• Anonym (Fastochfin)

När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?

Vad säger ni modelejon?

• Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?
  • Anonym (Tränad)
    Leyla95 skrev 2021-03-28 18:09:56 följande:

Leggings som strumbyxor och sånt som man har under en klänning, en kjol eller shorts är det inget fel på men inget jag personligen klär mig i. Träningstights däremot som verkar ha blivit en trend att ha på sig även till vardags till jobbet eller skolan är dåligt stil, lika dåligt som mjukisbyxor. Ha träningstights på gymmet eller när du ska ner till tvättstugan. 

Brukar du ofta se kvinnor med mjukisbyxor utomhus. Personligen bryr jag mig inte mycket om vad personer har på sig dock finns det vissa undantag tillexempel klädkoder på arbetsplatser, Begravningar
  • Anonym (B)

Vet inte om det finns någon gräns, viktigast är att de också bär en kjol som döljer rumpdallret. Då spelar det ingen roll.

• Leyla95
    Anonym (Tränad) skrev 2021-03-28 18:31:55 följande:
    Brukar du ofta se kvinnor med mjukisbyxor utomhus. Personligen bryr jag mig inte mycket om vad personer har på sig dock finns det vissa undantag tillexempel klädkoder på arbetsplatser, Begravningar
    Tyvärr ser jag alltför ofta både män och kvinnor ha mjukisbyxor utomhus under vinterhalvåret. Jag bryr mig inte om det är så de klär sig under fritiden när de snabbt ska till mataffären, men när en kvinna eller man kommer till jobbet med mjukisbyxor förlorar jag lite respekt. Men det är bara min åsikt. 
  • Anonym (Tränad)
    Leyla95 skrev 2021-03-28 18:45:39 följande:
    eller man kommer till jobbet med mjukisbyxor förlorar jag lite respekt. Men det är bara min åsikt. 
    Blir du extra  besviken om det är en skitsnygg man
  • Anonym (? 2)
    Anonym (B) skrev 2021-03-28 18:34:13 följande:
    Vet inte om det finns någon gräns, viktigast är att de också bär en kjol som döljer rumpdallret. Då spelar det ingen roll.
    På vilket sätt är det viktigt för dig att rumpdallret inte syns?
  • Anonym (S)
    Anonym (123) skrev 2017-10-15 21:05:49 följande:

Jag tycker leggings är fult under kjol/klänning men helt ok under lång tröja och liknande.

Under kjol och klänning passar strumpbyxor med fot bättre. Det ser konstigt ut med leggings till det tycker jag. Som när byxor under kjol var modernt.

Fast det finns ju leggins som ser ut exakt som strumpbyxor förutom att foten saknas. Har man då skor med högrr skaft är det ju omöjligt att veta om det är leggins eller strumpbyxor. Jag har många leggins i nylon, som alltså ser ut exakt som strumbyxor ned till anklarna.
  • 21UppeVidFem

Tights kan vara snygga, men det handlar främst och situationen samt syftet. Ska du på något elegant är det nog bäst att skippa dem, men de passar väldigt väl till vardagligt liv och träning. Tror inte att dem begränsas till ålder, utan de är den moderna versionen av mjukisbyxor. 

• Anonym (B)
    Anonym (? 2) skrev 2021-03-28 19:00:30 följande:

På vilket sätt är det viktigt för dig att rumpdallret inte syns?

Dallrande skinkor i leggings ser bara billigt, sunkigt, trashigt, slafsigt ut. Oaptitligt kort sagt.
  • Anonym (Biobonus)

När man börjar ettan bör man sluta med leggings och använda riktiga kläder

• Anonym (? 2)
    Anonym (B) skrev 2021-03-28 19:46:24 följande:
    Dallrande skinkor i leggings ser bara billigt, sunkigt, trashigt, slafsigt ut. Oaptitligt kort sagt.
    Ser ganska många människor varje dag som jag tycker ser slafsiga ut. Då brukar jag sluta glo. Tips.
Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?