• Anonym (Fastochfin)

När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?

Vad säger ni modelejon?

• Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?
  • New  Dawn
    Påven Johanna II skrev 2017-10-18 09:29:42 följande:

Finns väldigt många kvinnor som har starka åsikter om att de minsann inte vill se några penisar. Kukar ska inte ens skymtas i mäns brallor - ja, de ska väl helst inte ens finnas mer än vid tillfällen när kvinnorna vill använda dem för penetrering och då ska de fanimig omedelbart vara hårda, ådriga, raka, ha proportionerliga mått, välformat ollon och en pung av trevlig storlek. Alltsammans ska vara slätrakat.

Men som vanligt är det tillåtet att ha åsikter om män och deras alltför närvarande penisar men inte om kvinnors leggings. 

Blir väl en hashtag om detta också, antar jag. #getthefuckawayfromourleggings

Jag har missat debatten om mäns penisar. Jag har inte aldrig upplevt att män exponerar sina penisar i vardagen genom byxor, eller att kvinnor klagar på detta. Jag har inte läst att kvinnor har så bestämda åsikter om mäns pungar och ollon heller. Du får länka.

Om det är så att män känner att de är begränsade och föraktade, eller ofrivilligt sexualiserade, för att de har särskilda byxor är det tråkigt.

Om det handlar om män som blottar sig är det ju annat.

Vad gäller utseende på kön finns det en hel del åsikter på kvinnors fittor, men denna tråd handlar inte om kön utan om kläder.

Jag vet inte vad du syftar på när du skriver att kvinnor kvinnor vill ha hårda kukar. För jo, det vill vi ju när vi vill ha sex. Vill inte du?
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (hmmsda)

Vad är det för problem med att kvinnor kör leggings? :)
    Så nice med en milf som går runt med barnvagn och leggings längst strandvägen en varm sommardag ;)

• New  Dawn
    Anders 386 skrev 2017-10-18 09:30:13 följande:

Nej - jag älskar när kvinnor exponerar sina kroppar, inte alls mig emot. Det är sexigt. Det tycker i princip alla män.

För sjuttioelfte gången har inte jag några problem med att se sexigt klädda kvinnor - jag njuter av det. Men frågan är om ni själva förstår att ni gör en officiell inbjudan till alla män att kåta upp sig på eran rumpa när ni visar upp den i ett par tajta leggings. 

Smaken är ju som baken, men många rumpor är precis lika sexiga(eller mer) i många andra byxor, (mjukisbyxor, arbetsbyxor) shorts, jeans, klänningar och kjolar.

Jag tror få kvinnor ser det som en allmän inbjudan till alla män att kåta upp sig på dem för att de klär på sig!

Det händer att jag skyler mig medvetet, då vissa mäns blickar och beteenden kan kännas lite obehagliga, men jag orkar inte hålla på så hela tiden.(tex om det blir varmt)

Eftersom de flesta män ser mig som människa och inte bara ett sexobjekt är det dock sällan problem. Leggings är hursomhelst inte plagg som vållar extra uppmärksamhet. Jag klär mig ibland för att vara fin, andra gånger för att det är praktiskt och skönt.
  • Palestrina

De flesta i tråden verkar dock ha problem med leggings på andra för att det är fult, inte för att det är sexigt. Kan bara konstatera att det är omöjligt att tillfredsställa alla, och vara tacksam för att man inte behöver göra det heller.

• New  Dawn
    Palestrina skrev 2017-10-18 11:20:20 följande:

De flesta i tråden verkar dock ha problem med leggings på andra för att det är fult, inte för att det är sexigt. Kan bara konstatera att det är omöjligt att tillfredsställa alla, och vara tacksam för att man inte behöver göra det heller.

Precis. Jag tror det handlar mycket om att medvetet, eller omedvetet, göra kvinnor obekväma och osäkra, antingen om det gäller att berätta hur fula och pinsamma de är, eller om hur de exponerar och viker ut sig som sexuella objekt. Tyvärr från båda könen.
  • Anonym (E.)

Vilken fråga.

Herregud, är det fult att bli äldre, vilket samhälle vi går till mötes.

Vart skall vi kvinnor ta vägen efter vi har fyllt 50 år, gömma oss kanske, eller gå ut när det har mörknat, om vi vågar...

• Pussan
    Anders 386 skrev 2017-10-18 09:30:13 följande:
    Nej - jag älskar när kvinnor exponerar sina kroppar, inte alls mig emot. Det är sexigt. Det tycker i princip alla män.

För sjuttioelfte gången har inte jag några problem med att se sexigt klädda kvinnor - jag njuter av det. Men frågan är om ni själva förstår att ni gör en officiell inbjudan till alla män att kåta upp sig på eran rumpa när ni visar upp den i ett par tajta leggings. 
    Givetvis gör vi det. Det är väl härligt när män blir kåta? Fast jag tycker nog att tajta jeans är sexigare än leggings. Speciellt med lite hål i
  • Anonym (Tränad)

Är det bara bekvämt för vältränade?

• Grossglanz

Älskar att se damer i tights

Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?