Inlägg från: Påven Johanna II |Visa alla inlägg
  • Påven Johanna II

När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?

Jag skulle aldrig använda leggings mer än när jag tränar och då är det av funktionsmodell. Jag har dock noterat mig om att träningskläder numera är människors myskläder som de använder när de går på stan, shoppar, fikar eller vad de nu gör. De är av många inte längre avsedda enbart för träningssammanhang utan har fått nya användningsområden. 

• Påven Johanna II
    Mila76 skrev 2017-10-17 16:39:53 följande:
    Har jag förstått dig rätt att du tror att kvinnor ser det som en livsuppgift att vara en visuellt behaglig upplevelse?

Du skulle nog bli förvånad över förändringarna som skett sedan 50-talet. Idag räcker det för många att de själva anser att deras kläder är snygga, vad du eller andra reliker anser är irrelevant.
    Det är väl ingen som påstått att du klär dig för att du vill attrahera Anders? Det han pratar om är väl att det med stor sannolikhet finns någon eller några som du, om inte klär dig för, så åtminstone bryr dig om vad de tycker om din framtoning, klädsel och allt. 

I övrigt håller jag med dig om att det viktigaste är vad man själv tycker.
  • Påven Johanna II

Finns väldigt många kvinnor som har starka åsikter om att de minsann inte vill se några penisar. Kukar ska inte ens skymtas i mäns brallor - ja, de ska väl helst inte ens finnas mer än vid tillfällen när kvinnorna vill använda dem för penetrering och då ska de fanimig omedelbart vara hårda, ådriga, raka, ha proportionerliga mått, välformat ollon och en pung av trevlig storlek. Alltsammans ska vara slätrakat.

Men som vanligt är det tillåtet att ha åsikter om män och deras alltför närvarande penisar men inte om kvinnors leggings. 

Blir väl en hashtag om detta också, antar jag. #getthefuckawayfromourleggings

• Påven Johanna II
    Anders 386 skrev 2017-10-18 09:30:13 följande:
    Nej - jag älskar när kvinnor exponerar sina kroppar, inte alls mig emot. Det är sexigt. Det tycker i princip alla män.

För sjuttioelfte gången har inte jag några problem med att se sexigt klädda kvinnor - jag njuter av det. Men frågan är om ni själva förstår att ni gör en officiell inbjudan till alla män att kåta upp sig på eran rumpa när ni visar upp den i ett par tajta leggings. 
    Jag tror att kvinnor önskar rikta sina inviter till de män de kan acceptera blir kåta på dem. En del kvinnor tycker att det är roligt med uppskattning i form av många kåta män medan andra ogillar det. Så de som inte uppskattar det anser med stor sannolikhet inte att deras stjärtar i tajta leggings är en officiell inbjudan till alla män att hetsa upp sig över. Där tycker de förmodligen att män får tämja besten i brallan bäst de kan och inte göra några som helst antydningar om hur det är ställt. 
  • Påven Johanna II
    Anders 386 skrev 2017-10-18 09:34:35 följande:
    Du har missuppfattat mig totalt. Jag tycker inte alls att leggings är störande, det är skitsexigt. (på kvinnor)

Jag tror inte alls att kvinnor har leggings för att dom njuter av att kåta upp män. Jag menar precis tvärtom - dom har leggings men dom förstår inte hur många män som kollar in dom och blir kåta på dom.
    Jag tror att väldigt många vet om det men att de menar att männen ska behärska sig och sina lustar. 
Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?