• Anonym (Fastochfin)

När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?

Vad säger ni modelejon?

• Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?
  • Mila76
    Anders 386 skrev 2017-10-17 09:46:18 följande:

Jag förstår inte hur du tänker. Eftersom ett barns kropp inte sänder sexuella signaler så har det ingen betydelse om barn har leggings - så tänker jag.

Däremot en mogen kvinnas kropp sänder ut helt andra signaler om hon klär sig på ett sätt som faktiskt visar hennes former på samma sätt som om hon var naken - det är en helt annan sak. Iaf i MIN värld...

Men för mig är det inget problem att se kvinnor i alla former springa omkring i leggings - jag tänker mera på hur dom själva vill bli uppfattade. Det handlar bara om omsorg om andra, jag vill bara att dom ska få lite självinsikt. 

Självklart en helt annan sak om dom har en tunika eller nåt över - då existerar inte problemet. Det handlar mera om hur kvinnan exponerar sin rumpa. 

En galen tanke, jag vet, men ponera för ett ögonblick att kvinnan inte ser det som sin livsuppgift att utgöra en visuellt behaglig upplevelse...
    Antalet kvinnor i SD:s riksdagsgrupp är lägre än antalet kvinnor i Iraks parlament. Är du nöjd med det, Jimmie Åkesson?
  • Anonym (Moa)

Leggings som man tränar i, är inte det tajts?

Jag tänker att leggings antingen är av nylon eller stickat, som strumpbyxor, eller bomull/ elastan som en stretch-tshirt. Förvirrande.

• Kurlie

Så tramsig tråd. Leggings ser ju i princip ut som tajta, svarta byxor. Länge leve dem och bekvämligheten! 

• Anders 386
    Mila76 skrev 2017-10-17 14:27:39 följande:
    En galen tanke, jag vet, men ponera för ett ögonblick att kvinnan inte ser det som sin livsuppgift att utgöra en visuellt behaglig upplevelse...
    Men vi människor funkar helt enkelt inte så. Hela våra liv sliter vi för att få bekräftelse från vår omvärld och att få känna oss "duktiga" i andras ögon.

Därför blir din galna tanke faktiskt inget annat en en galen tanke. (Män är inget undantag - det är väl därför vi aldrig använder leggings.) Skrattande
  • Mila76
    Anders 386 skrev 2017-10-17 14:46:09 följande:

Men vi människor funkar helt enkelt inte så. Hela våra liv sliter vi för att få bekräftelse från vår omvärld och att få känna oss "duktiga" i andras ögon.

Därför blir din galna tanke faktiskt inget annat en en galen tanke. (Män är inget undantag - det är väl därför vi aldrig använder leggings.) 

Jag förstår att det här kan vara svårt, men jag skiter högaktningsfullt i vad du tycker om mina kläder.

Och nej, leggings är inte min grej.
    Antalet kvinnor i SD:s riksdagsgrupp är lägre än antalet kvinnor i Iraks parlament. Är du nöjd med det, Jimmie Åkesson?
  • Anonym (leggings är fint)

Det där med att klä sig efter sin ålder har jag aldrig förstått. Många kvinnor idag ser ju unga ut långt upp i 30års åldern (åtminstone ur en gammal mans perspektiv), varför skall dessa klä sig som tanter för att de råkat fylla 36 istället för 26?

• Anonym (Moa)

Mila76 skrev 2017-10-17 14:57:23 följande:[/quote-nick]Jag förstår att det här kan vara svårt, men jag skiter högaktningsfullt i vad du tycker om mina kläder.

Och nej, leggings är inte min grej.[/quote

Nu är du orättvis mot Anders386 som försöker resonera lite kring ämnet. Du skiter i vad han tycker men väldigt många bryr sej i alla fall lite om att se bra ut för andra. Bara i denna tråd har vi hört en strumpbyxfetishist och en tjej som såg ner på kvinnor med leggings.( var det inte du, förresten? )

De flesta har en helfigurspegel hemma. Bara för att det inte är en kvinnas mål i livet eller plikt att se bra ut är det svårt att förneka att de flesta ändå försöker hitta kläder de känner sej fina i. Och kläder kan väcka känslor . Du verkar slå vilt i luften här, ämnet är inte gravallvarligt men det kan diskuteras ändå. Han har åsikter om exponerade rumpor i en tråd om leggings under ämnet sex , du blir irriterad på honom?

• humlan123

Att man ens svarar ingen sån här tråd...

Vem fan bryr sig om vad du tycker? Många tycker att det är fint och skönt eller bara fint eller bara skönt och skiter fullständigt i om ens kroppsform är för ful i dina ögon, för att bära ett sånt plagg.

Dom flesta sätter inte på sig kläder för att behaga andra din tönt.

• humlan123

Just det. Här är mina favorit-leggings. Folk tyckte säkert det var skitfult. Jag kunde inte bry mig mindre.

• Anders 386
    Mila76 skrev 2017-10-17 14:57:23 följande:
    Jag förstår att det här kan vara svårt, men jag skiter högaktningsfullt i vad du tycker om mina kläder.

Och nej, leggings är inte min grej.
    Nejdå - varför skulle det vara svårt? Tvärtom - det är väl bara jättebra för dig att du inte bryr dig om vad andra tycker om din klädsel. Grattis!

Men jag tror dom flesta inte är som du. Dom flesta vill nog se "snygga" ut i andras ögon - och anpassa klädseln efter den sociala grupp man vill tillhöra. 
Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?