• Anonym (Fastochfin)

När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?

Vad säger ni modelejon?

• Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?
  • humlan123
    Anonym (23) skrev 2017-10-17 19:17:10 följande:

Coolt :) märks att du har en egen stil, vet att du inte bryr dig men ville ändå säga att det var snyggt.

Det var snällt sagt :) :) :)
  • Anders 386
    Anton Chigurh skrev 2017-10-17 20:46:46 följande:
    Du har uppenbarligen aldrig varit på ett hyfsat "modernt" gym, Anders, eftersom det är en hel del prominenta herrar på dylika inrättningar som tränar i JÄVLIGT tajta träningsbyxor. Som jag, med rätta, tycker är att anse som "leggings for men". Du har således fel..... du har fel åt helvete=NÅT IN I HELVETE FEL.

OCH.... det finns ingen jävel som ondgör sig minsta lilla öfver den saken.

Så det så.

Mvh //Anton

(modernt gym=icke hardcore gym).
    Jorå, jag var på gym senast i måndags. Jag borde förstås förtydligat att jag menar att män inte går på stan eller på sin arbetsplats i "leggings". Men med träningskläder är det en helt annan sak - då måste man klä sig mer efter vad man tränar. (Även om jag själv inte skulle ta på mig ett par tajta träningsbrallor - då sätter jag ett par vanliga shorts över eftersom jag tycker det är fult med åtsittande tajta brallor. Och jag vet att många kvinnor är av samma åsikt.)

Jag tog för givet att den här debatten inte handlade om hur man är klädd när man tränar.  Träningskläder är en helt annan diskussion...
  • New  Dawn
    Anders 386 skrev 2017-10-16 16:09:57 följande:

Håller med. Jag tycker inte det ser påklätt ut med "leggings". Det är mer för barn. Och när kvinnor motionerar eller tränar. 

Men jag är relativt gammal och ser det kanske därför lite annorlunda. Jag ser leggings som ett sätt för kvinnan att på ett väldigt medvetet sätt exponera sin kropp. Det är en nästan lite störande sexuell exponering, lite för övertydlig. 

Men för den kvinna som njuter av att män blir kåta på henne så OK då... Det är upp till henne. 

Det finns mängder av byxor, kjolar och klänningar som visar lika mycket former som leggings. Är du negativ till detta också? Faktum är att jeans inte så sällan framhäver rumpor mer än leggings. Hur ser du på det? Skulle du vilja se att kvinnor döljer sina kroppar mer?

Huruvida ens former syns beror dessutom på hur mycket former man har. Bör kvinnor, med mer former, enligt dig ta större ansvar och klä sig i extra bylsiga kläder bara för att män som du tycker det är störande med sexuell exponering?
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anders 386 skrev 2017-10-18 08:51:12 följande:

Jorå, jag var på gym senast i måndags. Jag borde förstås förtydligat att jag menar att män inte går på stan eller på sin arbetsplats i "leggings". Men med träningskläder är det en helt annan sak - då måste man klä sig mer efter vad man tränar. (Även om jag själv inte skulle ta på mig ett par tajta träningsbrallor - då sätter jag ett par vanliga shorts över eftersom jag tycker det är fult med åtsittande tajta brallor. Och jag vet att många kvinnor är av samma åsikt.)

Jag tog för givet att den här debatten inte handlade om hur man är klädd när man tränar.  Träningskläder är en helt annan diskussion...

Hur klarar du av att träna om du tycker att leggings är så störande sexuell exponering?

Du väljer att tro att kvinnor har leggings för att de njuter av att män blir kåta på dem. Gäller det även på gym?
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Påven Johanna II

Finns väldigt många kvinnor som har starka åsikter om att de minsann inte vill se några penisar. Kukar ska inte ens skymtas i mäns brallor - ja, de ska väl helst inte ens finnas mer än vid tillfällen när kvinnorna vill använda dem för penetrering och då ska de fanimig omedelbart vara hårda, ådriga, raka, ha proportionerliga mått, välformat ollon och en pung av trevlig storlek. Alltsammans ska vara slätrakat.

Men som vanligt är det tillåtet att ha åsikter om män och deras alltför närvarande penisar men inte om kvinnors leggings. 

Blir väl en hashtag om detta också, antar jag. #getthefuckawayfromourleggings

• Anders 386
    New Dawn skrev 2017-10-18 09:15:04 följande:
    Det finns mängder av byxor, kjolar och klänningar som visar lika mycket former som leggings. Är du negativ till detta också? Faktum är att jeans inte så sällan framhäver rumpor mer än leggings. Hur ser du på det? Skulle du vilja se att kvinnor döljer sina kroppar mer?

Huruvida ens former syns beror dessutom på hur mycket former man har. Bör kvinnor, med mer former, enligt dig ta större ansvar och klä sig i extra bylsiga kläder bara för att män som du tycker det är störande med sexuell exponering?
    Nej - jag älskar när kvinnor exponerar sina kroppar, inte alls mig emot. Det är sexigt. Det tycker i princip alla män.

För sjuttioelfte gången har inte jag några problem med att se sexigt klädda kvinnor - jag njuter av det. Men frågan är om ni själva förstår att ni gör en officiell inbjudan till alla män att kåta upp sig på eran rumpa när ni visar upp den i ett par tajta leggings. 
  • Anders 386
    New Dawn skrev 2017-10-18 09:22:41 följande:
    Hur klarar du av att träna om du tycker att leggings är så störande sexuell exponering?

Du väljer att tro att kvinnor har leggings för att de njuter av att män blir kåta på dem. Gäller det även på gym?
    Du har missuppfattat mig totalt. Jag tycker inte alls att leggings är störande, det är skitsexigt. (på kvinnor)

Jag tror inte alls att kvinnor har leggings för att dom njuter av att kåta upp män. Jag menar precis tvärtom - dom har leggings men dom förstår inte hur många män som kollar in dom och blir kåta på dom.
  • Påven Johanna II
    Anders 386 skrev 2017-10-18 09:30:13 följande:
    Nej - jag älskar när kvinnor exponerar sina kroppar, inte alls mig emot. Det är sexigt. Det tycker i princip alla män.

För sjuttioelfte gången har inte jag några problem med att se sexigt klädda kvinnor - jag njuter av det. Men frågan är om ni själva förstår att ni gör en officiell inbjudan till alla män att kåta upp sig på eran rumpa när ni visar upp den i ett par tajta leggings. 
    Jag tror att kvinnor önskar rikta sina inviter till de män de kan acceptera blir kåta på dem. En del kvinnor tycker att det är roligt med uppskattning i form av många kåta män medan andra ogillar det. Så de som inte uppskattar det anser med stor sannolikhet inte att deras stjärtar i tajta leggings är en officiell inbjudan till alla män att hetsa upp sig över. Där tycker de förmodligen att män får tämja besten i brallan bäst de kan och inte göra några som helst antydningar om hur det är ställt. 
  • Påven Johanna II
    Anders 386 skrev 2017-10-18 09:34:35 följande:
    Du har missuppfattat mig totalt. Jag tycker inte alls att leggings är störande, det är skitsexigt. (på kvinnor)

Jag tror inte alls att kvinnor har leggings för att dom njuter av att kåta upp män. Jag menar precis tvärtom - dom har leggings men dom förstår inte hur många män som kollar in dom och blir kåta på dom.
    Jag tror att väldigt många vet om det men att de menar att männen ska behärska sig och sina lustar. 
  • Anton Chigurh
    Anders 386 skrev 2017-10-18 09:30:13 följande:

För sjuttioelfte gången har inte jag några problem med att se sexigt klädda kvinnor - jag njuter av det. Men frågan är om ni själva förstår att ni gör

en officiell inbjudan till alla män

att kåta upp sig på eran rumpa när ni visar upp den i ett par tajta leggings. 

Mmm.....är det att anse som en officiell inbjudan till alla män(att kåta upp sig)ifall en kvinna drar på sig ett par tajta jeans ???
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?