• Anonym (Fastochfin)

När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?

Vad säger ni modelejon?

• Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?
  • New  Dawn
    Jag blir lite trött och förvånad hur mycket förakt och åsikter det finns kring ett plagg. 
    Jag undrar vad det beror på. Kanske är det viktigt att kvinnor inte blir för självsäkra i sin kroppar och i sina kläder. Lite skam måste hänga oss i hälarna. Skammen att ha fel kropp, fel ålder, eller bara skammen att inte ha koll på vad som är okej och vad som är moderiktigt och rätt i andras ögon.
    Jag tycker kvinnor ska använda leggings, för att det är snyggt. 
    för att det är skönt. 
    för att det är ekonomiskt. 
    för att de känner att deras kropp ser bra ut. 
    för att det passar bättre till ett plagg 
    eller för att man känner sig sexig. 
    Eller för att man inte bryr sig. 
    Härnedan visar jag ett axplock av olika leggings. Så nu har ni,(somliga av er) chansen att sitta och sucka över hur gräsligt, patetisk, fult, opassande, taffligt det är med leggings. 
    Självklart har man rätt att ha en smak, men man kan ju fundera över varför vissa måste vara så kategoriska och fördömande. Det är tråkigt att läsa generella uttalande om att vissa anses för runda, för smala, för gamla, eller för unga för ett visst plagg.

Anyone can hate. It costs to love.
  • Anton Chigurh
    Anders 386 skrev 2017-10-17 14:46:09 följande:

Men vi människor funkar helt enkelt inte så. Hela våra liv sliter vi för att få bekräftelse från vår omvärld och att få känna oss "duktiga" i andras ögon.

Därför blir din galna tanke faktiskt inget annat en en galen tanke.

(Män är inget undantag - det är väl därför vi aldrig använder leggings.) 

Du har uppenbarligen aldrig varit på ett hyfsat "modernt" gym, Anders, eftersom det är en hel del prominenta herrar på dylika inrättningar som tränar i JÄVLIGT tajta träningsbyxor. Som jag, med rätta, tycker är att anse som "leggings for men". Du har således fel..... du har fel åt helvete=NÅT IN I HELVETE FEL.

OCH.... det finns ingen jävel som ondgör sig minsta lilla öfver den saken.

Så det så.

Mvh //Anton

(modernt gym=icke hardcore gym).
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Margaux
    Anton Chigurh skrev 2017-10-17 20:46:46 följande:
    Du har uppenbarligen aldrig varit på ett hyfsat "modernt" gym, Anders, eftersom det är en hel del prominenta herrar på dylika inrättningar som tränar i JÄVLIGT tajta träningsbyxor. Som jag, med rätta, tycker är att anse som "leggings for men". Du har således fel..... du har fel åt helvete=NÅT IN I HELVETE FEL.

OCH.... det finns ingen jävel som ondgör sig minsta lilla öfver den saken.

Så det så.

Mvh //Anton

(modernt gym=icke hardcore gym).
    Även herrar på hard-core gym går i tights....
    På hedersord!
  • Anton Chigurh
    Margaux skrev 2017-10-17 21:03:42 följande:

Även herrar på hard-core gym går i tights....

På hedersord!

Längesen jag var på hard-core gym, därför skrev jag som jag gjorde. Men jag tror dig, Margaux.
  • Anonym (Faktiskt)

Får väl lägga några ord i den tråden åsså...

Man här, snart 50 som gillar kvinnor i min egen ålder - det innebär att jag uppskattar kvinnokroppar i den åldersgruppen, och därav följer att jag tycker att det är läckert ner ni använder leggings... ingen logik i världen kan ändra på det av den enkla anledningen att det är så jag KÄNNER.

• Anonym (hallå 2017!)

Hur kan ni tycka att leggings är så fult? Gillar ni inte kvinnoformer eller vadå?

Förstår att det kanske inte är så passande med extremt tunna leggings som visar precis allt, men ovanstående bilder på olika leggings är fina. Min karl dyrkar när jag går i leggings, han tycker att det är sexigt med tighta kläder.

• Anonym (23)
    New Dawn skrev 2017-10-17 20:25:42 följande:

Jag blir lite trött och förvånad hur mycket förakt och åsikter det finns kring ett plagg. 

Jag undrar vad det beror på. Kanske är det viktigt att kvinnor inte blir för självsäkra i sin kroppar och i sina kläder. Lite skam måste hänga oss i hälarna. Skammen att ha fel kropp, fel ålder, eller bara skammen att inte ha koll på vad som är okej och vad som är moderiktigt och rätt i andras ögon.
    Jag tycker kvinnor ska använda leggings, för att det är snyggt. 
    för att det är skönt. 
    för att det är ekonomiskt. 
    för att de känner att deras kropp ser bra ut. 
    för att det passar bättre till ett plagg 
    eller för att man känner sig sexig. 
    Eller för att man inte bryr sig. 
    Härnedan visar jag ett axplock av olika leggings. Så nu har ni,(somliga av er) chansen att sitta och sucka över hur gräsligt, patetisk, fult, opassande, taffligt det är med leggings. 
    Självklart har man rätt att ha en smak, men man kan ju fundera över varför vissa måste vara så kategoriska och fördömande. Det är tråkigt att läsa generella uttalande om att vissa anses för runda, för smala, för gamla, eller för unga för ett visst plagg.
    Riktigt trevligt inlägg, hade varit kul med fler plus size kvinnor dock! Många överviktiga/tjocka skäms för att använda leggings och strumpbyxor tyvärr.
  • New  Dawn
    Anonym (23) skrev 2017-10-17 21:19:29 följande:
    Riktigt trevligt inlägg, hade varit kul med fler plus size kvinnor dock! Många överviktiga/tjocka skäms för att använda leggings och strumpbyxor tyvärr.
    Tack ! Det blev att jag valde bilder utefter det som dök upp, så här kommer lite fler bilder.

Anyone can hate. It costs to love.
  • Deceree1
    humlan123 skrev 2017-10-17 16:05:31 följande:

Just det. Här är mina favorit-leggings. Folk tyckte säkert det var skitfult. Jag kunde inte bry mig mindre.

Klart häftiga !!
Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?