-10-16 17:05:23 följande:
    Förstår inte riktigt ditt svar - det är väl klart att kvinnor inte sätter på sig leggings för min skull. 
    Men jag konstaterar att leggings kan vara en sexuell signal som visar att kvinnan är ute efter sexuell uppmärksamhet. (Eller tyvärr när det gäller vissa kvinnor - dom får istället kritiska blickar från människor som klankar ner på deras figur och har negativa synpunkter på deras sätt att klä sig - och kanske hånar dom bakom deras rygg.)

Mitt svar är bara en fingervisning till er kvinnor därute att ni kanske ska vara lite försiktiga och klä er med "stil". Det kan vara bra för er att förstå vilka signaler ni sänder ut. I vissa fall tycker jag det saknas självinsikt. 

(Jag har åsikter om sunkigt klädda män också - men det har inte i den här tråden att göra.)
    Leggings är ett plagg. Som alla andra. Att du tolkar in saker i det får stå för dig. Och om du nu tycker så synd om kvinnor som blir kritiserade så sluta då kritisera. Dessutom behöver du inte skydda kvinnor eller tycka synd om dem. De klarar sig själva och bör inte begränsa sig bara för att vissa är rövhattar och har åsikter om grejer som inte angår dem.
  • Abegayle70

Jag är 46 år och går ofta i leggins.

Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Söderomslottsskogen

Eftersom tråden ligger i sexdelen så tolkar jag TS som att frågan gäller i vilka åldrar leggings kan anses vara sexigt på kvinnor. Och svaret är väl helt självklart.

Kvinnor har ingen som heldt skyldighet att klä sig så att andra ska tycka att de är sexiga. Det är helt fritt att klä sig i de plagg man själv tycker är snygga och trivs i.

Angående leggings så kanske gränsen för när de blir för obekväma för att ha är ungefär i den ålder då man behöver stödstrumpor på grund av dålig cirkulation. Så kanske någon gång mellan 80 och 100 beroende på om man har tur eller ortur med hälsan på äldre dar?

• Chicic

Alltså jag fattar inte...? Leggings= strumpbyxor (ej genomskinliga) utan fot? Tycker mest man ser 50-plussare med såna och nån fladdrig tunika till. Värst är ju de med SPETSKANT nertill. Usch. Säkert bekvämt. Men jag fattar inte varför det skulle va bara unga som kan ha det? Min svärmor är en piffig 65-åring, hon har svarta leggings till långa tunikor. Inget fel med det även om jag inte själv skulle ha det.

• Anonym (Moa)

Varför skulle man sluta? Jag använder leggings under kort kjol både för att det är varmt och för att det känns mera "påklätt". Är 54 och tänker inte sluta. Jag tycker det är skönt att de sitter som de ska hela dan och inte åker ner i grenen som strumpbyxor ofta gör.

• Anonym (WTF)

Jag tycker att den verkliga frågan är vid vilket BMI kvinnor bör sluta klä sig i leggings. Gräns vid övervikt? Fetma? Sjuklig fetma?

• Anonym (hallå 2017!)

Vadå, i vilken ålder?

Vi lever väl för tusan inte på 40-50 talet längre när kvinnorna skulle ha typ städrockar efter 40 års ålder? 

• Anonym (Gillar livet som det var förr.)
    Anonym (hallå 2017!) skrev 2017-10-16 19:18:05 följande:

Vadå, i vilken ålder?

Vi lever väl för tusan inte på 40-50 talet längre när kvinnorna skulle ha typ städrockar efter 40 års ålder? 

Nej tyväär skulle gärna leva på den tiden.
Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?