• Monikame

BF Augusti 2017

Hej allihopa!

Jag och min man försökte bli med barn i många månader men det gick inte. Till slut bestämde vi att ta en paus. Vi gifte oss och åkte på bröllopsresa ..och just då lyckades vi.

Bara en vecka efter ägglossningen började jag må illa och tog en test . Den plusade . Var faktiskt förvånad att den kännde av graviditeten redan efter 8 dagar. Undrar om det kan vara tvillingar ( hoppas lite naivt:)

Finns det någon mer som väntar sin bejbis i augusti. Berätta gärna hur blev det för dig.

• Svar på tråden BF Augusti 2017
  • Clefairy

Blir det för tidigt att berätta för familjen i jul? Jag ringde mamma igår och småpratade, och då sa hon att hennes killes dotter ska få barn, också i augusti!!! Alltså vilket sammanträffande. Det var sjukt svårt att inte säga att hon inte bara ska bli plastmattor utan även riktig mormor i augusti.

Har tänkt berätta i jul, kommer vara i vecka 6+6 enligt kalendrar då.

• pigne
    Mickiszz skrev 2016-12-08 17:03:54 följande:

5+2 här :)

Kul, då är vi nästan exakt samma! :)
  • pigne
    Clefairy skrev 2016-12-08 18:50:29 följande:

Blir det för tidigt att berätta för familjen i jul? Jag ringde mamma igår och småpratade, och då sa hon att hennes killes dotter ska få barn, också i augusti!!! Alltså vilket sammanträffande. Det var sjukt svårt att inte säga att hon inte bara ska bli plastmattor utan även riktig mormor i augusti.

Har också funderat på att berätta i jul, är då i vecka 7+3... känns lite tidigt men ändå som en kul grej! Bra julklapp :)
  • LillaLilja

Vi tänker vänta eller iaf försöka vänta med att berätta. Det vire ju superkul att berätta vid jul men förra graviditeten fick jag missfall i v. 12+1 så jag kommer inte kunna andas ut förrän efter RUL eller ett Ul..

Sonen på 5år läääängtar efter att bli storebror så han berättar vi nog för snart, men vi kommer förklara att det aldrig är säkert att det kommer en bebis... Han visste om förra graviditeten och vet vad som hände. Han var med när ambulansen hämtade mig och såg hur jag blödde.. Han var 3 år då...

Första barnet 110912 MF Sept 14 BF Aug 17?
  • CamillA_S
    pigne skrev 2016-12-08 19:00:27 följande:
    Har också funderat på att berätta i jul, är då i vecka 7+3... känns lite tidigt men ändå som en kul grej! Bra julklapp :)
    Här blir det också en julklapp ????
  • Angel in sight
    Clefairy skrev 2016-12-08 18:50:29 följande:

Första graviditeten berättade vi direkt för familj och närmsta vänner, när vi fick reda på det i v 6 och andra väntade vi till v 9 förutom en nära vän som fick veta direkt.

Denna gång velar jag lite. Fått för mig att jag inte vill berätta förrän v 13. (Även denna gång har samma nära vän fått veta det, bara för hon ställde en rak fråga). En anledning är att jag vill hinna göra nåt vul/ul innan och att jag även vill berätta för våra döttrar först av alla. En annan anledning är att min pappa är svårt sjuk och jag vill inte göra min familj mer ledsen än vad den redan är ifall det inte skulle gå vägen. Å andra sidan vill jag berätta, speciellt för min mamma för att hon skulle ha något att se fram emot.

Min sambo verkar gå med på det men hade han fått bestämma själv hade han nog berättat till jul. På julafton är det v 6+5. Jag tycker det känns för tidigt. Men vi får se hur det blir. Egentligen vill jag ropa ut till alla att jag är gravid!
  • Angel in sight
    Icnivad skrev 2016-12-08 16:53:11 följande:

Precis så jag tänkte med. Vill vara med i en hemlig grupp för bara de med bf augusti-17!

Har också sett de som skapat slutna facebook-grupper som heter nåt annat än gravid så det inte syns vad det är. En sådan kan jag också tänka mig vara med i.
  • lillagumman85
    LillaLilja skrev 2016-12-08 19:30:03 följande:

Vi tänker vänta eller iaf försöka vänta med att berätta. Det vire ju superkul att berätta vid jul men förra graviditeten fick jag missfall i v. 12+1 så jag kommer inte kunna andas ut förrän efter RUL eller ett Ul..

Sonen på 5år läääängtar efter att bli storebror så han berättar vi nog för snart, men vi kommer förklara att det aldrig är säkert att det kommer en bebis... Han visste om förra graviditeten och vet vad som hände. Han var med när ambulansen hämtade mig och såg hur jag blödde.. Han var 3 år då...

Oj, vad jobbigt och dramatiskt det måste varit! Förstår att ni vill vänta med att berätta. Jag en 5 åring som också längtar efter att bli storebror. ????

håller tummarna att det går vägen för oss alla!
  • lillagumman85

Hoppar in i denna tråd!

Plussade för några dagar sedan och är i v 4+1 idag.

Jag aldrig plussat så tidigt innan.. mina tankar går också till att det kan vara två? :-O

Med mina två barn (9 år och 5 år) blev de blanka testen plus vid bim+14 och bim+8

Hoppas att lilla bönan vill stanna i magen nu och vi tänker nog ändå berätta vid jul och nyår om det känns bra.

• Miri85

Hej och grattis! Jag plussade själv den 3 december. Sista mens första dag var 3 nov.

Gravid med mitt första barn och är så förväntansfull!

Bf den 10 augusti.

Är det några fler som vill följas åt? Jag är rätt så ny här i detta forum.

Jag har nästan inga symptom -ännu, förutom lite yrsel, spända bröst, bröstvårtorna är jättekänsliga och har tidsvis molande värk i livmodern. Barnmorskan sa över telefon att det berodde på "växtvärk".

Första besöket hos mvc den 19/12.

Bor i Gbg.

:)

Svar på tråden BF Augusti 2017