Clefairy skrev 2016-12-08 18:50:29 följande:
Blir det för tidigt att berätta för familjen i jul? Jag ringde mamma igår och småpratade, och då sa hon att hennes killes dotter ska få barn, också i augusti!!! Alltså vilket sammanträffande. Det var sjukt svårt att inte säga att hon inte bara ska bli plastmattor utan även riktig mormor i augusti.
Har tänkt berätta i jul, kommer vara i vecka 6+6 enligt kalendrar då.
Första graviditeten berättade vi direkt för familj och närmsta vänner, när vi fick reda på det i v 6 och andra väntade vi till v 9 förutom en nära vän som fick veta direkt.
Denna gång velar jag lite. Fått för mig att jag inte vill berätta förrän v 13. (Även denna gång har samma nära vän fått veta det, bara för hon ställde en rak fråga). En anledning är att jag vill hinna göra nåt vul/ul innan och att jag även vill berätta för våra döttrar först av alla. En annan anledning är att min pappa är svårt sjuk och jag vill inte göra min familj mer ledsen än vad den redan är ifall det inte skulle gå vägen. Å andra sidan vill jag berätta, speciellt för min mamma för att hon skulle ha något att se fram emot.
Min sambo verkar gå med på det men hade han fått bestämma själv hade han nog berättat till jul. På julafton är det v 6+5. Jag tycker det känns för tidigt. Men vi får se hur det blir. Egentligen vill jag ropa ut till alla att jag är gravid!