• Anonym (Fastochfin)

När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?

Vad säger ni modelejon?

• Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?
  • Anonym (23)
    EmberEyes skrev 2017-10-16 20:24:44 följande:

Fast nu är du lite väl rabiat.

Jag får väl bedöma var jag tycker är attraktivt utan din tillåtelse, lika mycket som du har rätt att bedöma vad du finner attraktivt utan min tillåtelse. Så jo, hen har rätt att bedöma att hen anser strumpbyxor vara sexigare än leggings. Du har däremot inte rätt att fördöma hen för att hen föredrar det ena framför det andra.

Klart gea har rätt att fördöma hen för att hen tycker att leggings är fult.
  • Efraim Barkbit
    Anonym (23) skrev 2017-10-16 23:10:46 följande:

Klart gea har rätt att fördöma hen för att hen tycker att leggings är fult.

Gea? Är det ungdomslingo månne...
  • Anonym (...)
    EmberEyes skrev 2017-10-16 20:24:44 följande:
    Fast nu är du lite väl rabiat.

Jag får väl bedöma var jag tycker är attraktivt utan din tillåtelse, lika mycket som du har rätt att bedöma vad du finner attraktivt utan min tillåtelse. Så jo, hen har rätt att bedöma att hen anser strumpbyxor vara sexigare än leggings. Du har däremot inte rätt att fördöma hen för att hen föredrar det ena framför det andra.
    NIqab och leggings bör båda förbjudas.
  • Palestrina
    Anders 386 skrev 2017-10-16 17:05:23 följande:
    Förstår inte riktigt ditt svar - det är väl klart att kvinnor inte sätter på sig leggings för min skull. 
    Men jag konstaterar att leggings kan vara en sexuell signal som visar att kvinnan är ute efter sexuell uppmärksamhet. (Eller tyvärr när det gäller vissa kvinnor - dom får istället kritiska blickar från människor som klankar ner på deras figur och har negativa synpunkter på deras sätt att klä sig - och kanske hånar dom bakom deras rygg.)

Mitt svar är bara en fingervisning till er kvinnor därute att ni kanske ska vara lite försiktiga och klä er med "stil". Det kan vara bra för er att förstå vilka signaler ni sänder ut. I vissa fall tycker jag det saknas självinsikt. 

(Jag har åsikter om sunkigt klädda män också - men det har inte i den här tråden att göra.)
    Men enligt andra i tråden ska man sluta med leggings i mellanstadiet, hur kan det då vara en sexuell signal om det är ett plagg som förknippas med småflickor??

Dessutom ohyggligt oattraktivt också om man får tro den halvan av tråden så som sexuell signal lär den vara ganska ineffektiv.

• EmberEyes
    Palestrina skrev 2017-10-16 23:53:15 följande:
    Men enligt andra i tråden ska man sluta med leggings i mellanstadiet, hur kan det då vara en sexuell signal om det är ett plagg som förknippas med småflickor??

Dessutom ohyggligt oattraktivt också om man får tro den halvan av tråden så som sexuell signal lär den vara ganska ineffektiv.
    Men vad är det med folk? Om Anders 386 tycker leggings är sexuellt  upphetsande är väl det hans sak, och om någon annan tycker leggings är till för småbarn är det den personens sak.Varför ska Anders 386 stå till svars för vad någon annan har för åsikt? Och varför kan inte olika personer ha olika åsikter om samma sak? Du har ju bevisligen annan åsikt än Anders386, ska jag tvinga dig förklara/försvara hans åsikt?
  • Vinterankan

Om man har det för att det är snyggt, ungefär när man börjar skolan. Om man har det för att det är skönt och struntar i att det är fult, aldrig. Och om man har det för att man inte gillar att ha bara ben under klänningar och inte vill ha strumpbyxor, också aldrig under förutsättning att man faktiskt har leggings som matchar klänningen så att det blir en snygg outfit tillsammans.

• sextiotalist

Jag föredrar leggings vintertid, dels som alternativ till strumpbyxor men även som långkalsonger, jag ogillar verkligen strumpbyxor med fot.

Vän av ordning behöver inte vara orolig, jag använder nylonstrumpor när det är nödvändigt

• livserfaren
    sextiotalist skrev 2017-10-17 07:31:09 följande:

Jag föredrar leggings vintertid, dels som alternativ till strumpbyxor men även som långkalsonger, jag ogillar verkligen strumpbyxor med fot.

Vän av ordning behöver inte vara orolig, jag använder nylonstrumpor när det är nödvändigt

Nylonstrumpbyxor med fot är det sexigaste finaste en tjej kan ha speciellt beiga eller svarta.
  • sextiotalist
    livserfaren skrev 2017-10-17 07:44:22 följande:

Nylonstrumpbyxor med fot är det sexigaste finaste en tjej kan ha speciellt beiga eller svarta.

Nu kanske inte kvinnorna alltid vill ses som sexiga och du vet ju inte om kvinnorna har strumpbyxor med fot när de ha stövlar
  • livserfaren
    sextiotalist skrev 2017-10-17 07:54:44 följande:

Nu kanske inte kvinnorna alltid vill ses som sexiga och du vet ju inte om kvinnorna har strumpbyxor med fot när de ha stövlar

Helt rätt därför älakar jag när tjejer har lågskor t e x ballerinas på sig.
Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?