New Dawn skrev 2021-03-30 00:03:17 följande:
Är det så? Jag har inte tänkt så mycket på hur folk är klädda som är "i vägen" och liknande. De tillfälle jag minns nu har varit personer i helt andra kläder, men självklart finns det personer i leggings som är på detta sätt.
Jag tycker man kan ha så olika utstrålning i leggings. Dels snygga leggings med tex en långskjorta över,
eller sportig variant av leggings
eller "sexig", med typ magtröja till,
eller sjaskig, slitna och opassande.
(Helt olika människotyper, väldigt generaliserande)
Jag använder själv leggings ibland. Inte mitt vanligaste plagg men ändå. Har typ vackra tunikor över, (lätt genomskinliga med linne under) med en smal skinnrem knuten i midjan. Har även någon lite längre blus till ibland. Har snygga leggings i bra material. Har även träningstights, som jag iofs mest har vi träning, men ibland även på promenader och ibland, (ve och fasa) kan jag gå in i en butik med dessa kläder under dessa promenader om jag kommer på något jag behöver.
Jag tar mycket hänsyn till andra människor och är försynt Släpper fram folk, håller avstånd osv. Men hade jag mött dig hade du dömt ut mig.
Det är såklart en generalisering, och jag dömmer ingen. Mer att jag ser till hålla uppsikt på en sådan person.
Sedan säger jag ju inte att alla som har taights är självcentrerade. Jag säger att påfallande många som beter sig självcentrerat har taights.
Men att det är så, bygger nog mycket på att den här typen av människor gärna vill signalera saker. Men vill visa att man är smal, för det är normativt fint. Man vill se ut som man nyss kommit från gymet, för det är normativt fint.
Det är samma typ av personer som för några år sedan, då promenaden återigen blev en träningform, men där man skulle flaxa med armarna medan man gick, kastade sig över samma träningsform, men då så klart iförda taights så att alla förstod att de tränade. En vanligt promenad kan man ju inte ta. Eller?
I dag gör de i stället armhävningar på hundkissiga räcken i den lokala parken, med en tränare som hetsar dom, eftersom det är viktigt att signalera även där, att man är något mer än något som bara motionera.
Det är med andra ord en typ av människor som är rätt uppfyllda i ett stort och viktigt projekt -sig själva.