• Monikame

BF Augusti 2017

Hej allihopa!

Jag och min man försökte bli med barn i många månader men det gick inte. Till slut bestämde vi att ta en paus. Vi gifte oss och åkte på bröllopsresa ..och just då lyckades vi.

Bara en vecka efter ägglossningen började jag må illa och tog en test . Den plusade . Var faktiskt förvånad att den kännde av graviditeten redan efter 8 dagar. Undrar om det kan vara tvillingar ( hoppas lite naivt:)

Finns det någon mer som väntar sin bejbis i augusti. Berätta gärna hur blev det för dig.

• Svar på tråden BF Augusti 2017
  • Treansresa
    Angel in sight skrev 2016-12-08 18:42:51 följande:

Ni som redan har barn, när tänker ni berätta för dem?

Vi tänker vänta tills efter v 12. Klarar vi att fortsätta dölja det så blir det nog ända till efter Rul. Men vill ej chansa då det är viktigt att dom får veta av oss få dom är så stora:)

Hur tänker du?
  • Angel in sight
    Treansresa skrev 2016-12-09 07:58:33 följande:

Vi tänker vänta tills efter v 12. Klarar vi att fortsätta dölja det så blir det nog ända till efter Rul. Men vill ej chansa då det är viktigt att dom får veta av oss få dom är så stora:)

Hur tänker du?

Jag tänker att jag vill vänta till v 13 och då hoppas jag ha varit på ett vul innan för att få bekräftat att bebis ligger rätt och lever. Mina barn är snart 7 år och 9,5 och jag vill inte att de får veta för tidigt när det är som skörast nu i början. För mig är det viktigt att vi berättar för barnen och att de får veta det först av familjen.
  • Malin Cc

Vi kommer vänta med att berätta för släkten. Våra föräldrar och mina närmaste vänner vet, var på akuten förra vecka då dom misstänkte utomhavandeskap så därför berättade vi så tidigt. Ska på ett ul nästa vecka :)

• pigne
    Miri85 skrev 2016-12-09 07:51:37 följande:

Hej och grattis! Jag plussade själv den 3 december. Sista mens första dag var 3 nov.

Gravid med mitt första barn och är så förväntansfull!

Bf den 10 augusti.

Är det några fler som vill följas åt? Jag är rätt så ny här i detta forum.

Jag har nästan inga symptom -ännu, förutom lite yrsel, spända bröst, bröstvårtorna är jättekänsliga och har tidsvis molande värk i livmodern. Barnmorskan sa över telefon att det berodde på "växtvärk".

Första besöket hos mvc den 19/12.

Bor i Gbg.

:)

Hej! Jag är i samma sits som dig, väntar första barnet och är beräknad 8/8 :) har samma symptom som du, inget illamående än vilket jag är glad för. Ska till BVC på onsdag första gången!

Bor strax utanför Gbg och följs gärna åt! :)
  • Treansresa
    Angel in sight skrev 2016-12-09 09:05:14 följande:

Jag tänker att jag vill vänta till v 13 och då hoppas jag ha varit på ett vul innan för att få bekräftat att bebis ligger rätt och lever. Mina barn är snart 7 år och 9,5 och jag vill inte att de får veta för tidigt när det är som skörast nu i början. För mig är det viktigt att vi berättar för barnen och att de får veta det först av familjen.

Det låter som här. Vill också att det första är över. Var på vul igår och såg hjärtat men det är ju inga garantier. Våra barn är mellan 7 och 11 så tycker också det är viktigt att dom vet först. Släkten kommer få veta allt eftersom det syns.
  • Mickiszz

Alltså hur stark växtvärk har ni haft i v 5+2? Har sån himla värk.. blir nervös ????

• pigne
    Mickiszz skrev 2016-12-09 13:27:24 följande:

Alltså hur stark växtvärk har ni haft i v 5+2? Har sån himla värk.. blir nervös ????

Jag hade det i några dagar! Kändes som väldig mensvärk...
  • Clefairy

Jag har bara väldigt lindrig mensvärksliknande smärta just nu. Önskar nästan man kände mer, men vill samtidigt gärna slippa må illa! ;)

Vi ska berätta för föräldrar i jul, men be dem inte säga åt någon. Just nu vet bara min bästis, en kollega/vän och min partners bästis+fru. Så inte så många än, men känns kul att nån vet :)

• Mickiszz

[quote=77204138][quote-nick]pigne skrev 2016-12-09 13:37:23 följande:[/quote-nick]

[/quoteden

Min är som värre än vanlig mensvärk ????

• Mickiszz
    pigne skrev 2016-12-09 13:37:23 följande:

Min är som värre än vanlig mensvärk, var din det?
Svar på tråden BF Augusti 2017