• Monikame

BF Augusti 2017

Hej allihopa!

Jag och min man försökte bli med barn i många månader men det gick inte. Till slut bestämde vi att ta en paus. Vi gifte oss och åkte på bröllopsresa ..och just då lyckades vi.

Bara en vecka efter ägglossningen började jag må illa och tog en test . Den plusade . Var faktiskt förvånad att den kännde av graviditeten redan efter 8 dagar. Undrar om det kan vara tvillingar ( hoppas lite naivt:)

Finns det någon mer som väntar sin bejbis i augusti. Berätta gärna hur blev det för dig.

• Svar på tråden BF Augusti 2017
  • idahen
    Clefairy skrev 2016-12-07 18:18:27 följande:

Hej alla blivande mammor! Jag har också plussar i förrgår, är i vecka 4+4 idag! :) trots tre test fattar jag inte det. Är otroligt rädd för missfall. Detta är min första graviditet, jag var tidigare säker på att jag aldrig kunde bli gravid, haha.

Jag har noll och inga symtom, annat än lite konstig mage.

Nån mer som är jätteorolig för missfall?

Jag är också jätte nervös för missfall och är små nojig varje gång jag ska gå på toaletten att det ska komma blod. Men samtidigt försöker jag hålla positivt tänkande ! Precis som dig trodde jag aldrig att jag skulle kunna bli gravid och vill verkligen att detta ska fungera Glad
  • CamillA_S
    idahen skrev 2016-12-07 18:28:14 följande:
    Jag är också jätte nervös för missfall och är små nojig varje gång jag ska gå på toaletten att det ska komma blod. Men samtidigt försöker jag hålla positivt tänkande ! Precis som dig trodde jag aldrig att jag skulle kunna bli gravid och vill verkligen att detta ska fungera Glad
    Exakt samma här. Rädd varje gång jag ska gå toa för att det ska vara blod.

Grattis till plusset, väntar också vårt första ??
  • CamillA_S
    CamillA_S skrev 2016-12-07 18:40:21 följande:
    Exakt samma här. Rädd varje gång jag ska gå toa för att det ska vara blod.

Grattis till plusset, väntar också vårt första ??
    Väntar ni också ert första ska det stå? ????
  • LillaLilja

Hej! Hoppar gärna in här om jag får.

En son född -11 och i september -14 fick jag ett missfall, då beslutade vi oss för att vänta ett tag.. Satt in spiral ett tag efter mf och tpg ut den nu i maj..

plussade i förrgår på bim-2 med ett suuuuupersvagt streck. Köpte digitalt som visade gravid 1-2 veckor.

Bf 14/8.

Första barnet 110912 MF Sept 14 BF Aug 17?
  • idahen
    CamillA_S skrev 2016-12-07 18:56:14 följande:
    Väntar ni också ert första ska det stå? ????
    Ja grattis till er också ! Så fantastiskt!

Ja precis, det är vårt första barn. Så efterlängtad! Efter en operation, en lång utredning, en insemination och på första IVF försöket. Men jag ska inte ropa hej än.. Som sagt är väldigt nervös! Hur har det gått för er? 
  • idahen

Det här kanske är en dum fråga.. Men jag är nyinflyttad i Sverige (från Finland) och är lite osäker på hur systemet fungerar. Men när ska man kontakta MVC? På vissa ställen står det att det är bra att göra det med en gång för att skapa en bra kontakt med sin barnmorska medan på andra ställen står det att man gärna ska vänta till typ vecka 8 eller 9 för då kan man också skriva in sig. Jag känner mig lite osäker nu...

• MKE

Hallå tjejer! Oxå plussat i dagarna här, verkar ha BF 14/8 (lilla nr 4 här) grattis till er alla!

• pigne
    CamillA_S skrev 2016-12-07 18:22:21 följande:

Så häftig känsla! Läste att du också är gasig i magen, samma här ;) har även haft lite ont i magen från i lördags tills igår. Det var även så jag misstänkte att jag kanske vara gravid, plus utebliven mens. Men idag har jag inte känt något. Är även väldigt frusen, men vet inte om det beror på graviditeten. Blir det ert första barn?

Jag fryser också fruktansvärt mycket, kan det bero på detta tro?

Ja för oss är det första försöket med första barnet :)
  • pigne
    Clefairy skrev 2016-12-07 18:18:27 följande:

Hej alla blivande mammor! Jag har också plussar i förrgår, är i vecka 4+4 idag! :) trots tre test fattar jag inte det. Är otroligt rädd för missfall. Detta är min första graviditet, jag var tidigare säker på att jag aldrig kunde bli gravid, haha.

Jag har noll och inga symtom, annat än lite konstig mage.

Nån mer som är jätteorolig för missfall?

Jag är jätteorolig för missfall!! Synar varje liten känsla i magen och varje toalettbesök... vill att dessa första veckorna ska gå fort så man kan lugna ner sig lite iaf!
  • pigne
    idahen skrev 2016-12-07 19:13:49 följande:

Det här kanske är en dum fråga.. Men jag är nyinflyttad i Sverige (från Finland) och är lite osäker på hur systemet fungerar. Men när ska man kontakta MVC? På vissa ställen står det att det är bra att göra det med en gång för att skapa en bra kontakt med sin barnmorska medan på andra ställen står det att man gärna ska vänta till typ vecka 8 eller 9 för då kan man också skriva in sig. Jag känner mig lite osäker nu...

Jag ringde dem i förra veckan och frågade, hon jag pratade med tyckte bara att det var bra om man kontaktade dem tidigt (är i v 5+0) så ring du och kolla med dem :)
Svar på tråden BF Augusti 2017