När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?
Vad säger ni modelejon?
Vad säger ni modelejon?
När det ska sluta? När de känner för det. Tycker det är upp till var och en att klä sig som den vill. Gillar mångfald och variation, finns inget tråkigare än jante och konstant neutral i alla lägen... då kan vi alla lika gärna gång omkring i gråa overaller för herregud om man skulle råka kränka någons jante eller modenorm... herregud vilken katastrof
Ur ett högst personligt "för min egen njutnings skull" perspektiv så tycker jag väl inte leggings inte är det snyggaste plagget i världen rent modemässigt med fan va trevligt det är att sjönja kvinnliga kurvor i tajta kläder och får man en skymt av en camel-toe så är min dag gjord.
Kan hålla med om att vissa saker är oändliga, som folks kläder, grovleken på en kuk och vems ansvar orgasmen är.
Men till sakfrågan. Lite generaliserande och med en smula ironi så är det väl så att om man utgår från hur det är i stockholm (vilket inte är hela sverige) så är personer som uppträder tämligen självupptaget förvånansvärt ofta iklädda leggings eller liknande tränigskläder.
Du vet, stannar upp mitt i gången på ICA för att fippla med mobilen så det bildas kö bakom. Tittar upp efter fem minuter och är inte ens en smula generad över proppen med kunder som aktivt försöker hålla social distans trots att det pressar på med nya kunder bakifrån. Och nästan alltid leggings eller tights.
Vad säger ni modelejon?
Det är såklart en generalisering, och jag dömmer ingen. Mer att jag ser till hålla uppsikt på en sådan person.
Sedan säger jag ju inte att alla som har taights är självcentrerade. Jag säger att påfallande många som beter sig självcentrerat har taights.
Men att det är så, bygger nog mycket på att den här typen av människor gärna vill signalera saker. Men vill visa att man är smal, för det är normativt fint. Man vill se ut som man nyss kommit från gymet, för det är normativt fint.
Det är samma typ av personer som för några år sedan, då promenaden återigen blev en träningform, men där man skulle flaxa med armarna medan man gick, kastade sig över samma träningsform, men då så klart iförda taights så att alla förstod att de tränade. En vanligt promenad kan man ju inte ta. Eller?
I dag gör de i stället armhävningar på hundkissiga räcken i den lokala parken, med en tränare som hetsar dom, eftersom det är viktigt att signalera även där, att man är något mer än något som bara motionera.
Det är med andra ord en typ av människor som är rätt uppfyllda i ett stort och viktigt projekt -sig själva.
Leggings utan ett längre plagg utanpå är väldigt avslöjande och sexualiserande av kvinnokroppen. Visst, häftigt att vila ögonen på, men personligen tycker jag det hör hemma i löpspåret eller gymmet - inte när man går på stan.
Men gillar man att visa upp sig och göra sig till ett sexobjekt så är det ju ett lämpligt plagg. Då vet man att man får sexuell respons.
Jag tycker att kvinnor ska sluta med leggings vid typ 10-11 år. (Förutom då vid träning.)
Leggings utan ett längre plagg utanpå är väldigt avslöjande och sexualiserande av kvinnokroppen. Visst, häftigt att vila ögonen på, men personligen tycker jag det hör hemma i löpspåret eller gymmet - inte när man går på stan.
Men gillar man att visa upp sig och göra sig till ett sexobjekt så är det ju ett lämpligt plagg. Då vet man att man får sexuell respons.
Jag tycker att kvinnor ska sluta med leggings vid typ 10-11 år. (Förutom då vid träning.)
Jag har leggings på mig till jobbet idag. De som inte vill träffa mig pga att jag inte vill frysa benen av mig, för någon annans skull, de behöver inte. ... Mvh, Pentra
De borde inte ens börja klä sig i leggings.