Inlägg från: Anonym (23) |Visa alla inlägg
  • Anonym (23)

När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?

Anonym (30+?) skrev 2017-10-15 20:55:36 följande:

Nu googlade jag "leggings do's and don'ts" för att försöka förstå. Alltså, aldrig att jag skulle ha den tunna, genomskinliga varianten. Och jag är jättenoga med att ha svarta boxertrosor under för mer "extra tyg" på rumpan. Men på många bilder användes det som strumpbyxor, med en klänning eller lång tunika till. Det hade inte jag fattat att leggins var. Det säljs ju bland andra, vanliga byxor och kläder. Inte underkläder....

Haha vadå använder du det som byxor? :O
  • Anonym (23)
    Anonym (Never) skrev 2017-10-16 08:30:08 följande:

Åh jag har precis tänkt börja, är 28 år. Någon som har tips var man kan köpa helt vanliga enfärgade leggings av ett lite tjockare material (inte fake läder)?

Har hittills låtit bli för att alla jag provat varit så tunna att de blir genomskinliga uppåt låret och definitivt visat troskanten. Och då är jag ändå ganska smal, dock lång.

Tycker Gina tricots är tjocka och sköna. Har dom alltid hemma som mjukisbyxor, de är inte genomskinliga på mig som är 173 lång och smal iaf. :)
  • Anonym (23)
    EmberEyes skrev 2017-10-16 20:24:44 följande:

Fast nu är du lite väl rabiat.

Jag får väl bedöma var jag tycker är attraktivt utan din tillåtelse, lika mycket som du har rätt att bedöma vad du finner attraktivt utan min tillåtelse. Så jo, hen har rätt att bedöma att hen anser strumpbyxor vara sexigare än leggings. Du har däremot inte rätt att fördöma hen för att hen föredrar det ena framför det andra.

Klart gea har rätt att fördöma hen för att hen tycker att leggings är fult.
  • Anonym (23)
    humlan123 skrev 2017-10-17 16:05:31 följande:

Just det. Här är mina favorit-leggings. Folk tyckte säkert det var skitfult. Jag kunde inte bry mig mindre.

Coolt :) märks att du har en egen stil, vet att du inte bryr dig men ville ändå säga att det var snyggt.
  • Anonym (23)
    New Dawn skrev 2017-10-17 20:25:42 följande:

Jag blir lite trött och förvånad hur mycket förakt och åsikter det finns kring ett plagg. 

Jag undrar vad det beror på. Kanske är det viktigt att kvinnor inte blir för självsäkra i sin kroppar och i sina kläder. Lite skam måste hänga oss i hälarna. Skammen att ha fel kropp, fel ålder, eller bara skammen att inte ha koll på vad som är okej och vad som är moderiktigt och rätt i andras ögon.
    Jag tycker kvinnor ska använda leggings, för att det är snyggt. 
    för att det är skönt. 
    för att det är ekonomiskt. 
    för att de känner att deras kropp ser bra ut. 
    för att det passar bättre till ett plagg 
    eller för att man känner sig sexig. 
    Eller för att man inte bryr sig. 
    Härnedan visar jag ett axplock av olika leggings. Så nu har ni,(somliga av er) chansen att sitta och sucka över hur gräsligt, patetisk, fult, opassande, taffligt det är med leggings. 
    Självklart har man rätt att ha en smak, men man kan ju fundera över varför vissa måste vara så kategoriska och fördömande. Det är tråkigt att läsa generella uttalande om att vissa anses för runda, för smala, för gamla, eller för unga för ett visst plagg.
    Riktigt trevligt inlägg, hade varit kul med fler plus size kvinnor dock! Många överviktiga/tjocka skäms för att använda leggings och strumpbyxor tyvärr.
Svar på tråden När bör kvinnor sluta klä sig i leggings? Gräns vid 25 år?