• Anonym (Fastochfin)

När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?

Vad säger ni modelejon?

• Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?
  • Anonym (Mina)

Jag är rätt materialkänslig och tycker syntet kliar. Så det blir ofta jeans eller också leggings till kjol eller klänning, istället för strumpbyxor. Sommarhalvåret barbent men det funkar ju inte jämt. Mjukisbyxor kan jag dra runt i hemma och möjligen till affären en snabbis. Skulle inte gå i leggings utan nåt över, knappt ens hemma.

Får man inte använda kjol/klänning under vinterhalvåret om man inte klarar strumpbyxor enligt leggingshatarna? Jag tycker ett par snygga bomullsleggings ser betydligt bättre ut än att jag går och kliar mig

• gråfågel

Kan inte någon lägga ut bilder på typiska leggings? Jag fattar verkligen inte vad som är så annorlunda jämfört med tighta bomullsbyxor.

• 12N34K56S

Jag fattat inte varför bbw kvinnor tjejer inte kan gå i sånt sånna som är större theådåra

• Tukt
    New Dawn skrev 2021-03-30 09:00:51 följande:
    Att skriva att du vill *identifiera individer med en personlighet man inte vill beblanda sig med * och att *hålla uppsikt *på människor som har leggings är dömande. Du förutsätter, fördomsfullt, negativa egenskaper pga byxor.

Vaddå. "Dessa människor vill signalera" . Man visar precis lika mycket hur smal man är i jeans, ibland tom mer. Har sett rätt många överviktiga i leggings för övrigt, så jag håller inte ens med

Så om jag har leggings vill jag signalera att jag är smal. Man ser lika väl att jag är smal i blåkläderbyxor, klänning eller vad som helst. Faktum är att min kropp tom syns mindre i leggings och en lång blus, än i tex jeans och t-shirt. Jag hade leggings och en vinterklänning i vintras när jag och min man åt på restaurang. Detta berodde på att det var kallt. Hade det varit mildare /varmare hade jag haft strumpbyxor. Min man tyckte att jag var jättefin.

Det är bra att röra på armarna när man går. (Jag brukar inte göra det för jag väljer andra sätt) Om man går snabbare för att motionera, finns större anledning att ha stretchiga bekväma byxor.

Jag tränar mest hemma, inne, ensam, och då har jag alltid träningstights. Vad har du för förklaring till det? De som tränar ute kan ha precis samma orsaker som jag, trots arr ingen ser mig (förutom ev min man)

Jag fattar inte varför du är så negativ till att träna ute? Det är ju jättebra att träna ute. Då får man frisk luft och dagsljus. Extra bra i Coronatider. Vissa vill ha en tränare som pushar. Det är vanligt även på inomhusgym och i olika sporter. Vad har det med saken att göra? Om det hjälper människor att träna är det väl bra?

Känns som du är väldigt fördömande och negativ.
    Du har rätt i att jag är fördömande. Fördömande mot självcentrerade människor som inte respekterar andra.
    Däremot är jag inte negativt till att träna ute. Vilket du kommer se om du läser om mitt inlägg. Jag pratar inte om träning, utan tecknar en bild av människor som är tydligen självcentrerade och egoistiska.  
  • New  Dawn
    Tukt skrev 2021-03-30 20:05:09 följande:

Du har rätt i att jag är fördömande. Fördömande mot självcentrerade människor som inte respekterar andra.

Däremot är jag inte negativt till att träna ute. Vilket du kommer se om du läser om mitt inlägg. Jag pratar inte om träning, utan tecknar en bild av människor som är tydligen självcentrerade och egoistiska.  

Fast det du uttrycker här är i första hand inte kritik mot beteende, utan mot personer som har vissa kläder. Du tillskriver personer med vissa kläder egenskaper pga kläderna, och vill inte beblanda dig med människor som bär leggings. Jag tycker din föraktfulla översittarattityd är betydligt mer självcentrerad, än att stå ivägen på affärer och liknade. Ja, jag stör mig också på detta beteende, men det är personer med olika kläder som gör sådant.

Jag var och handlade i dag, efter ditt inlägg, och störde mig på människor som inte tog hänsyn. Ingen av dem hade tights.

Jo, du är visst fördömande och nedvärderande mot (vissa) personer som tränar ute. Du skriver " idag gör de i stället armhävningar på hundkissiga räcken i den lokala parken, med en tränare som hetsar dom, eftersom det är viktigt att signalera även där, att man är något mer än något som bara motionera"

De kanske bara vill träna ute. Varför kan du inte tänka så?Jag har tränat på utegym några gånger. Om du såg mig skulle du tänka samma om mig? Varför i så fall? Skulle du tänka så om jag sprang, åkte skidor också? Eller är det endast om jag har en "tränare"?. Eller beror det endast på vilka byxor jag har?
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Tukt
    New Dawn skrev 2021-03-30 20:49:44 följande:
    Fast det du uttrycker här är i första hand inte kritik mot beteende, utan mot personer som har vissa kläder. Du tillskriver personer med vissa kläder egenskaper pga kläderna, och vill inte beblanda dig med människor som bär leggings. Jag tycker din föraktfulla översittarattityd är betydligt mer självcentrerad, än att stå ivägen på affärer och liknade. Ja, jag stör mig också på detta beteende, men det är personer med olika kläder som gör sådant.

Jag var och handlade i dag, efter ditt inlägg, och störde mig på människor som inte tog hänsyn. Ingen av dem hade tights.

Jo, du är visst fördömande och nedvärderande mot (vissa) personer som tränar ute. Du skriver " idag gör de i stället armhävningar på hundkissiga räcken i den lokala parken, med en tränare som hetsar dom, eftersom det är viktigt att signalera även där, att man är något mer än något som bara motionera"

De kanske bara vill träna ute. Varför kan du inte tänka så?Jag har tränat på utegym några gånger. Om du såg mig skulle du tänka samma om mig? Varför i så fall? Skulle du tänka så om jag sprang, åkte skidor också? Eller är det endast om jag har en "tränare"?. Eller beror det endast på vilka byxor jag har?
    Du lägger väldigt mycket värderingar i det jag skriver. Och hur jag är. Men för att vara tydlig nu när vi är tämligen off-topic.
    1: Jag har svårt för självcentrerade människor som är respektlösa eller uttalat egoistiska.
    2: Där jag bor är vissa av dessa ofta klädda just i taights.
    3: Jag undviker människor som om jag av erfarenhet har ett beteende som kan påverka mig negativt. Ser jag exempelvis ett matbud från Fodoora eller liknande så ökar min vaksamhet, i och med att de är väldigt stressade och därmed en smula farliga. Det har varit nära att smälla flera gånger.
    På samma viss håller jag distans till tajghts-klädda kvinnor då jag av erfarenhet vet att de kan tvärstanna helt plötsligt.
    4: Detta har inget med träning i sig at göra, utan en människotyp som man kan identifiera genom hur de lever. Däribland träning.

Så det var allt jag hade att säga. Tack för mig. Ha ett bra liv.
  • New  Dawn
    Tukt skrev 2021-03-30 20:57:55 följande:

Du lägger väldigt mycket värderingar i det jag skriver. Och hur jag är. Men för att vara tydlig nu när vi är tämligen off-topic.

1: Jag har svårt för självcentrerade människor som är respektlösa eller uttalat egoistiska.

2: Där jag bor är vissa av dessa ofta klädda just i taights.

3: Jag undviker människor som om jag av erfarenhet har ett beteende som kan påverka mig negativt. Ser jag exempelvis ett matbud från Fodoora eller liknande så ökar min vaksamhet, i och med att de är väldigt stressade och därmed en smula farliga. Det har varit nära att smälla flera gånger.

På samma viss håller jag distans till tajghts-klädda kvinnor då jag av erfarenhet vet att de kan tvärstanna helt plötsligt.

4: Detta har inget med träning i sig at göra, utan en människotyp som man kan identifiera genom hur de lever. Däribland träning.

Så det var allt jag hade att säga. Tack för mig. Ha ett bra liv.

1.Det har inget med leggings att göra, och att tänka att personer är på detta sätt, och bör undvikas, bara för att de bär leggings, är respektlöst, då du inte respekterar människornas egentliga personlighet.

2. Ja, självklart finns det människor med leggings, eller andra kläder, som är självcentrerade, Det betyder ju inte att du måste döma ut och undvika människor med leggings generellt.

3 .Fast då är det ju beteendet, tex att de cyklar fort, som du behöver undvika. Du bör ju även akta dig för även andra personer som kommer cyklande fort. Inte se efter om de är från Foodora. Har själv inte haft dessa problem, för övrigt.

Allvarligt... "Tightsklädda kvinnor kan tvärstanna!" Är du på riktigt?

4. Fast du skrev ju exempel på hur de tränade. Hur vet du hur dessa människor är? och varför de tränar?

Jadu...Allt du hade att säga... Du hade mycket fördommar och förakt, nedvärderande tankar om människor på lösa grunder du.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (....)

När jag läser kommentarerna här så verkar det som att många blandar ihop/förväxlar leggings med träningsbyxor. Träningsbyxor har man när man tränar eller i samband med träningen och leggings har man under kjol/klänning. Att ha leggings är, enligt mig, både snyggare och mer bekvämt än strumpbyxor! Alltså bör man, oavsett kön, aldrig sluta använda något av dessa plagg men däremot använda dem vid rätt tillfälle!

• joffan

Absolut inget modelejon men kan dela med mig av min åsikt ändå. Jag tycker man klär sig i det så länge man vill. Jag klär mig ofta i leggins och långa hoodies. Leggins och ocersized tröjor. Så jäkla skönt plagg leggins. Jag är 30 år och ser inget fel i att bära leggins. Jag köper leggins till min 3åring ibland och min mamma som är 56 bär leggins också :)

• Anonym (B)
    Anonym (Ann) skrev 2021-03-29 11:52:44 följande:

Om jag visste vem du var skulle jag gå framför dig i bara leggings. Då skulle du få se på daller!  Ärligt, vad spelar det för roll om en kvinnas rumpa dallrar så det syns? Så ovanligt är det inte.

Så osmakligt...
Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?