• Monikame

BF Augusti 2017

Hej allihopa!

Jag och min man försökte bli med barn i många månader men det gick inte. Till slut bestämde vi att ta en paus. Vi gifte oss och åkte på bröllopsresa ..och just då lyckades vi.

Bara en vecka efter ägglossningen började jag må illa och tog en test . Den plusade . Var faktiskt förvånad att den kännde av graviditeten redan efter 8 dagar. Undrar om det kan vara tvillingar ( hoppas lite naivt:)

Finns det någon mer som väntar sin bejbis i augusti. Berätta gärna hur blev det för dig.

• Svar på tråden BF Augusti 2017
  • Malin Cc

Hoppar in här jag med.

Väntar mitt andra barn, första fyller ett nu.

Trodde först vi hade bf i Juli men visade sig att min äl var senare än vi trodde ?? Så nya bf är 4/8.

• Valoe
    Angel in sight skrev 2016-12-07 14:07:17 följande:
    Tack och Grattis själv! Då är vi exakt samma, är också i v 5, 4+2. Kul! Här är det också tredje bebisen och känns som nåt nytt. Mina andra barn är nämligen 9 och snart 7 år så det var ett tag sen man var gravid.
    Men åh va roligt!! Då går vi igenom exakt samma sak :) Känner mig mer "nojjig" nu än dom 2 gångerna innan, lite jobbigt, men jag ska nog få ordning på det med. hur känner du?

// Emmily
  • Icnivad

Hoppar in här jag med. 5+6 idag.

Plussade chockat igår. Ammar fortfarande storebror och har bara haft en mens, så trodde att mensen bara krånglade nu i början.

Går det här vägen så är det barn nummer 4 för oss!

• Icnivad

Väntar och hoppas på att någon snart skapar en bf-grupp på facebook man kan gå med i. Jag är inte redo att skapa en själv, för det känns inte som att graviditeten är på riktigt än! ????????

• Angel in sight
    Valoe skrev 2016-12-08 10:10:39 följande:

Men åh va roligt!! Då går vi igenom exakt samma sak :) Känner mig mer "nojjig" nu än dom 2 gångerna innan, lite jobbigt, men jag ska nog få ordning på det med. hur känner du?

// Emmily

Ja superkul :). Jag känner mig också mer nojig denna gång. Både pga att vi försökt bli gravida ett år och att jag ju blivit äldre än sist och att min kropp varit med om saker som gör att jag känner mig skörare än när mina döttrar föddes. Det är så tidigt än och det är väl det som oroar, att man inte fått bekräftat att bebis ligger rätt och att hjärtat slår. Gravid känner jag ju mig så det känns bra att må lite illa och gråta titt som tätt och ha ömma bröst och molvärk. Sådant gör ju en glad för det blir mer verkligt att det sker saker i kroppen.

När ringer du mvc?
  • Mila

Jag hoppar också in här. Har följt denna tråd men inte vågat skriva. Fick mf i juni och nu är jag gravid igen, har en dotter på 5,5 år. 4+5 idag så väldigt tidigt.

Vid graviditet får jag alltid stora ömma bröst. Ömmandet har varierat och är värst på nätter så de bränner rejält i dem när jag rör mig. Dock vaknade jag imorse och vara bara lite öm i höger. Nu är det knappt något i något bröst :( Nojjar upp mig direkt och förbereder mig på det värsta. Men jag fick iaf ett mycket starkare test idag än för 2 dagar sedan. Och har som hugg och lite molvärk till och från.

Någon som känner igen sig?

Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • CamillA_S
    Icnivad skrev 2016-12-08 10:43:08 följande:

Väntar och hoppas på att någon snart skapar en bf-grupp på facebook man kan gå med i. Jag är inte redo att skapa en själv, för det känns inte som att graviditeten är på riktigt än! ????????

Det finns en FB grupp som heter gravida med BF 2017. Men vågar inte gå med där ännu, då minna vänner kan se att jag gått med i gruppen. Så väntar ett tag till.

Vore ju kul med en FB grupp för oss som är beräknade i augusti också ??
  • CamillA_S
    Mila skrev 2016-12-08 12:07:06 följande:

Jag hoppar också in här. Har följt denna tråd men inte vågat skriva. Fick mf i juni och nu är jag gravid igen, har en dotter på 5,5 år. 4+5 idag så väldigt tidigt.

Vid graviditet får jag alltid stora ömma bröst. Ömmandet har varierat och är värst på nätter så de bränner rejält i dem när jag rör mig. Dock vaknade jag imorse och vara bara lite öm i höger. Nu är det knappt något i något bröst :( Nojjar upp mig direkt och förbereder mig på det värsta. Men jag fick iaf ett mycket starkare test idag än för 2 dagar sedan. Och har som hugg och lite molvärk till och från.

Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
    Grattis!!!

Jag känner inte något i mina bröst ännu. Men känner igen din beskrivning av hugg och molvärk.
  • Angel in sight
    Mila skrev 2016-12-08 12:07:06 följande:

Grattis! :) Som jag förstår det så kan symtomen pendla så det säger egentligen inte så mycket om själva graviditeten. Positivt att testet var starkare! Jag förstår och känner igen mig i din oro. Jag har också en del oro som du kan läsa lite längre upp i tråden.. Dock har jag ingen erfarenhet av missfall så jag förstår om det blir extra jobbigt för er som varit med om en sådan hemsk upplevelse.

Molande och stickningar i magen har jag som varierar från höger och vänster och mitten och diffus överallt.

Kul att följas åt här!
  • Mickiszz

Hej hej! Jag hoppar också in här. :) grattis till plusset allihopa! Själv plussade jag i fredags, då BIM - 4. Är första barnet för oss! Fjärde försöket! Är nu i vecka 5+2 :) så himla spännande och aningen overkligt faktiskt! !

Svar på tråden BF Augusti 2017