När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?
Vad säger ni modelejon?
Vad säger ni modelejon?
Aldrig.
Jag är 46 år och går ofta i leggins.
Eftersom tråden ligger i sexdelen så tolkar jag TS som att frågan gäller i vilka åldrar leggings kan anses vara sexigt på kvinnor. Och svaret är väl helt självklart.
Kvinnor har ingen som heldt skyldighet att klä sig så att andra ska tycka att de är sexiga. Det är helt fritt att klä sig i de plagg man själv tycker är snygga och trivs i.
Angående leggings så kanske gränsen för när de blir för obekväma för att ha är ungefär i den ålder då man behöver stödstrumpor på grund av dålig cirkulation. Så kanske någon gång mellan 80 och 100 beroende på om man har tur eller ortur med hälsan på äldre dar?
Alltså jag fattar inte...? Leggings= strumpbyxor (ej genomskinliga) utan fot? Tycker mest man ser 50-plussare med såna och nån fladdrig tunika till. Värst är ju de med SPETSKANT nertill. Usch. Säkert bekvämt. Men jag fattar inte varför det skulle va bara unga som kan ha det? Min svärmor är en piffig 65-åring, hon har svarta leggings till långa tunikor. Inget fel med det även om jag inte själv skulle ha det.
Varför skulle man sluta? Jag använder leggings under kort kjol både för att det är varmt och för att det känns mera "påklätt". Är 54 och tänker inte sluta. Jag tycker det är skönt att de sitter som de ska hela dan och inte åker ner i grenen som strumpbyxor ofta gör.
Jag tycker att den verkliga frågan är vid vilket BMI kvinnor bör sluta klä sig i leggings. Gräns vid övervikt? Fetma? Sjuklig fetma?
Vadå, i vilken ålder?
Vi lever väl för tusan inte på 40-50 talet längre när kvinnorna skulle ha typ städrockar efter 40 års ålder?
Vadå, i vilken ålder?
Vi lever väl för tusan inte på 40-50 talet längre när kvinnorna skulle ha typ städrockar efter 40 års ålder?